2018’in ocak-kasım döneminde ihracatını 15,7 milyar dolara çıkaran, Türk makinacıları, yüzde 16,8 ihracat artışına imza attı. Böylece, Türk makinalarının ihraç edildiği ülke sayısı 222'ye çıkmış oldu.

MAKİNADAN KAYNAKLANAN CARİ AÇIK NASIL ÇÖZÜLÜR?

Serbest bölgelerle 222 ülkeye satış yapan makinacıların, dışarıdaki başarısını, yurtiçinde de sağlamaya, çalışıyoruz, diyen MAİB Başkanı Kutlu Karavelioğlu, makinadan kaynaklanan 10 milyar dolarlık cari açığı, sektörün hak etmediğini ve makası el birliğiyle kapatmak gerektiğinin altını çizdi.

MAKİNACILARIN TOPLAM İHRACATTAKİ PAYI...

2018’in ocak-kasım döneminde, ihracatını 15,7 milyar dolara yükselten makinacılar, pazarlarını yüzde 16,8 ihracat artışı gerçekleştirildi. Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) toplam ihracat pastasının yüzde 10’undan biraz daha büyük bir diliminin makinacıların olduğunu açıkladı. Türkiye’nin makinacıları, ihracatının yüzde 16,8 arttırırken, yüksek katma değerli üründe de mesafe aldılar ve ihraç edilen makinelerin kilogramı 6,1 dolara yükseldi.

ÜLKELERE GÖRE YÜKSEK KATMA DEĞER…

İhraç edilen Türk makinelerinin ortalama kilogram değeri, en büyük pazarı olan Almanya’da 8,7 doları da aştı. Ocak-kasım döneminde inşaat ve madencilik makinaları yüzde 33,2, tarım ve ormancılık makinaları ise yüzde 26,2 arttı. 

YÜKSELEN İHRACAT, MAKİNA TEKNOLOJİSİNİN DE ...

MAİB Başkanı Karavelioğlu, sektörün, dış ticaret açığını düşürmeye katkı sağladığını söyleyerek, “İhracat artışı aynı zamanda, teknolojideki yükselişimizin de göstergesi.
Bundan sonraki hedefimiz, kullanılan ara malını yerlileştirerek, cari açığı azaltmak.
Makine dış ticaretinde 10 milyar dolarlık açığı, hak etmediğimizi düşünüyoruz. Bu rakamı kapatmak, sadece ihracatçının değil, tüm üreticilerin sorumluluğundadır.
Geçen yıl 28 milyar dolarlık makina ithalatı, ekonomiye büyük yük getirdiğini söyleyen
Karavelioğlu, şöyle konuştu:
"Cari açığını sorumlusu ne?’ diye baktığımızda, büro cihazlarından 2,6 milyar, motorlara 2,5 milyar, pompa ve kompresörlerde 1,3 milyar dolar cari açık veriyoruz.
Yine, iş makinelerinden 1,1 milyar, takım tezgahları ve tekstil makinelerinden de 1’er milyar dolar açık veriyoruz.
Oysa ki bu sektörlerin tamamında, kaliteli üretimimiz bulunuyor.
Yerli üretim kampanyalarından hareketle, teşviklerin neye, hangi yatırıma verilmesi kararı son derece stratejik.