Geçmişten günümüze Ortadoğu’da onlarca projede yer aldıktan sonra ilk olarak TMS Katar firmasıyla körfez ülkelerinde yerelleşmiş olup, ikinci adımını TMS Kuveyt markası ile gerçekleştirerek bölgede adından söz ettirmeye devam ediyor. 
Bölgeye oldukça hızlı bir giriş yapan TMS, yine zorlu bir projenin üstesinden gelmeyi başardı. Başkent Kuveyt şehrinin en uzun ve en işlek caddeleri arasında yer alan Al Ghouse Caddesi’nin Kuveyt Bayındırlık Bakanlığı bünyesinde 5. Kavşak ile 6. Kavşak arasında bakım ve onarım işleri yürütülmektedir. Bu proje kapsamındaki RA/263 köprüsünün yapımında ağır yük taşıyabilen TMS Kam’a iskele sistemi kullanılmıştır. 

Yaklaşık 5,5 ila 6 metre yüksekliğinde ve 185 metre uzunluğunda olan bu köprünün prekast döşeme segmentleri, öncelikle Kam’a iskele sisteminin üzerine yerleştirilmesinin ardından segmentin içindeki boşluklardan halatların geçirilip gerdirilmesi ile kendini taşır hale gelmektedir. Uzunlukları 2,67 m olan segmentlerin her biri kanatları ile birlikte 13,5 metre genişliğinde tek gözlü kutu kesitlerden oluşuyor ve 1 segment 64 ton ağırlığa sahiptir. Kam’a iskele ayakları, yatay bağlantıları ve özel çapraz elemanlarıyla desteklenerek, düşey yüklerin yanında yanal yükleri de güvenli bir şekilde aktarabilen bir sistem haline gelmiştir. 

İskelelerin üzerinde ayarlanabilir özel başlıklar üzerinde HEB ana taşıyıcı profilleriyle betonarme segmentler taşınmaktadır. Bu profillerin üzerine konumlandırılan hidrolik pistonlar sayesinde segmentlerin yerleşimi hassas bir şekilde yapılmaktadır.

KAM’A İSKELE SİSTEMİ

KAM’A İskele Sistemi; flanşlı/kamalı bağlantı noktaları ve ihtiyaca göre sıklığı ayarlanabilir yatay bağlantı detaylarıyla gerek cephe iskelesi gerekse kalıp iskelesi olarak kullanılabilen, çok yönlü, yüksek güvenlikli, örme iskele sistemidir.
TMS KAM’A, BS EN 12810, 12811, 12812, 12813 standartlarına uygun olarak üretiliyor.
Cephe iskelesi olarak kullanıldığında BS EN 12811’deki yük sınıflarından dördüncü sınıf (300 kg/m²) iş iskelesi standartlarını güvenle karşılar. Kurma yüksekliği standart modelde 24,5 m’dir ve TSE sertifikasına da sahiptir.

 KAM’A İSKELE FARKLI KULLANIM ALANLARI

Cephe iskelesi ve ağır yük iskelesinin dışında mobil iskele ve platformlar da Kam’a elemanları kullanılarak kurulabilmektedir. 
Kam’a Sistemi: 1,00m den 3,00m ye kadar beş farklı ölçüde dikmeye sahip olması sebebiyle, çok esnektir. İskelenin genişliği akstan aksa Kam’a 73’de 0,73m ve Kam’a 105 de 1.05m’dir. İskele konsolları kullanılarak genişlik arttırılabilmekte ve böylece özel uygulamalara cevap verilebilmektedir.

Bütün çelik elemanları daldırma galvanizli olan TMS Kam’a sistemi, bu sayede yüksek emniyet standartlarına uygun olarak, güvenle, uzun süreli kullanıma imkân sağlar.
Kam’a sistemi, düşer başlıklı döşeme kalıplarının, çalışma platformlarının, merdiven kulelerinin, gezer iskelelerin, seyirci tribünlerinin de alt iskelesi olarak kullanılabilmektedir. Kam’a sisteminin birçok eleman ve aksesuarı TMS’nin diğer iskele sistemiyle ortak kullanım avantajına sahiptir.

Genel itibariyle çalışmalara 2016 yılının Aralık ayında başlanılan projenin üç yıl içinde, 2019 sonuyla bitirilmesi hedeflenmekte olup, sadece bu kısmın proje ihale bedeli yaklaşık 20 milyon USD miktarındadır. Projenin yükleniciliği Combined Group Contracting Company (K.S.C) tarafından gerçekleştirilmektedir. 

Körfez ülkelerinin dışında, birçok yeni ülkeye 2018 yılında giriş yapan TMS Grup, Avrupa ve Uzakdoğu dahil dünyanın birçok önemli noktasına markasını taşımaya devam edeceğinin sinyalini veriyor.