Satış 4.0 Dünyası programına konuk olan Lodestar Business Solution Kurucusu, Eğitmen ve Yönetim Danışmanı Naci Adalılar, işletmelerde planlama ve kriz yönetimi üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler paylaştı.

Krizi kişiler için beklenmedik bir olayın dışına çıkılması olarak tanımlayan Adalılar, insan konfor alanları içerisinde mutlu olduklarını ve kişilerin hayal ettiklerinin, olağanın dışına çıkan her şeyin kriz olduğunu kaydetti.

KRİZİ ÇIKMADAN YÖNETMEK GEREKİYOR

Firmaların kriz yönetimini nasıl yapmaları gerektiği üzerine değerlendirmede bulunan Adalılar, beklenenlerin tahminini yaparak firmaların başına gelebilecekleri yol haritalarını ve risk planlarını çıkarmaları gerektiğini belirtti.

Adalılar, “Krizi yönetemezsiniz yani yangın çıktığında yangını yönetebiliyor muyuz? Hayır, sadece daha az zarar vermesini sağlıyoruz. Dolayısıyla krizi de çıkmadan yönetmek gerekiyor. Kriz çıktı geç mi kaldık? O zamanda minimum zararla çıkmamız lazım.”açıklamasında bulundu.

Pandeminin önceden bilinemeyeceğini ancak bir anda 100 müşterini kaybetsen ne yaparsın? sorusu üzerine birçok çalışma yaptıklarını belirten Adalılar, bu çalışmaların bugün yaşanılan kriz anlarına benzerlik gösterdiğini söyledi.

PLANLAMANIN GÜCÜ İNSANI AYAKTA TUTUYOR

Planlamanın da oldukça önemli olduğunu vurgulayan Adalılar, A, B ve C planlarının olmasının kişinin konfor alanını genişletmesine yardımcı olacağını belirtti.

Adalılar, planlamanın kendisinden ziyade planlamanın gücünün insanı dinç tutan taraf olduğunu vurgulayarak işletmelerin her zaman planlama süreçlerinin alanlarında olması gerektiğini vurguladı.

Aynı çocuk bakmakta olduğu gibi işletmelere de nasıl baktığınız ve nasıl büyüttüğünüz önemlidir diyen Adalılar, planlama konusunda işletmede kurumsal bir yapı oluşturulması, işletmenin temelinin iyi kurulması gerektiğini vurguladı.

Adalılar, “Hep söylerim; köşedeki köy bakkalı ile Koç Holding arasında çok büyük bir fark yok. Temel olarak iskelet aynı iskelet. Siz o iskeletin üzerine doğru inşaat yaparsanız, evet büyürsünüz, holdingler olursunuz. Ancak doğru inşaat yapamazsınız kaldırmaz. Bu bina 1. kattan sonra yıkılır.  O yüzden firmayı sağlam temellere kurabilmek için kim ne yapacak, görevleri ne olacak, müşterim ne istiyor, tedarikçim ne istiyor gibi sorulara cevap bulmak gerekiyor.” dedi.

Adalılar, işletmenin tüm paydaşlarının belirlenmesinin bilgi akışı için önemli olduğunu da sözlerine ekledi.