Gelecekte sıfır karbon hedefine ulaşmak adına kullanılacak teknoloji konusunda stratejik yönünü belirleyen Daimler Truck, ürün gamını gerek batarya elektrikli gerekse hidrojen bazlı tahrik sistemleriyle elektrikli hale getirmek amacıyla “iki yönlü” bir strateji izleyeceğini ve bu doğrultuda yatırım yapacağını duyurdu.

RULMAN VE GÜÇ AKTARIM EĞİTİMLERİ İLE VERİMLİLİK RULMAN VE GÜÇ AKTARIM EĞİTİMLERİ İLE VERİMLİLİK

DEVLETLER HİDROJEN EYLEM PLANLARINI UYGULAMAYA GEÇİRDİ

Dünya genelinde 40'tan fazla devlet, kapsamlı hidrojen eylem planlarını uygulamaya aldı. Söz konusu eylem planlarının temelinde; uzun vadede sadece hidrojenin depolanabilen bir enerji olarak istikrarlı ve tamamen yenilenebilir bir güç kaynağı sağlayabileceği anlayışı bulunuyor. Ek olarak, sadece hidrojenle karbonsuzlaştırılabilen birçok uygulama mevcut.

Geleceğin enerji sisteminin hidrojen bazlı olacağını net bir biçimde ortaya koyan işaret, küresel firmaları duyurular yapmaya yöneltirken, uzmanlar 2020’li yıllarda hidrojen üretimi, taşımacılığı ve altyapısına 100 milyarlarca avro yatırım yapılmasını öngörüyorlar.

LİNDE İLE SIVI HİDROJEN YAKIT İKMALİ TEKNOLOJİSİNİ GELİŞTİRİYOR 

Bir süredir Linde firması ile beraber yakıt hücreli kamyonlar için yeni nesil sıvı hidrojen yakıt ikmali teknolojisini geliştiren Daimler Truck, Avrupa’da önemli taşımacılık güzergahlarındaki hidrojen dolum istasyonlarının altyapısı için de Shell, BP ve TotalEnergies ile iş birliği gerçekleştirmeyi planlıyor. 

Ayrıca Daimler Truck, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies ve Volvo Group, hidrojenli kamyonların H2Accelerate (H2A) çerçevesinde Avrupa’da kitle pazarında satışa sunulması adına uygun şartları oluşturmak amacıyla iş birliği yapmayı taahhüt etti.

ORTAK GİRİŞİM KURDULAR, SERİ ÜRETİME GEÇECEKLER

Öte yandan firma, Volvo Group ile istikrarlı bir şekilde devam ettiği hidrojen bazlı yakıt hücreleri konusundaki faaliyetlerini, geçtiğimiz yıl "Cellcentric" ismiyle ortak bir girişim kurarak genişletti.

Cellcentric, dünyanın lider yakıt hücresi sistemi üreticilerinden biri olma hedefiyle 2025'ten itibaren Avrupa’nın en büyük seri üretim tesislerinden birini hayata geçirmeyi planlıyor. 

ÜRÜN PORTFÖYÜNÜ GENİŞLETMEYİ SÜRDÜRÜYOR

Batarya elektrikli otobüs Mercedes-Benz eCitaro'nun seri üretimi 2018 ve batarya elektrikli kamyon Mercedes-Benz eActros’un seri üretimi 2021'den beri sürüyor. Daimler Truck, batarya elektrikli Mercedes-Benz eEconic aracın seri üretimine ise bu sene içerisinde başlayacak. Firma, diğer araçlarını da bu konudaki değişime hızla hazırlıyor. 

Hidrojenli araçlarda da, Mercedes-Benz GenH2 kamyon yakıt hücresi prototipi, geçen seneden beri firma bünyesindeki pistlerin yanı sıra halka açık yollarda sıkı testlerden geçiriliyor. Seri üretimde bin km veya üzerindeki bir menzile ulaşması hedeflenen aracın, 2027 yılında satışa sunulması bekleniyor.