banner1322
x

BMW'NİN GELECEK HEDEFLERİNDE NELER VAR?

BMW Group, dijital ortamda gerçekleştirdiği basın toplantısında gelecek hedeflerini açıkladı.

BMW'NİN GELECEK HEDEFLERİNDE NELER VAR?
Enerji Zirvesi

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği, premium otomobil üreticisi BMW Group, dijital olarak gerçekleştirdiği basın toplantısıyla gelecek hedeflerini açıkladı.

KARBON AYAK İZİNİ MİNİMUMA İNDİRMEYİ HEDEFLİYOR

Sera gazlarının azaltılmasına yönelik sürdürülebilir mobilite misyonunun gerekliliklerini yerine getirmeyi sürdüren firma, 2030'a kadar 200 milyon tonun üzerinde CO2 emisyonunu önleyeceğini duyurdu.

Söz konusu hedef, Almanya'nın Münih gibi bir milyonu aşkın nüfusa sahip bir kentin yıllık CO2 emisyonunun 20 katından daha yüksek bir miktara denk geliyor.

Ham maddeden üretim süreçlerine kadar her kademede daha fazla geri dönüşüm hedefleyen firma, araçların tüm yaşam döngüsü boyunca bırakacağı karbon ayak izini en düşük seviyeye indirmeyi planlıyor.

YENİ MODELLER YOLDA

 Elektrikli mobilite stratejisi kapsamında 2013 yılında piyasaya sürülen tamamen elektrikli BMW i3, kısa bir süre önce Türkiye'de de satışına başlanan MINI ELECTRIC ve BMW iX3'ün yanında BMW Group’un iki yeni modeli BMW iX 2021'in son çeyreğinde ve BMW i4 de 2022 yılının ilk çeyreğinde banttan indirilerek satışa sunulacak.

Firma ayrıca, gelecek yıllarda BMW 5 Serisi ve BMW X1'in tamamen elektrikli versiyonlarını da pazara sunmayı planlıyor.

Bu modelleri MINI Countryman ve BMW 7 serisinin takip edeceği bildirildi.

YÜZDE 50'Sİ TAMAMEN ELEKTRİKLİ OLACAK

Firmanın 2023'e kadar mevcut segmentlerindeki modellerinin yaklaşık yüzde 90'ında en az bir tane tamamen elektrikli modelin bulunması, ek olarak BMW Motorrad’ın 2020'de sunduğu Definition CE 04 isimli tamamen elektrikli motosiklet konseptinin üretim versiyonu da yaz aylarında lanse edilecek.

BMW Group, 2021 ile 2025 arasında tamamen elektrikli model satışlarını, 2020'ye oranla ortalama yüzde 50'nin üzerinde artırmayı amaçlarken, 2030'da küresel satışlarının en az yüzde 50'sini tamamen elektrikli araçlardan oluşturmayı hedefliyor.  

Tüm ürün portföyünde en az bir tane tamamen elektrikli model sunmayı planlayan BMW Group önümüzdeki 10 yıl içinde yaklaşık 10 milyon tamamen elektrikli aracı yollara çıkaracak.

ÜRETİMİNİ TAMAMEN KARBON NÖTR HALE GETİRECEK

Sürdürülebilirliği ve kaynak verimliliğini stratejilerinin odak noktası haline getiren şirket, 2021 yılından itibaren dünya genelindeki bütün fabrikalarındaki üretimini tamamen karbon nötr hale getirecek.

Şirket, 2030'a kadar tedarik zincirinde de CO2 emisyonlarını azaltmak için somut hedefler belirleyen ilk otomotiv üreticisi olmasıyla dikkat çekiyor. 

Güneş enerjisinin gelecekte alüminyum üretimi için kullanılacağını açıklayan firma, karbonsuz çelik üretimi gerçekleştirmek adına yenilikçi bir teknolojiye de yatırım yapmaya karar verdi.

Şirket, yeni nesil akü teknolojisi ile yüksek voltajlı akünün karbon ayak izini mevcut Gen5 teknolojisi için temel değerin yarısından daha aza indirmeyi amaçlıyor.

RE:THINK. RE:DUCE. RE:USE. RE:CYCLE.

BMW Group, Eylül 2021'de Münih’te düzenlenecek IAA Mobility Uluslararası Otomobil Fuarı’nda çevre ve iklimin korunması için döngüsel ekonominin gelecekteki potansiyeline dikkati çekecek.

Şirketin “RE:THINK. RE:DUCE. RE:USE. RE:CYCLE.” yaklaşımı, geleceğin otomobillerinde birincil ham madde kullanımının nasıl azaltılabileceğiyle ilgili de bütünsel bir bakış açısı sağlıyor.
 
Lansmanını 2025 yılında yapmayı planladığı "Neue Klasse" stratejisiyle, modellerinde sürdürülebilirliği ve araç başına kaynak tüketimini büyük oranda azaltarak gelecek 10 yıldan itibaren yeni bir seviyeye ulaşmayı amaçlayan firma, geri dönüştürülmüş çelik, plastik ve alüminyum gibi ikincil malzemelerin yüzdesini de artırmayı hedefliyor.

Güncelleme Tarihi: 17 Mayıs 2021, 21:19
YORUM EKLE

Elesa

Aha Sanyodenki

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını