Ar-Ge Merkezi Belgesi’ni almaya hak kazanan AkzoNobel Marshall’ın ajandasında birçok yenilik var. Renklendir Hayatı projesiyle daha yaşanabilir alanlar oluşturmaya devam ederken yeni ürünleriyle de kullanıcısına avantajlar sunan markanın çalışmalarını, Akzonobel Marshall Pazarlama ve Ar-Ge Müdürü Pınar Adabağ’dan dinledik. 

Marshall’ın bu yıl gündeminde hangi çalışmalar var?

Bu yıl gündemimizde pek çok konu var. İç cephe Maximum boyamız ile ustaların maksimum performans beklentilerini karşılamaya devam ediyoruz. Boya ustalarını ve tüketicileri dinleyerek onların beklentilerini karşılamak üzere geliştirdiğimiz bu ürünümüz, üstün kapatma ve örtücülük özelliği ile daha fazla metraj avantajı sunmakla beraber, mükemmel yayılma özelliği ile uygulamada ustalar önemli ölçüde zaman kazandırıyor. Rutubetli mekanlar için özellikle önerdiğimiz Makximum ürünümüz, sevilen parlaklık seviyesi ile de, renklerin daha canlı bir görünüme kavuşmasını sağlıyor. Yeni ürünlerle kullanıcı ihtiyaçlarını karşılarken, bir taraftan da renkler ve kullanım alanları ile tüketicilerimize rehberlik etmekten büyük mutluluk duyuyoruz. AkzoNobel Marshall olarak yılın renk trendlerini ve yılın rengini belirlemek üzere kapsamlı araştırmalar yaparak, zamanın ruhundan hareketle yılın anahtar rengi ile yılın renk koleksiyonunu sunuyoruz. 2019 için zamanın ruhuna odaklanarak yaptığımız çalışmalar sonucunda tüketicilerin artık daha pozitif bir ruh hali ile anı yaşama eğiliminde olduklarını gerçeğinden yola çıkarak yılın renk dekorasyon trendlerini “Let it Light in” – “Işığın Geçişine İzin Ver” ana temasıyla sunduk. Çok yönlü, sakinleştirici ve doğal sıcak amber tonundaki “Baharatlı Bal”ı yılın rengi olarak belirleyerek, renk trendlerini de aynı süreç sonucunda paylaştık. Bize göre evler, yaşama dair bu pozitif yeni yaklaşıma kucak açacağımız ilk yer olduğu için bu koleksiyonumuzda “Düşün”, “Hayal Et”, “Sev” ve “Harekete Geç” temalı renk paletleriile 40 rekten oluşan koleksiyonumuzu sunduk. Yıl boyunca, “Işığın Geçişine İzin Ver” temamızdan yola çıkarak yaşam alanlarında ihtiyacımız olan motivasyonu “Yılın rengi” ve koleksiyonları kullanarak nasıl yakalayacağımıza dair rehberlik etmeye devam edeceğiz. 2019’da ayrıca, “Renklendir Hayatı” projemiz de Kuşadası’nda devam ediyor. Sadece renklendirerek değil aynı zamanda orada sosyal hayatın da renklerle nasıl dönüştüğünü izliyoruz.  

AkzoNobel Marshall, Ar-Ge Merkezi olmaya hak kazandı. Ar-Ge çalışmalarında hangi konulara odaklanıyorsunuz? 

Türkiye’de boya sektörünün yenilikçi lideri Marshall, yenilikçi ve çözüm odaklı ürünler geliştirerek tüketici beklentilerini karşılamaya odaklanan bir yaklaşımla faaliyetlerini sürdürüyor. Bu çalışmalarıyla Marshall, 2019 yılında T.C Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından verilen Ar-Ge Merkezi Belgesi’ni almaya ve 5746 sayılı kanun hükümleri gereğince Ar-Ge merkezlerine tanınan teşvik ve muafiyetlerden yararlanmaya hak kazandı. Marshall Ar-Ge çalışmalarında, dünya boya devi AkzoNobel’in üstün çalışmaları ve bilgilerini de kullanarak boya sektörünün gelişimine katkıda bulunuyor ve kullanıcılarına çok daha etkin ürünler sunmaya odaklanıyor. Ar-Ge Merkezi’nde altyapı imkanlarını ve yetişmiş insan kaynaklarını da arttıran Marshall, üniversiteler ile yürütülecek ortak çalışmalar sayesinde güncel, literatür kaynaklara ulaşılabilirliğin artması ile patent hedefli yenilikçi ve tüketici ihtiyaçlarına yönelik ürün ve servislerle boya sektörünün de gelişimine katkıda bulunmayı hedefliyor. Marshall Sil-Pak ürünü bu uzun soluklu Ar-Ge çalışmalarının bir sonucu olarak tüketicilerin ideal boya tanımına göre geliştirildi. Duvarlar üzerinde bir film tabakası oluşturarak su bazlı lekelerin duvara nüfuz etmesini engelleyen Sil-Pak, su itme özelliği ile sıvıların boya üzerinde boncuklanma efekti oluşturarak yayılmadan akmasını sağlayan bir ürün. Sil-Pak, ‘Leke Tutmayan Teknoloji’si ile hareketli mekanlar için çok etkili, temiz bir kullanım sunuyor ve duvar boyası üzerinde oluşabilecek lekeleri en aza indiriyor. 
ArGe çalışmaları sonucunda geliştirilen Marshall Antibakteriyel ürünü ise, T.C Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan testler sonucunda sertifikalandırılan içerdiği gümüş iyonları sayesinde insan sağlığına en ufak bir zarar vermeden, bakterilere karşı yüzde 99 koruma sağlayan bir ürün. Marshall, antibakteriyel özelliğini sürekli koruyan bu ürün ile  sağlıklı ve hijyenik bir ortam sunuyor.

Yeni Dış Cephe ürününüz Akrikor’un özellikleri nedir?

Marshall olarak dış cephe boyalarda ürünlerimizi sürekli geliştiriyoruz. Akrikor Dış Cephe Boyası kullanıcı ve tüketicilerimizi dinleyerek geliştirdiğimiz, güçlendirilmiş bir dış cephe serisi.  “4 Mevsim Koruma Kalkanı” söylemi ile farklı sıcaklık, nem ve yağışa maruz kalan 4 mevsimin yaşandığı ülkemizin her bölgesine uygun üstün performans sergileyen ürünleri, AKRİKOR çatısı altında ve garantili renklerimizle bir araya getirdik. Mevsimsel nedenlerle -10 dereceden, +50 dereceye kadar oluşan sıcaklık farklılıkları, bina oturmaları gibi sebeplerle boya yüzeyinde oluşan kılcal çatlaklar, zamanla ilerleyerek boyanın soyulmasına, dökülmesine yol açar. Akrikor Elastomerik ürünümüz özel elastik saf bağlayıcı formülü ile, duvarla beraber hareket ederek boyanın çatlamasına geçit vermez. Ayrıca Ultra Titan bileşikleri sayesinde, ultra kapatıcı bir film oluşturarak üstün kapatıcılık performansı sağlar. Yine değişken hava koşullarının sebep olduğu yıpranma, aşınma ve renk solmalarına karşı önerebileceğimiz Akrikor Saf Akrilik ürünümüz yüzde 100 Saf Akrilik yapısı sayesinde, güneş ışınlarının boya yüzeyindeki deformasyonunu minimize ederek, renk solmalarına karşı da kalkan görevi üstlenir. Mikro geçirgenlik özelliği ile karbonatlaşmayı engelleyerek kir tutmaz ve suyun yüzeye işlemesine mani olur. Bu iki önemli ve güçlü ürünümüzün yanında, dış cephe boyalarında trendleri bir adım daha öteye taşıyacak yepyeni bir kavramı serimize dahil ediyoruz. Silikon ve Akrilik bir arada formülüze edilerek Akrikor Silikonlu + Akrilik ürünümüz ile ultra kapatıcılık ve tüm hava koşullarına karşı direnç vadediyoruz. Bu ürünümüz süper yayılma ve maksimum metraj özelliği ile de uygulayıcısına mükemmel avantaj sağlıyor. İdeal matlık seviyesi, gerektiğinde rötuş yapılmasına da imkan verir. Bu üstün özelliklere ek olarak daha dekoratif dış yüzey taleplerine de kayıtsız kalmadık. Akrikor Silikonlu + Akrilik Grenli ürünümüz ile de kaliteli dolgu ve üstün formülü sayesinde, gren dokusu herhangi bir sebeple düşmeden, yıpranmadan yıllarca korunur. İster yazın kavurucu sıcakları ister kışın sert hava koşulları olsun, Akrikor 4 Mevsim Koruma Kalkanı serimiz ile tüketicilerimize en kaliteli çözümleri sunarak onların endişesiz ve daha emin şekilde 4 mevsimin keyfini yaşamalarını arzu ediyoruz.

Renklendir Hayatı projeniz hakkında bilgi verir misiniz? Bu projede neyi hedefliyorsunuz? 

AkzoNobel’in dünya çapında başlattığı bir girişim olan ‘Renklendir Hayatı’ projesi, daha yaşanabilir alanlar oluşturmayı, rengin dönüştürücü gücünü, yarattığı pozitif değişimi deneyimlemeyi ve hayata renk katarak insanlara ilham vermeyi hedefliyor. Bu yaklaşımla hayata geçirilen proje kapsamında 39 ülkede yürüttüğümüz çalışmalarda renkli bir dokunuşla insanları motive edebileceğimizi ve ilham verebileceğimizi gördük. Dünyada ‘Renklendir Hayatı’ çerçevesinde bugüne kadar 2.300’e yakın proje gerçekleştirildi. Bu projeler için 1,3 milyon litreyi aşkın boya kullanıldı. 12 binden fazla gönüllü ile yürütülen projeler 81 milyondan fazla kişiye fayda sağladı. ‘Renklendir Hayatı’ özellikle gönüllü grupların ilgisi ve belediyeler tarafından büyük takdirle karşılanıyor. ‘Renklendir Hayatı’ projesi Türkiye’de 2010 yılında Kadıköy Ayrılık Çeşmesi Sokağı’ndaki çalışmayla başladı. Daha sonra Yıldız Sarayı, Manisa’nın Kula ilçesi, Kadıköy Yeldeğirmeni Mahallesi, Kastamonu ve Hatay’da Kırk Asırlık Türk Yurdu Sokağı’nda uygulanan proje 2018 yılında da Venuart Grubu’nun girişimi ve Kuşadası Belediyesi’nin desteğiyle Kuşadası’nda hayata geçirildi. Proje kapsamında ilçeye hakim konumdaki Tepe Mahallesi’nde yer alan 401 ev Marshall ile renkleniyor. Projedeki gelişmeler Marshall Türkiye YouTube hesabından izlenebiliyor. (https://www.youtube.com/user/MarshallTurkiye)

Marshall’ın sürdürülebilirliğe yaklaşımı nedir?

Marshall olarak bir yandan endüstrideki etki alanımızı büyütürken, diğer yandan sürekli olarak faaliyetlerimizden kaynaklanan çevresel etkileri en aza indirgemek için çalışıyoruz. Çevresel ayak izimizi azaltmak, performansta sürekli iyileştirmeler yaparak çevreye duyarlı ve sürdürülebilir bir sürecin parçası olmayı hedefliyoruz. Bu çerçevede öncelikle yerel ve uluslararası mevzuatlar ile AkzoNobel global çevre standartları ve sürdürülebilirlik ilkesine uygun hareket ediyor, bağımsız denetim ve onay süreci uyguluyoruz. Fabrikadaki evsel ve tehlikeli atıkları çok büyük bir oranda geri kazanıyor, “Sıfır Atık” hedefi doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. VOC emisyonunu sıfırlamak için gerekli noktalarda gaz arıtma ve algılama sistemleri kuruyoruz. Evsel ve endüstriyel atık suyu, tesisimizdeki kimyasal atık su arıtma tesisinde, arıtıma tabi tutarak, kritik su parametrelerinin ölçümü vasıtasıyla, arıtma performansımızı sürekli ölçüyoruz. Enerji sarfiyatını azaltmak için mühendislik birimimizin önderliğinde projeler geliştiriyoruz. Bununla birlikte ürün ve süreçlerimizin çevresel etkileri hakkında tüketici ve müşterilerimizi bilgilendiriyor ve gerekli önerileri sürekli olarak onlara sunuyoruz. 

Önümüzdeki süreçte neyi hedefliyorsunuz?

Marshall olarak önümüzdeki üç yıllık dönemin planlamasında bizim için en önemli konu süreçlerimizdeki katma değersiz işleri sıfırlama ve süreç akışını düzeltmek /yenilemek. Ayrıca, ürün gamının artırılması ve üretim verimliliği konusuna odaklanacağız. Sektörün öncü firması olarak önümüzdeki dönemde inovatif, müşterilerimizin istek ve taleplerine uygun yeni ürün ve teknoloji başlıklı yatırımlar çalışma listemizde yer alıyor. Bir o kadar da önemli olan enerji kullanımlarının azaltılması ile ilgili olarak elektrik ve doğalgazın kullanımının azaltılması da gündemimizde yer alan maddeler arasında. Bununla birlikte, sürdürülebilirlik ajandamız çok yoğun başlıklar içeriyor ve gelişim planlarımızın merkezinde yer alıyor.