Kilim Mobilya CEO’su Mesut Yiğit, 2018 yılı büyüme hedeflerinin yüzde 30 olduğunu belirterek, 50 milyon dolarlık yatırım planları olduğunu da sözlerine ekledi.
Kilim Mobilya’nın, 2017 yılında hedeflerinin üzerinde yüzde 40’lık büyüme gerçekleştirdiğini söyleyen Kilim Mobilya CEO’su Mesut Yiğit, 2018 yılında yüzde 30 büyüme hedeflediklerini açıkladı. İhracatta da 2018 yılında yüzde 30 artış hedeflediklerini dile getiren Yiğit, “Geçen yılın son çeyreğinde aldığımız siparişler, ihracat hedefimizi aşacağımızı gösteriyor. Buna bağlı olarak, birinci çeyrek sonunda ihracat hedefimizi yukarı yönlü güncellemeyi düşünüyoruz. 2017 yılında ihracatımız yüzde 25 artışla 300 milyon TL’ye yükseldi” diye konuştu.
Ciromuzun yüzde 20’si ihracattan
Son 5 yılda 70’e yakın ülkeye düzenli ihracat gerçekleştirdiklerini hatırlatan Yiğit, dünya genelinde yaşanılan olumsuzluklara rağmen cironun yüzde 20’sinin ihracattan geldiğini belirtti. Gelecek 5 yılda ihracatın ciro içindeki payını yüzde 30’un üzerine çıkararak Amerika, Avrupa ve Arap coğrafyasında daha etkin olmayı hedeflediklerini dile getiren Yiğit, şunları söyledi:
“Amerika'ya en fazla ihracat yapan iki Türk şirketinden biriyiz. Arap coğrafyasında ve Türki cumhuriyetlerde lideriz. Bu ülkelerde liderliğimizi pekiştirirken, hizmet vermediğimiz ülkelere de kalıcı giriş yapmak için çalışıyoruz. İhracatta yeni pazarlara yönelik çalışmalarımızı ‘ilk adım’ ilkesi üzerinde geliştiriyoruz. Önceliğimiz hızlı şekilde gireceğimiz ülkeler. İhracat yaptığımız ülkeler üzerinden ya da doğrudan Türkiye'den ulaşabileceğimiz ülkeler üzerine yoğunlaşıyoruz. Böylece, 2018 yılında Türkiye'nin çevresinde girmediğimiz hiçbir ülke kalmayacak.”
Ar-Ge çalışmalarına yoğunlaştıklarını estetik ve beğeni ile her kesimden tüketicinin ulaşacağı ürün grubu geliştirdiklerini vurgulayan Yiğit, sektörde ilk kez oturma gruplarında hibrit teknolojisi ile insan vücuduna uyumu en üste seviyeye çıkaracaklarını dile getirdi. Bu amaçla yeni yatırımlar planladıklarını anlatan Yiğit, “4 ayrı tesiste, 350 bin metrekare açık, 180 bir metrekare kapalı alandaki üretimimizi 500 bin metrekarelik tek noktada toplayacağız. Hedefimiz doğrultusunda, farklı illerdeki organize sanayi bölgelerinde yer arayışımızı sürdürüyoruz. Toplam 50 milyon dolarlık yatırımla ‘ölçek ekonomisi’ bazlı yeni yatırımlarla, üretim kapasitemizi sektör liderliği hedefiyle uyumlu düzeye yükselteceğiz” dedi.