Bunun sebebi çok açık, herkes atıl kapasitesini iyi değerlendirmeye çalışıyor. Çünkü dünyada pazar daraldı ve karlar azaldı. Bunun tek çıkış yolu, çok fazla büyümeden küçük yatırımlarla daha çok satış yapabilmekten geçiyor.
Aslında daha çok satış yapmak sadece bir sektörün değil, tüm sektörlerin ihtiyacı. Ancak, hem küçük kar marjı hem de daha çok satışın altından nasıl kalkılır sorusuna cevap bulmak lazım.

Yeni ticari partnerler bulmalıyız

Günümüzün ticaret koşulu sadece kazan = kazan ilişkisi kurabilmek. Yani müşteri ve tedarikçi ilişkisi artık tarihe karıştı. Eskiden pazarın bakir olduğu dönemde, müşterinin ihtiyacını karşılamak yeterli oluyordu. Ancak bugün müşterinin, ihtiyacı olan ürünü temin edememesi gibi bir durum yok. Bu nedenle günümüzde müşteri ve müşteri adaylarınıza daha fazlasını vermek zorundasınız…
Kazan = kazan ilişkisini makina imalat sektörüne uyarlarsak şunları yazabiliriz:
Örneğin, üretimini yaptığınız makinanın üzerinde kullandığınız otomasyon ürünlerini satın aldığınız markaları bir düşünün. İşte bu firmalarla daha fazla kazan = kazan ilişkisi kurabilirsiniz. Nasıl mı?
- Bu firmalar yurtdışı merkezliyse, ihracatınızı desteklemeleri için onlardan destek alın. Yurtiçi merkezliyse firma ilişkilerinden yararlanın.
- Dergi ve gazete reklamı, fuar katılımı gibi tanıtım faaliyetlerinizde ‘bu makinalarda x markanın ürünleri kullanılmaktadır’ ibaresini taşıyın, reklam bütçeniz için destek alın.
- Tedarikçilerinizle birlikte seminer vb. gibi ortak organizasyonlar düzenleyin, portföyünüzü sürekli genişletin.
- Bu ve benzeri konuları geliştirebilmek için sürekli tedarikçilerinizle görüşmeler yapın.
Unutmayın siz ne kadar çok satarsanız, sizin tedarikçileriniz de o kadar çok satacaktır…

Yazımın başında belirttiğim ‘yeni firmalar’dan, “şu an çalışmadığım firmalarla partner olmalıyım” anlamı çıkmasın. Daha çok satın alacağınızı vaat ettiğiniz ve sizinle müşteri ilişkisinden çok bir ticari partner ilişkisi kurmanın vazgeçilmez koşul olduğunu anlayacak vizyona sahip her firma, yeni firmadır…

Peki, daha çok makina satmak için siz de; müşteri ve müşteri adaylarınıza daha fazlasını vermeye ne dersiniz?

Herkese iyi haftalar…