Türkiye’de ihracatı arttırmak, yerel ve katma değeri yüksek mamülleri üretme sloganı ile yürütülen kampanyalar neticesinde, Türkiye 2018’de, 168,8 milyar dolarla tarihi bir ihracat rekoru kırdı.

Bu rekorda, kuşkusuz en büyük pay, toplam ihracatın yüzde 19’un yapan otomotivin oldu.
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, 31,5 milyar dolarla, otomotiv sanayinin, 13. İhracat şampiyonluğunu ilan etti. 

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği Başkanı Kanca, yüzde 7 artışla ülke ihracatının 168,8 milyar dolar gerçekleştiğini, buna karşın otomotivin yüzde 11’lik yükselişle, 31,6 milyar dolara çıktığını anımsatarak, şöyle konuştu:
"Yüzde 12 büyüyen tedarik sanayimiz ise 10,8 milyar dolarlık ihracat kaleminin karşılığı oldu. 

TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK OTOMOTİV İHRACATI HANGİ ÜLKEYE?

Türkiye’nin otomotiv tedarik endüstrisinde en büyük pazarının, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçılar Birliği’ne göre Almanya olduğunu vurgulayan Kanca, 

"2018’de 4,8 milyar dolarlık otomotiv ihracatı ile Almanya pazarımızı, yüzde 9 büyüttük. Slovenya, Belçika, Fransa, İspanya’ya dış satımımızı arttırırken, İran ve ABD’de ise pazarımız küçüldü.

2019’’DA OTOMOTİV İHRACATI NE OLUR?

2019’da, TAYSAD üyeleri, ihracat ağırlıklı çalışacaklar. Yılı 32 milyar dolarlık ihracat hedefi ile tamamlamayı planlıyoruz. Geçtiğimiz yıl, endüstrinin üretim ve satış tarafında daralma yaşadık. Resmi açıklama olmasa da, yüzde 5 civarında, üretimimizin küçülerek, 1,5 milyon seviyesinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Satışlarımızın ise yüzde 35 gerileyerek, 621 bin seviyesinde gerçekleştiğini hesaplıyoruz. 2019 için ise 1 milyon 480 binlik üretim ve 550 bin adetlik satış olacağını hesaplıyoruz. Türkiye’nin lokomotif sektöründe, vergisel teşviklerin uzatılmasını, hatta yeni teşvik paketleri bekliyoruz.”