SOYSERİN GRUP'UN 2024 HEDEFİ YÜZDE 20 KAPASİTE ARTIŞI SOYSERİN GRUP'UN 2024 HEDEFİ YÜZDE 20 KAPASİTE ARTIŞI

Avrasya Ambalaj Fuarı, yoğun yurt dışı ziyaretçi ilgisi 20-23 Ekim tarihlerinde gerçekleştirildi.

İLK KEZ HİBRİT FORMATTA DÜZENLENDİ

Reed Tüyap Fuarcılık A.Ş. ve Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) iş birliğinde; Ambalaj Makinecileri Derneği (AMD), Esnek Ambalaj Sanayicileri Derneği (FASD), Etiket Sanayicileri Derneği (ESD), Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği (KASAD), Metal Ambalaj Sanayicileri Derneği (MASD), Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) ve Sert Plastik Ambalaj Sanayicileri Derneği (SEPA) destekleri ile İstanbul’daki Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlendi.

Ambalaj ürünleri, ambalaj makinaları, gıda ve içecek işleme makinaları, ambalaj baskı teknolojileri gibi birçok anahtar teslimi tek çatı altında buluşturan fuar, bu yıl ilk defa hibrit formatta düzenlenerek sektör temsilcilerini yeni nesil fuarcılık deneyimiyle tanıştırdı.

"SALGIN ÖNCESİ SAYILARI GEÇTİK"

Fuar ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Reed Tüyap Fuarcılık Genel Müdürü Ali Muharremoğlu, 120 bin metrekareden oluşan kapalı alanda toplam 14 salonu doldurduklarını, Covid-19 öncesi sayıları geçtiklerini ifade etti.

Avrupa’dan Orta Doğu’ya, Balkanlar’dan Kuzey Afrika’ya dünyanın 125 ülkesinden 12 bin uluslararası ziyaretçi olmak üzere toplam 70 bin ziyaretçiyi ağırladıklarını aktaran Muharremoğlu, "Pandemiden dolayı gelemeyen ziyaretçileri online ortamda katılımcı firmalar ile görüştürdük. Öte yandan Pack Days başarıyla gerçekleşti. Business Connect Platformu’nda 2500 ürün sergilendi, 540 firma sisteme kayıt oldu. 84 ülkeden yaklaşık 4 bin ziyaretçi ile 2 binin üzerinde bağlantı kuruldu." diye konuştu.

Muharremoğlu, ziyaretçilerle iletişimin online ortamda yapıldığı "Online Networking Günleri"nin ise 5 Kasım'a kadar devam edeceğini söyledi.

"400 MİLYAR DOLARLIK EKONOMİK HAREKETİ SAĞLIYORUZ"

Fuara ilişkin görüşlerini paylaşan Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Sarıbekir de Covid-19'dan önce 8 bin 500 yabancı ziyaretçi ağırlarken söz konusu sayıyı 12 bine çıkardıklarına dikkat çekerek bunun gurur verici olduğunu dile getirdi.

Sektörün hızla büyüdüğünü kaydeden Sarıbekir, "Sektörün 2019 cirosu 23 milyar dolarken, 2020’de cirosu 25 milyar dolar oldu.  Geçtiğimiz yılı cari açığa pozitif katkı yaparak kapattı. 2020 ihracatımız 5 milyar 147 milyon dolar olarak gerçekleşti. Öte yandan katma değerli üretime odaklanarak istikrarlı büyümesini sürdüren Türkiye ambalaj sanayimiz 2021 yılının ilk 6 ayında 3 milyar 44 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirerek 1 milyar 222 milyon dolar dış ticaret fazlası verdi.  Ülkemizde 400 milyar dolarlık bir ekonomik hareketi ambalajlarla sağlıyoruz." ifadelerini kullandı.

"MERKEZ OLMA YOLUNDA KARARLI ADIMLARLA YÜRÜYOR"

Sarıbekir, 2021'de sektörün en az 28 milyar dolar pazar büyüklüğü ve 6,5 milyar dolar ihracat geliri hedeflerine ulaşacağına inançlarının tam olduğunu belirtti.

Türkiye ambalaj sektörünün ürünlerinin dünyada 180 ülkeye direkt ve dolaylı olarak ihraç edildiğine dikkat çeken Sarıbekir, "2030 sektör büyüklüğümüz için 50 milyar dolar hedef koyduk. 2030 yılında ihracat hedefimiz ise 20 milyar dolar. Türkiye ambalaj sanayisi, Avrasya’nın ambalaj merkezi olma yolunda kararlı adımlarla yürüyor." diye konuştu.

Öte yandan fuarın ilk gününde ASD ve Tüyap iş birliğiyle gerçekleştirilen 17. Ambalaj Tasarım Ulusal Öğrenci Yarışması’nın sonuçları belli oldu. Toplam 92 projenin başvurduğu yarışmada 18 proje ödüle layık görüldü. İlk üçte yer alan öğrenciler öğrenim hayatları boyunca yılda 12 ay eğitim bursu hakkı kazandı.