Ford, 2019 Trend Raporu’nda, uluslararası platformda değişimi tetikleyen, tüketici davranış eğilimlerini araştırdı. Günümüz dünyasında, insanların yüzde 87’si, değişimin ana nedeninin, teknoloji olduğunu söyledi. 
Ford’un dünya çapında ve 13 binin üzerinde tüketiciyle yürüttüğü çalışmada, “Teknoloji iyi mi, kötü mü?” diye soruldu.
Yüzde 80’inin yanıtı, teknolojinin, “iyi bir güç” olduğu yönünde idi. Bununla birlikte, sorular detaylandırılınca, küresel dünyada, çok hızlı gelişen teknoloji ile ilgili kafaların da karışık olduğunu ortaya koydu.

FORD 7. TREND RAPORU

Ford’un, 7. Trend Raporu, ABD, Almanya, Çin,  Avustralya, İngiltere, Brezilya, Birleşik Arap Emirlikleri, Kanada, Hindistan, Suudi Arabistan’da 13 binin üzerinde tüketicinin katıldığı ankette soruldu.  
Ford, Trend Raporu’nu küresel çapta hazırlayıp, sonuçlara göre, geleceğin ihtiyaçlarını ve buna bağlı Ar-Ge ve tasarım çalışmalarını yürütüyor. Ve buna bağlı olarak şekillenen otomobil tasarımlarından, güvenlik ve sürüş destek teknolojilerine kadar çalışmalar yürütülüyor.

Tüm coğrafyalarda, tüketicilerin en az yarısı kendilerini değişime götüren ana etmenin, korku, olduğunu açıkladı. 

TEKNOLOJİYE Mİ, YABANCIYA MI GÜVENİRSİN?

Çocuğunuzu, bir yabancıya mı, teknolojiye mi emanet edersiniz? Temelli soruda, yabancıya emanet edeceğime, sürücüsü yapay zekâ olan bir otomobile emanet ederim, diyenlerin oranı yüzde 67.
Küresel düzeyde, bir mobil cihaz bağımlılığı olduğu ortaya konulurken, anket katılımcısı tüketicilerin yüzde 45’i, mobil cihazlarından uzaklaşabilenlere imrendiklerini itiraf etti. Tüketicilerin yüzde 70’i ise kullandığımız ileri teknoloji cihazlardan, uzaklaşma zorunda olduğumuz, yaklaşımını benimsedi.
Tüketicilerin yüzde 84’ü, teknoloji firmalarının, “zihinsel sağlık günleri” benzeri etkinlikleri de yapmalarını önerdi. 

GELECEĞİN TÜKETİM EĞİLİMLERİ...

Rapor, yakın gelecekte, tüketim eğilimlerini belirleyecek unsurları ise şöyle sıraladı:
"Kolay cadde; teknolojik ayrım; eko-momentum; dijital detoks; kontrolün iadesi, kişilerin farklı yüzleri.”