Hamburg merkezli intralojistik öncüsü Jungheinrich, Münih merkezli robotik şirketi Magazino'nun hisselerinin tamamını satın aldığını duyurdu. Jungheinrich, 2020'den bu yana mevcut olan ve 2022 yılında yüzde 21,7'ye çıkarılan hisselerine ek olarak, kurucuların ve Cellcom, Fiege Logistik ve Körber gibi önceki ortak hissedarların sahip olduğu tüm hisseleri satın alıyor. Satın alma işlemi, bu hafta sözleşme imzalandıktan hemen sonra yürürlüğe girdi. Taraflar ise satın alma fiyatının açıklanmaması konusunda anlaştılar. 

MAGAZINO SATIN ALIMI, JUNGHEINRICH'IN OTOMASYON UZMANLIĞINA STRATEJİK KATKI SAĞLIYOR

Magazino, Jungheinrich bünyesinde bağımsız bir şirket olarak büyümesini sürdürecek ve özellikle grubun küresel satış ve servis ağından yararlanacak. Şirket, kurucu ortaklar Frederik Brantner ve Lukas Zanger'in yanı sıra Dr. Moritz Tenorth'un yönetimi altında kalacak.

KIZILDENİZ’DEKİ KRİZ TÜRK İHRACATÇISINA AVANTAJ SAĞLAYABİLİR KIZILDENİZ’DEKİ KRİZ TÜRK İHRACATÇISINA AVANTAJ SAĞLAYABİLİR

Magazino'nun devralınması, Jungheinrich için otomasyon uzmanlığını güçlendirmeye yönelik stratejik açıdan önemli bir adım olarak görülüyor. 2014 yılında kurulan Magazino'da yaklaşık 130 kişi çalışıyor ve şirket Avrupa'nın en büyük mobil robot geliştirme ekiplerinden birine sahip. Şirket, lojistik robotların insan-makine karma ortamında da çalışmasına olanak tanıyan güçlü bir teknoloji platformu sunuyor. Sonuç olarak robotlar depoda akıllı bir şekilde gezinebiliyor ve ihtiyaç duyulan nesneleri seçici olarak alıp taşıyabiliyor. Magazino'nun sistemi ve robotları halihazırda çeşitli endüstriyel müşterilerin, çevrimiçi perakendecilerin ve lojistik hizmet sağlayıcılarının depolarında kullanılıyor. Karmaşık lojistik ortamlardaki robotlara yönelik kontrol yazılımı, ilk olarak bu yıl ki LogiMAT intralojistik ticaret fuarında tanıtılan, alçak seviye zeminden zemine palet taşıma yapan Jungheinrich EAEa mobil robot’a (AMR) da zaten entegre edilmiş durumda.

İleriye dönük olarak Magazino'nun yazılım ve geliştirme alanındaki uzmanlığı, Jungheinrich'in ürün geliştirme sürecine daha da yakından entegre edilecek. Magazino bu birleşmeyle, Jungheinrich'in uluslararası satış ve servis ağına erişim kazanacak ve geniş bir intralojistik ürün ve çözüm portföyünün parçası olacak. Ayrıca Magazino markası korunacak ve şirket, harici entegrasyon ortakları ve müşterileriyle çalışmaya devam edecek.

JUNGHEINRICH VE MAGAZINO YÖNETİCİLERİ KONUYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİ PAYLAŞTI

Satın almaya ilişkin görüşlerini paylaşan Jungheinrich Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Lars Brzoska, şu şekilde konuşuyor: “Birkaç yıldır Magazino ile yakın çalışıyoruz, birbirimizle aynı seviyedeyiz ve iyi iletişim kuruyoruz. Kimyamız kesinlikle uyuşuyor. Şu an işbirliğimiz için bir sonraki mantıklı adımı atıyoruz ve Magazino'nun tamamını satın alıyoruz. Magazino çok iyi bir yönetime ve pazardaki üst düzey uzmanlara sahip başarılı bir şirket. Üstün yazılım yetkinliklerine sahip ve uzun vadede intralojistiğin geleceğini şekillendirme potansiyeline sahip çözümler geliştiriyor. Grupta, yenilikçi otomasyon ve robotik çözümlerinin daha da geliştirilmesini ortaklaşa yönlendirmek için bu yetkinliklerden yararlanacağız."

Magazino CEO'su ve Kurucu Ortağı Frederik Brantner ise konuya ilişkin olarak şunları söylüyor: “Depo otomasyonuna olan ihtiyaç sürekli artıyor. Bu karmaşık ortamda robotları yönlendirerek, daha da genişletmek istediğimiz benzersiz bir uzmanlık geliştirdik. Önceki yatırımcılarımıza bize duydukları güven ve uzun yıllar süren başarılı işbirlikleri için teşekkür ederiz. Bugüne kadar bizi stratejik ve mali açıdan desteklediler ve işimizin daha da gelişmesine önemli katkılarda bulundular. Birlikte Magazino'nun başarı öyküsündeki bir sonraki bölümün temelini attık. Jungheinrich ile intralojistik teknolojisindeki liderliğimizi genişletmeye ve uluslararası alanda da genişlemeye devam edeceğiz.”