Universal Robots

Nidec, Türkiye'deki bilinirlikte çok üst seviyeye taşınacak

Leroy Somer ve Control Techniques'in yöneticileri Ceyhun İnsel ve Duhan Sönmez, marka bilinirliği ve müşteri güveniyle Nidec ismini çok üst bir seviyeye taşıyacaklarını aktardılar. 

Radyo

Nidec Türkiye Ülke Müdürü Ceyhun İnsel ve Nidec Control Techniques Türkiye Sürücü İş Birimi Yöneticisi Duhan Sönmez, Japon Nİdec markasının Türkiye'de bulunduğu 1.5 yıllık süreçte bilinirliğinin artmasında yıllardır piyasada ün yapmış  Leroy Somer ve Control Techniques'in büyük katkısının olduğunu söyleyerek, özellikle makine imalatçıları odağında 2019'da Nidec'in bilinilirliğini çok daha fazla artıracaklarını kaydettiler. 

Nidec’in iş birimleri içinde Leroy Somer gurubu elektrik motorları, Control Techniques hız kontrol cihazları, bir de Solution adı altında, komple tesis ya da orta gerilim motorları yapan bölümlerin mevcut olduğunu söyleyen Nidec Türkiye Ülke Müdürü Ceyhun İnsel, "Her bir bölümü başlı başına bir şirket şeklinde ele alabilirsiniz. Ben hem tüm bu bölümlerin tepesindeki Nidec’in Türkiye organizasyonunun hem de iş birimleri içinde yer alan Leroy Somer’in Genel Müdürlüğünü yürütüyorum. Nidec’in Türkiye’deki bilinirliği önceki yıllarda sınırlıydı. Yaklaşık 1.5 yıllık geçen sürenin ardından, sürücüler ve endüstriyel motorlar markayı tanıtmaya başladı. Türk halkı yeniliğe çok açık ve Japonlarla çalışmayı da seviyorlar. Daha ilk yıldan sektörde iyi tepkiler ve yorumlar aldık" dedi. Ceyhun İnsel ve Control Techiques iş birimini ve aynı zamanda Güney Avrupa Bölge direktörlüğünü yürüten Duhan Sönmez ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. 

2019 YILI İŞ GÜNDEMİNİZİ PAYLAŞIR MISINIZ?  

Ceyhun İnsel: Nidec çok fazla sayıda yeni müşteri ve büyük OEM istiyor. Bunun için standart motor üretimi ve kapasitesini artırmak, maliyet fiyatlarını da azaltarak piyasa fiyatlarına inmeyi hedefliyor. Ellerinde dünyanın en iyi motor markalarından birisi olan, zor şartların motoru Leroy Somer var. Yeni politika ile bugüne kadar çok içinde olmadığımız standart motor pazarına girebileceğiz. Önümüzdeki 5 yıl için yaptığımız planlarda da müşteri portföyümüzü standart motor kullanıcılarına doğru dönüştürebilmek var. Tabi ki bunun için sadece fiyat politikasını değil lojistik politikasını da değiştirmek gerekiyor. Standart motorlarda bol miktarda stok tutmak gerektiğinden biz de hızlıca stok miktarımızı artırıyoruz. 5 yıl içinde free zone’da bir depo yaparak, satışlarla Türkiye’den farklı ülkelere de ulaşmak planlarımız içinde yer alıyor. 
Fiyatları piyasa şartlarına yaklaştırıp, makina imalatçılarına iyi servis ve bakım hizmetleri vererek piyasada iyi yer edineceğimize çok eminiz. Leroy Somer, ağır şart motorlarıyla çok iyi tanınan bir marka olduğu için zorlanmayacağımızı öngörebiliyoruz. 

Duhan Sönmez: Nidec, yaklaşık 1.5 yıldır Control Techniques’i kendi bünyesinde barındırıyor. Nidec için öncelik pazar payı olduğundan, hedeflediği pazar payına ulaşabilmesi için yüksek adetli üreticileri elinde tutmaya çalışıyor. Bu amaçla rekabet koşullarını olabildiğince zorluyor. Tabi fiyat burada tek etken değil, fiyat ile birlikte ürün kalitesi ve servis kalitesi, satış sonrası destek ve lojistik imkanları, rekabeti tamamlayıcı unsurlar olarak dikkat çekiyor. 

NİDEC İLE BİRLİKTE İŞE BAKIŞ FELSEFESİNDE NASIL BİR DEĞİŞİM YAŞANDI? 

Duhan Sönmez: Hem Leroy Somer, hem de Control Techniques büyük değişimler yaşamaya başladı. Nidec, aslında Avrupa’da çok iyi tanınan bu iki markayı alarak çok güzel bir yatırıma imza atmış oldu. 
Önceki gruba göre çok farklı bir işe bakış felsefesi var. Eğer rekabet şartlarını zorlayıcı bir ürün geliştirmek istiyorsanız hem teknoloji altyapısının çok iyi olması, hem de ürünü en düşük maliyet ve en yüksek verimlilikle üretmeniz gerekiyor. Nidec’in en çok önemsediği şey, tüm tesislerini bu verimlilik standartlarına getirmek olduğundan, tesislerinde  çalışmalarına hızla başladı. Son 1,5 yıldır Türkiye’de ciddi bir büyüme yakaladık. Öyle ki, Control Techniques ve Leroy Somer son 30 yıldır Türkiye’de yaşadığı en hızlı büyümeyi son iki yılda gerçekleştirdi. 

Ceyhun İnsel: Bu büyümelerin Türkiye’de krizin olduğu senelerde gerçekleştiğinin de altını çizmek lazım. 

Duhan Sönmez: Evet, Türkiye zor şartlardan geçiyor. 2019 yılı Mart ayında bir seçim var, dolayısıyla seçim ekonomisi nedeniyle bir soğuma da söz konusu. İç piyasa aslında son 15 yıldaki büyüme beklentilerinin aksine biraz küçülecek gibi görünüyor. Bu beklentiye rağmen, yine de bizim politikalarımızda bir değişiklik yok; İK, servis ve lojistik gibi organizasyonel büyüme yatırımlarımıza devam ediyoruz. 

LOJİSTİKLE İLGİLİ YATIRIMLARINIZI DETAYLANDIRIR MISINIZ? 

Ceyhun İnsel: Makina imalatçılarına ya da büyük distribütörlere hizmet edebilmek ve hızlı teslimat yapabilmek için stoğumuzun büyük olması gerektiğini fark ettik. Eskiden yürüttüğümüz sipariş üzerine stok yerine stoğu hazır tutup, siparişleri stoktan besleme politikasına dönüyoruz. Çevre ülkelere hizmet etme anlayışımız gereği free zone bölgesinde stok bulundurma planlarımızı geliştireceğiz. Önümüzdeki seneler için bu bizim önemli bir projemiz olacak. 
 

YORUM EKLE
İlişkili Haberler
Sıradaki Haberler
SEKTÖREL BÜLTENE ABONE OL
Dergiler
Partnerler