Derin delik işleme, günümüz piyasalarında, özellikle de (ancak bununla sınırlı kalmamak kaydıyla) otomotiv kalıp yapımı endüstrisinde ihtiyaç duyulan tam hassasiyet ve üretkenlik nedeniyle karmaşık bir işleme sürecidir. Boyu 1500 mm'yi bulan ve hatta aşan uzun ve hassas soğutma kanalları oluşturmak için orta ve büyük boydaki plastik parçaların üretiminde kullanılan kalıplarda derin delik işleme gerçekleştirmek gerekir.

BİRÇOK ÜLKEDE ÖNEMLİ TEKNİK BULUŞLAR GERÇEKLEŞTİRDİ

Derin delik işlemeye yönelik özel işleme merkezlerinde dünya lideri haline gelen bir İtalyan firması olan IMSA, 30 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteriyor. Uzman konumunu korumanın yanı sıra halihazırda Kanada, ABD, Brezilya ve Meksika dışında İtalya'da ve AB'nin geri kalanında da faaliyet gösteren 500'ü aşkın makinanın kurulumunu sağlayan birçok teknik buluşa imza attı.

Firma, otomotiv kalıp yapımı sektöründe bilhassa önemli bir pazar payına sahip.

GNC MAKİNA 2024 YILINDA HEDEF BÜYÜTTÜ GNC MAKİNA 2024 YILINDA HEDEF BÜYÜTTÜ

YENİ KONSEPTLER SUNUYOR, PAZAR İHTİYAÇLARINI TAKİP EDİYOR 

IMSA, derin delik işleme performansı ve verimliliğinde önemli gelişmeleri mümkün kılan yeni konseptleri müşterilerine sunarak her zaman pazar ihtiyaçlarını iyi takip edebilen bir şirket oldu. Bunlar arasında, 1996'da ara yatakların optimum hareketi için geliştirilen otomatik odaklama sistemi ve bir sonraki yıl piyasaya sürülen delme ve frezelemeye yönelik bağımsız eksenler konsepti yer alıyor. Firma, 2000 yılında ise geleneksel çözümlere kıyasla 16 kat daha fazla rijitlik sağlayan kolon için dikey gantry sistemini tanıttı.

IMSA'nın derin delik işleme makinaları, ilk kez namlu-matkap kafasının operatör müdahalesi olmadan değiştirilmesini mümkün kılan bir freze kafası değiştiricisinin piyasaya sürülmesiyle gelişmeye devam etti. Firma ayrıca, hem derin delik işleme hem de frezeleme işlemlerinde aynı iş milinin kullanılmasına olanak sağlayan "Tepede Dönüş" adlı döndürme sistemini pazara sundu.

Şirket, hem derin delik işlemede üretkenliğini artırmak hem de kalıp koşullandırma devresinin delinmesinden önce ve sonra üst düzey frezeleme sağlamak için sınıfının en iyisi son EVO serisine güçlü sıvı soğutmalı elektro iş millerini entegre etti.

"ORTAKLARIMIZLA BERABER TARİHİ YENİDEN YAZIYORUZ"

IMSA Teknik Hizmetler Bölümü Başkanı Marco Colombo, “Ortaklarımız, firmamızı alanında öne çıkaran tüm teknolojik gelişmelerin her zaman önemli bir parçası olmuştur. Tasarım fikirlerimizi hayata geçirmek için uzun vadede en iyi performansı ve güvenilirliği sağlayan en kaliteli parçaları tercih ediyoruz. Örneğin, makinalarımızı geliştirdiğimiz süre boyunca NSK hareket kontrolünde her zaman referans noktamız olmuştur. Yüksek kalitedeki NSK rulmanları, vidalı milleri ve lineer kılavuzları sayesinde sektördeki en yüksek performanslı makinaları üretebilme imkanını yakaladık." şeklinde konuştu.

DÖNER-BEŞİK TABLA BEŞ EKSENDE KALIP İŞLEME SAĞLIYOR

IMSA'nın en son yeniliklerinden biri de kalıpların beş eksende sadece bir kenetleme pozisyonu kullanarak işlenmesine olanak tanıyan ve üretim süresini daha da azaltan döner-beşik tabladır. Ağırlığı 2,5 tona kadar çıkan küçük ve orta ölçekli otomotiv kalıpları için derin delik işleme makinası, MF1000-3T EVO ise bu çözümle donatılmış ilk modeldir.

Colombo, ürünü "Bu özel uygulama için, otomatik kafa değiştirme ve 80 konumlu otomatik takım değiştirici içeren üç derin delik işleme kafası ile birleştirilmiş bir HSK63A elektro iş miline [200 Nm] sahip tek kafalı bir makina geliştirdik. Ek olarak, MF1000-3T EVO, iki istasyonlu palet değiştirici [altıya genişletilebilir] için tasarladığımız bir otomasyon sistemi tarafından desteklenmektedir. Bu sayede müşterilerimiz minimum arıza giderme süresi ve insan gücü gerektirmeyen uzun çevrimlerle oldukça karmaşık işleme işlemlerinin tamamını gerçekleştirebilir.” diye açıkladı.

"DAHA FAZLA RİJİTLİK, DAHA İYİ BİR PERFORMANS"

Colombo, konuşmasına şöyle devam etti: 

"Eksenel hareketi döner harekete dönüştürmek için iki adet 63 mm çaplı NSK ZSS serisi taşlanmış vidalı milini kullanıyoruz. Önceki nesil vidalı millerle karşılaştırıldığında, daha fazla rijitlik sağlamakla birlikte hız ve yük kapasitesi açısından da daha iyi performans sergiliyor. Sonuç olarak, makinanın çalışma eksenleri 30 m/dk'ya kadarki ilerleme hızlarında hareket edebiliyor. Bu, NSK'nın teknik uzmanlarıyla iş birliği içinde seçtiğimiz parçaların büyük hedeflerimize ulaşmamızı nasıl sağladığını gösteren birçok örnekten sadece biri."

IMSA imzalı makinalar içerisinde son derece önemli olan bir diğer NSK ürün ailesi, rijitlik, yük kapasitesi ve hassasiyette son noktayı koyan RA serisi makaralı kılavuzlarıdır. 'Kafesli makara' sistemi teknolojisi, düzgün ve sessiz çalışmayı sağlamanın yanında hasar veya erken arıza riskini tamamen ortadan kaldırmak için makaraların çakışmasını önlüyor. NSK vidalı millerle beraber makaralı kılavuzlar, IMSA makinalarında rijitliği sağlayan asıl çözümü sunuyor.

"VİDALI MİLLERİNİN DÜNYADA BİR NUMARA OLDUĞUNU ANLADIK"

IMSA ve NSK arasındaki iş birliği uzun süredir devam etmekte ve İtalyan şirketin tasarımcıları ile NSK'nın yerel destek ekibinin uzmanları arasındaki daimi ilişkiler sayesinde de destekleniyor.

Uzun soluklı iş birliğinin neticesinde NSK'nın vidalı millerinin dünyada bir numara olduğunu anladıklarını vurgulayan Colombo, "NSK'nın iyi boyutlandırılmış vidalı milleri uygulama açısından sonsuzluk vadediyor, biz de bu başarılı ortaklığı sürdürmekten mutluluk duyuyoruz. Ayrıca, şirketin esnekliğini de takdir ediyoruz; yerel NSK personeli özel ihtiyaçlarımızı en kısa sürede karşılamak için her zaman hazır. Genellikle gantry sistemimize yönelik en iyi mekanik performansı sağlamak için gereken özel uzunlukta veya çift vidalı miller gibi ısmarlama ürünler sipariş ediyoruz. Teslimattaki esnekliği özellikle takdir ediyoruz." dedi.

IMSA Teknik Hizmetler Bölümü Başkanı Colombo, sözlerini şöyle tamamladı:

"En önemli şey, iki şirketin sahip olduğu ortak vizyonudur: performans ve dayanıklılık açısından makinelere değer katmak. Bu şekilde, hedefimize ulaşıyoruz: Müşterilerimizin beklentilerini karşılamak ve uzun vadeli iş birliği içinde pazarlarına yönelik yeni projelerle geri gelmelerini sağlamak.”