Pandemi ile birlikte hijyenin çok daha önemli hale geldiğini belirten Bien Direktörü Serkan Önem, çevre dostu Bien’in Magiclean uygulaması ile banyo ve tuvaletlerde hijyeni en üst düzeye çıkardığını vurguladı.

Dünyaca ödüllü tasarımları ve 100’ü aşkın ürün koleksiyonuyla ismini duyuran Bien’in gündemini, Önem ile konuştuk. 

Firmanızın bugünkü ulaştığı kapasite ve çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?

Ercan Seramik olarak sektörde faaliyete başlayan firma, 2006 yılında markalaşma adına Bien markasını tescil ettirmiş ve faaliyetlerine Bien markası altında devam etmiştir. Üretimini Bilecik ve Bozüyük’teki fabrikalarında yapan Bien, yurt içinde 130’u aşkın yetkili satıcısı, 3500’ü aşkın satış noktasıyla pazarın güçlü oyuncuları arasında yer alıyor. Dünyaca ödüllü tasarımları ve 100’ü aşkın ürün koleksiyonuyla Bien, yılda 50 milyon m2 seramik üretim kapasitesine sahipken, grup olarak da karo üretiminde Türkiye’nin en büyük üretim kapasitesine sahip konumundadır. En yeni teknolojilerle üretim yapan Bien, Türkiye’de Dijital Teknoloji ile üretilen duvar karolarının ve 20 mm’lik Teknik Porselen karoların da ilk üreticisi olmuştur. Her kategoriye ayrı ayrı odaklanma kararı alan Bien, 2011 yılında seramik sağlık gereçleri (SSG) alanında da yatırımlar gerçekleştirdi. 2017 yılında Bien Banyo Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş kuruldu. Ürün yelpazesinde uzmanlaşmayı ve kapasite artışını öne çıkaran Bien Banyo Ürünleri, Ocak 2018 itibariyle de satış ve pazarlama faaliyetlerine başladı. Üretiminde son teknolojik yenilikleri kullanan Bien, geniş bir ürün yelpazesiyle faaliyet gösteriyor. 2020 yılında yapılan yeni yatırımlarla yıllık 1 milyon adet seramik sağlık gereçleri üretim kapasitesi, armatür üretim tesisi ve tamamlayıcı ürünler üretim tesislerini faaliyete geçiren Bien’in ürün yelpazesinde seramik, seramik sağlık gereçleri, armatürler, gömme rezervuar, banyo mobilyaları ve banyo aksesuarları yer alıyor.

2020 yılı seramik sektörü için özellikle yurt dışından talebin yoğun olduğu bir dönem oldu. Bu talebi nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektördeki gelişmeler hakkında görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

2020'de başlayan salgın, her alanda olduğu gibi Türkiye'nin dış ticareti ile birlikte seramik sektöründe de olumsuz bir tabloya sebep oldu. Ancak Haziran ayı itibarıyla başlayan toparlanma bu tabloyu tersine çevirdi. Dış pazar taleplerinin artmasıyla birlikte iç pazarda da destekleyici tedbirlerin artması yılın ikinci yarısı itibarıyla sektörümüzün bir önceki yıl rakamlarına ulaşmasını sağladı. Bu sonuçlara göre; salgının tüm olumsuz etkilerine rağmen seramik sektörü ihracatta yılı yüzde 6,6'lık artışla kapattı. Pandemide Uzak Doğu'nun üretilen ürün tedariği ve lojistiğinde Türkiye'ye göre dezavantajlı olması özellikle Avrupa'nın tüketimini Türkiye'den tedarik etmeyi önemsemesine sebep oldu. Tedarik zinciri içerisinde Türkiye'ye doğru ciddi bir kayma var. Amerika ve Kanada pazarında da çok hızlı büyüyoruz. Bu ülkelerin Uzak Doğudan tedarik ettiği ürünleri tarifelerdeki değişikliklerden dolayı Türkiye'den tedarik etme meyli pandeminin etkisiyle daha da arttı. 2021 yılında da minimum yüzde 5'lik bir büyüme bekliyoruz. Bu büyümenin en büyük kısmının yine ihracattan geleceğini öngörüyoruz. Türk seramik sektörü dünyada önemli bir oyuncu. İhracatın lokomotif sektörlerinden biriyiz. 

Covid-19 ile birlikte özellikle toplu yaşam alanlarında ortak kullanılan ıslak mekanların hijyeni çok daha önemli bir hale geldi. Bu süreç sektörünüzü nasıl etkiledi, hangi yeniliklere sebep oldu ya da olacak? 

Pandemi ile birlikte hijyen hayatımızda çok daha önemli hale geldi. Bu sebeple de Bien tarafından üretilen Türkiye’nin aynı zamanda ilk anti-mikrobiyel ürünü olan Magiclean, büyük ilgi gördü. Özellikle COVID-19 ile savaştığımız bu günlerde insan sağlığında hijyenin önemini bir kez daha anladık. İnsan sağlığına değer veren Bien’in ‘Magiclean’ adıyla lanse ettiği hizmet, özel formülüyle banyo ve tuvaletlerde mikrop barındırmıyor. Çevre dostu Bien’in Magiclean uygulaması ile banyo ve tuvaletlerde hijyen en üst düzeye çıkarılabiliyor. Temizliğin öneminin bilinciyle hareket eden Bien’in geliştirdiği teknoloji ile banyo ve tuvaletler ömür boyu maksimum hijyene, aynı zamanda pürüzsüz yüzeylere kavuşuyor. Bien’in anti-mikrobiyel özelliğiyle Türkiye’de ilk olan Magiclean yüzey teknolojisi, Alman Hygiene-Institut ve Yeditepe Üniversitesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü tarafından onaylı bir uygulama. Bir diğer önemli konu da doğal kaynakların tasarruflu kullanılması. Bien’in çevre dostu, mikrop düşmanı ‘Sensör Flow Sistemleri’ hijyeni en üst seviyede tutarken sudan da tasarruf etme imkanı sunuyor. Suyun ihtiyaç doğrultusunda akmasını sağlayan, Bien’in Sensör Flow Sistemleri fotoselli ürünleri içinde; Fotoselli Lavabo Bataryası, Fotoselli Ankastre Lavabo Bataryası, Fotoselli Lavabo Musluğu ve Fotoselli Pisuar Musluğu yer alıyor. Restoranlardan havaalanlarına, otellerden hastanelere, AVM’lerden toplu kullanıma açık WC’lere kadar tercih edilen fotoselli bataryalar artık yaşam alanlarına da alternatif oluşturuyor.

2021 yılında hangi yenilikleri hedef kitlenizle buluşturacaksınız, hedefleriniz neler?

Pandemi döneminde, inşaat sektörünün daralması ve ihracatta yaşanan sıkıntılar sebebiyle, 2020’de planlarımızı erteledik. Ancak özellikle yılın ikinci yarısında alınan önlemler ve ekonomiyi rahatlatacak desteklerle birlikte planlarımızı tekrar devreye aldık. 2021 itibariyle pek çok yeniliği hayata geçirdik. Bien markasının temelinde yenilik ve dönüşüm bulunuyor. Bien olarak, kaynakları etkin ve verimli bir şekilde kullanmayı sürekli yeniliği ve gelişimi amaçlayarak, kaliteli ürünlerle yaşama ve yaşam alanlarına değer katmayı misyon edindik. Bu misyonumuz doğrultusunda da kendimizi yenilemeyi, yönümüzü ve hedeflerimizi sık sık gözden geçirip fazlalıkları atmayı alışkanlık haline getirdik. Dünyadaki gelişmeler ve değişen dinamikler doğrultusunda 2021 yılında logomuzu yenilemeye karar verdik. Yeni logomuz markanın özgün tasarım anlayışı, sürekli dönüşümü ve teknolojik yeniliğe bakışını öne çıkarıyor. Bien markasını temsil eden yeni logomuz, süslemelerden uzak, yalın hatlardan oluşuyor. Logoda marka isminin tamamının küçük harflerden oluşması, Bien’in alışıldık kurallara karşı duruşu ve markanın modern çizgisini temsil ediyor. Bien tasarımlarındaki yalın, eşsiz formlar ve fonksiyonellik, yeni logoya da ışık tutuyor.