Avrupa’da gün geçtikçe demir yolu çözümleri konusunda faaliyetlerini artıran CRRC’ye karşı demir yolu araçları üretiminde dünya ikincisi, sinyalizasyon alanında dünya birincisi birleşme AB rekabet yasalarına uymadığı gerekçesiyle Brüksel tarafından veto edildi.

Avrupa Komisyonu Rekabetten Sorumlu Komiseri Margrethe Vestager, ret yanıtıyla ilgili olarak “İki önemli markanın birleşmesi temel bir sorunu ortaya çıkartıyordu ki o da şuydu: Rekabet sorunlarına karşı bu iki şirket çözüm getirmekte yeterli olamayacaktı.” Almanya ve Fransa’da soğuk duş etkisi yaratan bu açıklama sonrasında demir yolu sektöründe gözler her iki ülkeye de çevrildi. Fransız Maliye Bakanı Bruno le Maire 'ekonomik bir hata' yapıldığını açıklarken Alman meslektaşı Agnes Pannier-Runacher 'tamamıyla yanlış bir karar alındığını' belirtti.