Günümüz rekabet koşulunda var olan bir web sitemizi (doğru kişilere) ziyaret ettirmek hiç de kolay değil!
Yapılması gerekenler var.
Bunun en başında da sitenizin Page Rank değerini artırmak geliyor.
Page Rank, internet arama motorlarının oluşturduğu bir kriter...
Örneğin Google her web sitesine 0–10 arasında bir Page Rank değeri veriyor.
Bu değer arama sonuçlarında çok önem taşıyor ve rekabet açısından inanılmaz farklı sonuçlar verebiliyor.

Bir arama yapalım

Google’da bir arama yapalım...
 “Doğru topraklama nasıl yapılmalı” diye yazalım...
Bu arama sonucunda en üst sırada çıkmak isteyecek (ürünleri buna uygun olan) çok sayıda elektrik firması vardır.
Elektrik sektörün en büyük firmalarını düşünelim...
Ama Google bizimle aynı fikirde değil!
Onun için en büyük kriter Page Rank değeri.
Kendi oluşturduğu bu değere göre siteleri listeleyecek ve kullanıcısına sunacaktır.
Şimdi bu koşullarda hangi firma “Ben sektörün en büyük pazar payına sahibim” diyebilir ki?
İnternetin gelişimiyle artık bu bakış açısı her firma için lüks!

Page Rank hakkında...

Google aşağıdaki kriterleri baz alarak her web sitesine bir Page Rank değeri verir. Bunlar:
1- Bu siteye kaç kişi link vermiş?
2- Link verenlerin Page Rank değeri yüksek mi?
3- Tekil ziyaretçi sayısı kaç?
4- Ziyaretçiler bu sitede kaç sayfa geziyor?
5- Sitede ne kadar süre kalıyor?
6- Site hangi sıklıkla güncelleniyor?
Önem sırasına göre verdiğim bu 6 soruyu 194 soru daha izliyor. Toplamda 200 sorunun yanıtı bir web sitesinin Page Rank değerini (belki de kaderini) belirliyor.
Bence iş dünyasında bu konuyu mutlaka ciddiye alın! Bu konuyu ciddiye alan rakipleriniz (kendi işini sizden daha iyi yapmasa bile) sizi çok rahatsız edebilir. Saygılarımla.