Bir mühendislik başarısına imza atan Ford Otosan, Eskişehir Fabrikası'nda, Türkiye'de geliştirilip seri üretime geçen ilk ve tek yerli şanzımanını gerçekleştirilen törenle tanıttı.

HEDEF SAVUNMA VE HAVACILIK SANAYİNDE FARK YARATMAK HEDEF SAVUNMA VE HAVACILIK SANAYİNDE FARK YARATMAK

"TOPLULUĞUMUZUN DNA'SININ PARÇASI OLDU"

Tanıtım töreninde konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, bir ilki gerçekleştirmenin heyecanını ve mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

Pandemi döneminde iyi bir iş gerçekleştirmenin öneminin altını çizen Koç, "Kurucumuz rahmetli Vehbi Koç'un, bir asır önce Anadolu’nun o dönem çok küçük bir şehri olan Ankara'da başlayan girişimcilik yolculuğu, serüveni, 1928 yılında Ankara bir Ford bayiliğini alması ile Türk otomotiv sektöründe yepyeni bir kapının açılmasına vesile oldu. Daha sonra 1959'da Otosan AŞ'nin kurulması, Türkiye otomotiv sektöründe sanayileşmeyi başlatan en önemli dönüm noktasıydı. Biz, biraz sonra ifade edeceğimiz gibi ülkemize her zaman uzun vadeli baktık. Çok çetrefilli ekonomik koşulların olduğu iniş çıkışlı dönemlere rağmen her zaman ülkemize güvendik. Bu felsefe zaman içinde 'Ülkem varsa ben de varım.' düsturu olarak topluluğumuzun adeta DNA'sının bir parçası olmuştur." diye konuştu.

"AR-GE VE MÜHENDİSLİK KAPASİTEMİZE YENİSİNİ EKLİYORUZ"

Firmalarının kuruluş ve bugüne kadarki hikayesini anlatan Koç, bugüne kadar mücadele etmekten vazgeçmediklerini ve Türkiye için üretmeye devam ettiklerini dile getirerek, hedeflerini gerçekleştirmek için her işlerinde yönlerini geleceğe, sürdürebilirliğe, Ar-Ge ve inovasyona çevirdiklerini söyledi.

Ford Trucks'ın Türkiye'nin araç üretiminde küresel oyuncular arasına girmesine imkan sağladığını, F-MAX'in başarısının ardından üst düzey mühendislik başarısı olan "Türkiye'nin ilk ve tek yerli şanzımanı"nı sunmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade eden Koç, "Bakanım sordu, 'Başka Türkiye’de üreten yok mu?' diye. Fikri mülkiyet hakları bizde olan, tamamen yerli mühendisler, yerli know-how ile üretilmiş olan başka şanzıman yok. Ağır ticari araç segmentinde Türkiye'nin ilk ve tek yerli şanzımanı ile teknolojik katma değeri yüksek bir ürünü sıfırdan geliştirip üreterek Ar-Ge ve mühendislik kapasitemize bir yenisini daha ekliyoruz." dedi.

"CUMHURİYETİMİZİN 100. YILINDA HATTAN İNDİRMEYİ PLANLIYORUZ"

Yerli şanzımanla birlikte ürettikleri ağır ticari araçların yerlilik oranının yüzde 90'a çıktığına dikkat çeken Koç, üretecekleri ilk aracı da Cumhuriyetin 100. kuruluş yıldönümü olan 2023 yılında hattan indirmeyi planladıklarını sözlerine ekledi.

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ise, 50 milyon avroluk yatırımla hayata geçirdikleri yerli şanzımanla araçların yüzde 74 olan yerlilik oranının yüzde 90'a çıktığını belirterek şanzımanın geliştirilmesine 13,5 milyon TL'lik Ar-Ge teşviği sağlayan TÜBİTAK'a da teşekkür etti.

VARANK VE KAVLAK NELER DEDİ?

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank da "TÜBİTAK desteğiyle geliştirilen Ecotorq motorundan sonra şimdi de 58 milyon avro yatırımla Ford Otosan mühendisleri tarafından tasarlanıp geliştirilen yerli şanzıman yeni gururumuz oldu" ifadelerini kullandı.

Bakanlık olarak Ford Otosan'a verdikleri desteklerle bu gurura ortak oldukları için mutluluk duyduklarını bildiren Bakan Varank, "Son 19 senede Ford Otosan'a Ar-Ge çalışmaları sebebiyle güncel rakamlarla yaklaşık 1,6 milyar TL'lik destek sağladık. Şanzıman projesi özelinde de kendilerine takribi olarak 15 milyon TL destek aktardık.” dedi.

Eskişehir'de tarihi günlerden birini yaşadıklarını ifade eden Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak ise, "Dünyanın birçok bölgesinde, sanayi kuruluşları ülke değiştirirken, başta işçilik olmak üzere, üretim maliyetlerinin en düşük olduğu bölgelere giderken, Türk sanayicisi ülkesine yatırım yapıyor. Katma değer yaratıyor. Gerektiğinde risk alıyor. 'Daha çok yatırım, daha çok üretim, daha çok istihdam' diyor. Biz bu gelişmelerden büyük bir mutluluk duyuyoruz. Çünkü yeni bir yatırım demek, ülkemizin kalkınmasına katkı demektir." diye konuştu. (AA)