Çin menşeli otomobil üreticileri Avrupa pazarında yer almak için hazırlıklarına devam ediyor. Ağırlıklı olarak elektrikli, hibrid ya da farklı çekiş konseptleriyle tasarlanmış, sektörün geçirdiği dönüşümden faydalanarak pazarda tutunmayı amaçlayan markalar vites büyüttü.

MAKİNE SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE ÜRETİM SÜREÇLERİ MAKİNE SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE ÜRETİM SÜREÇLERİ

YENİ OYUNCULAR PAZARDA BOY GÖSTERİYOR

Byton, Nio, Xpeng gibi Avrupa seferine hazırlanan inovatif makalar, Tesla ile rekabete girmekten ziyade daha çok Volkswagen (VW) gibi bilinen ve alışılmış markalarla rekabet etmenin yanında VW gibi araçların uygun fiyatlarla Çin’den geldiğini ispat etme çabasına girdi. Almanya'da birçok uzman da söz konusu çabanın ciddiye alınması gerektiği konusunda hemfikir durumda.

Bu doğrultuda Aiways, 4,68 metre boyunda olan, VW ID 4 düzeyinde olup aküsü 63 kilovat saatlik bir kapasiteye sahip ve yaklaşık 410 km özerkliği bulunan U5 modelini 36 bin avroluk fiyatla satışa sunuyor.

Geçtiğimiz yıldan beri pazarda olan MG ise, Çin firması SAIC tarafından satın alındıktan sonra Uzakdoğu’da üretilmeye başlandı. MG tarafından yapılan açıklamaya göre, boyu 4,67 metre ve akü özerkliği 400 km civarında olan aracın, farklı hibrid modelleri 40 bin avroya satışa sunuldu.

Bunların yanı sıra Great Wall Motors’a ait iki yeni marka da Ora ve Wey, Graz tarafından geliştirilen Arcfox Alpha T ve Mercedes’in büyük hissedarı Geely, daha çok Avrupa çizgileri taşıyan elektro markası Polestar'ın haricinde Zeekr ile yeni bir marka daha lanse etmeyi planlıyor.

AKÜNÜN KALBİ ÇİN'DE ATMAYA BAŞLADI

Otomobil ekonomisi uzmanı Prof. Dudenhöffer’e göre elektrikli araçların kalbi aküdür; onun kalbi de şimdi Çin’de atmaya başladı.

Bu olgu, Çin üreticileri için elverişli koşullar sağlayıp yeni Çin markaları için de uygun bir ortam oluşturuyor. Üstelik Çinli üreticiler Avrupa markalarından daha iyi donanım sunuyor; çünkü Çinli yazılımcılar Avrupalıların bir adım önünde bulunuyor ve söz konusu avantaj, gelecekte daha da belirginleşecek.