Mobilitenin yazılım ağırlıklı geleceğinde lider konuma gelmek için stratejik adımlar atan BoschETAS GmbH çatısı altında evrensel uygulama için temel araç yazılımı, ara katman yazılımı, bulut hizmetleri ve geliştirme araçları geliştirip satışını yapacak.

Bosch ve ETAS'ın farklı geliştirme alanlarından 2 bin 300 çalışanın, 2022'nin ortalarından itibaren bu doğrultuda görev alacağı bildirildi.

DAHA HIZLI VE VERİMLİ GELİŞTİRİLMESİ SAĞLANACAK

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bosch Mobilite Çözümleri Başkanı Dr. Stefan Hartung, “Yazılım geliştirme, Bosch'ta uzun zamandan beri devam etmekte olan temel bir yetkinliktir. Her yıl, kendi yazılımımızı çalıştıran 200 milyondan fazla kontrol ünitesini dünya genelindeki araçlara yerleştiriyoruz. Bu yeni düzenle, uygulamadan bağımsız araç yazılımının lider sağlayıcısı olmak istiyoruz." şeklinde konuştu.

Sürücü desteği ve bilgi-eğlence gibi çok sayıda araç alanı için özel donanıma sahip uygulamaya özel araç yazılımı için Mobilite Bilişim Çözümleri bölümünü kuran firma, şimdiyse araçlar ve bulut için uygulamadan bağımsız yazılım portföyünü ETAS'ta bir araya getiriyor. Ortaya çıkan merkezi platform, iş ortaklarıyla beraber otomotiv yazılımını daha hızlı ve verimli bir biçimde geliştirmesini sağlayacak.

Dr. Hartung, “Evrensel yazılım temelimiz, modern, yazılım tanımlı araçların dijitalleştirilmesi açısından son derece önemlidir.” derken, Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Markus Heyn ise, “Bosch için bir USP (Benzersiz Satış Teklifi) ve önemli bir rekabet avantajı yaratıyoruz. Ayrıca araç işletim sistemlerinin gelecekteki gelişiminde kendimizi global pazarda daha da iyi konumlandırmak istiyoruz." dedi.

ETAS gelecekte söz konusu evrensel platformu ve beraberindeki geliştirme ortamını hem otomotiv üreticilerine hem de diğer tedarikçilere sunacak.

SOYSERİN GRUP'UN 2024 HEDEFİ YÜZDE 20 KAPASİTE ARTIŞI SOYSERİN GRUP'UN 2024 HEDEFİ YÜZDE 20 KAPASİTE ARTIŞI

DÖNÜŞÜME TANIKLIK EDİYOR

Araçların bitmiş ürün olarak teslimatının yapılması kuralı yakın bir gelecekte yerini, bir otomobilin yazılımı hizmet ömrü boyunca devamlı olarak iyileştirilmesi ve geliştirilmesine bırakacak. Bu, sürücülere özelleştirilmiş bir dijital sürüş bilgi birikimi sunacak ve hemde üreticiler için yeni iş modellerinin temelini oluşturacak. Uzmanlara göre, otomotiv yazılımı pazarı önümüzdeki birkaç yıl içinde milyarlarca dolar değerine ulaşacak. 

Yıllık bazda çift haneli büyüme bekleyen Bosch ise, yan kuruluşu ETAS çatısı altında uygulamadan bağımsız otomotiv yazılım birimlerini planlamakta olduğu organizasyonel yeniden düzenleme ile söz konusu dönüşüme tanıklık ediyor. ETAS Yönetim Kurulu Başkanı Christoph Hartung, "Mevcut ve yeni müşterilere yazılım tanımlı araçların amacına ulaşmalarını sağlayacak entegre, yatay, etki alanları arası bir platform sağlamaktayız." ifadelerini kullandı.

Bosch ve Microsoft arasında şubat ayında başlayan iş ortaklığı yeni organizasyonda da devam edecek. Bu iş ortaklığı, otomobiller ve bulut arasında kesintisiz bağlantı için ayrıntılı bir yazılım platformu geliştirmeyi, otomobilin ömrü boyunca araç yazılımı geliştirmeyi ve bulut aracılığı ile kontrol ünitelerine ve araç bilgisayarlarına indirmeyi daha hızlı ve kolay duruma getirmeyi hedefliyor.

YAZILIMLAR İÇİN EVRENSEL VE AÇIK PORTFÖY

Yazılım, koltuğu elektrikle ayarlamaktan aracı şarj etmeye, hava yastığını açmaktan radyo dinlemeye kadar, modern araçlarda nerdeyse her işlevin ayrılmaz bir parçasıdır. Birbiri üzerine inşa edilmiş farklı katmanlardan meydana gelir. Her bir katman, araç üreticilerinin güç aktarım sisteminden bilgi-eğlence ve destek sistemlerine kadar bireysel sürüş tecrübeleri oluşturmak için kullandıkları yazılım modüllerinden oluşuyor. Bu, bireysel markaların kimi zaman çok büyük ölçüde farklılık gösterdiği yerdir.

Buna karşılık, kontrol üniteleri için temel yazılım ve ara katman yazılımı olarak bilinenler gibi diğer katmanlar, üreticilere USP'ler için nerdeyse hiç kapsam sunmaz. Bu yazılım bileşenleri, kontrol üniteleri ve araç bilgisayarları tarafından gerçekleştirmiş olan temel görevleri, yani sürücünün fark etmediği görevleri düzenler. Örneğin, işlemci performansını ve bellek alanını yönetirler ve veri alışverişi için kontrol ünitelerinin birbirleriyle ya da bulutla nasıl iletişim kuracağını belirlerler. Geliştirildiğinde, arabanın neresinde kurulu olduğuna ve araç modeline bakılmaksızın bu yazılım nerdeyse her ECU'da kullanılabilir. Bu kurulum, çok çeşitli uygulamaların merkezi bir işletim sistemi kullanmış olduğu akıllı telefonlara benzerdir.

Christoph Hartung, “Yeni düzenimiz hem pazarın hem de müşterilerimizin yeni gereksinimlerini daha iyi bir biçimde karşılamamızı sağlayacak. İş ortaklarımızla beraber, mevcut ve yeni müşterilerin otomotiv yazılımı geliştirmeye bütünüyle yeni bir yaklaşım benimsemelerini sağlamaktayız.” yorumunda bulundu.

Gelecekte, açık kaynaklı yazılımlar ve ilgili ekosistemler de giderek daha önemli bir rol oynayacak. Araç üreticileri ve otomotiv tedarikçileri bu şekilde gelecekte yazılımı geliştirmenin merkezine daha da etkin bir biçimde yerleştirebilecekler.