Kalıp Ve İskele Sistemleri Devi 150 Yaşında

Zaman ve maliyet avantajı sağlayan modüler kalıp ve iskele sistemleriyle dev projelerin tercihi olan Doka, 150 yaşında. Genel Müdür Ender Özatay ile Doka’nın bu başarısını ve yeni çalışmalarını konuştuk.

Kalıp Ve İskele Sistemleri Devi 150 Yaşında
ST Endüstri  Radyo

Dünyanın dört bir yanında tercih edilen Doka, bu yıl 150 yaşına girdi. İstikrarlı büyümesini sürdüren markanın bu başarısını, hiç kuşkusuz herkes farklı bir niteliğine yorumlayacaktır. Zira kalitesi bir yana dev projelerin hızlı yapımına imkan sağlayan çözümleri ile Doka, tercih edilme sebebi. Yeni ürünü hareketli köprü konsol kalıbı ise bu başarının artacağının bir göstergesi. Markanın ajandasındaki çalışmaları, Genel Müdür Ender Özatay ile konuştuk. 

Doka’nın bağlı olduğu Umdasch Grubu, bu yıl 150’nci yılını kutluyor. Siz bu başarıyı neye bağlıyorsunuz? 

Bu başarının en büyük nedeni 150 yıldır Umdasch Grubu şirket sahiplerinin değişmemesidir. İş dünyasında birçok şirket, zamanla hisselerini halka açıyor ya da şirket evliliği gibi farklı çözüm yollarına gidiyor. Umdasch Grubu’nda ise 150 yıl sonra bugün de şirket hissedarına aynı aile üyeleri sahip. 

Doka, bu yıl hangi yenilikleri hedef kitlesinin kullanımına sundu?

Doka, katılım gerçekleştirdiği fuarlara yeni bir ürün ile ziyaretçilerinin karşısına çıkıyor. Nitekim geçen yıl trafik akışını kesmeden üzerinde viyadük ve köprü inşaat yapımına imkan veren DokaUniKit’i kullanıcısıyla buluşturmuştuk. Geçtiğimiz günlerde gerçekleşen İskele Kalıp Fuarı’nda ise köprü yapımında önemli bir yenilik olan hareketli köprü konsol kalıbını tanıttık. 25 tonluk bu kalıp ile dünyanın en yüksek ikinci viyadüğü olan, yapımını Nurol İnşaat’ın üstlendiği Konya’daki Eğiste Viyadüğünde bu kalıbımız kullanılacak. Bu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün geniş açıklı ve az ayaklı köprülerde hızlı ve güvenli bir yapım için tercih ettiği bir metod. Biz bu kalıbı, Türkiye’de yüzde 100 yerli olarak üreteceğiz. Hareketli köprü konsol kalıbı, köprünün daha az ayak ile çok daha hızlı bir şekilde yapılmasını sağılıyor. Açıkcası belli açıklıktaki köprülerin yapımında başka bir alternatif yok! Karayolları Genel Müdürlüğü ülkemizde kısa uzunlukta köprülerin yapımını neredeyse tamamladı. Artık spesifik, mühendislik çözümler gerektiren köprüleri inşa ediyor. Hareketli konsol kalıbı bu projeler için en ideal çözüm. 

Türkiye’de son yıllarda Osman Gazi Köprüsü gibi birçok önemli köprü projesine imza atıldı. Yatırım maliyeti yüksek olan bu projelerin yapımında, yeni teknolojilerin kullanımına yeterince açık mıyız sizce?
Evet, Karayolları Genel Müdürlüğü bu projelerin yapımında yeni teknolojileri yakından takip ediyor ve iş güvenliğine önem veriyor. Daha önce söylediğim gibi birçok yeni ürünümüz bu projelerde hız avantajı nedeniyle tercih ediliyor. Yüzde 50’ye yakın bir pazar payı alıyoruz buradan. Geçtiğimiz günlerde 150’nci yılımız nedeniyle düzenlediğimiz yemekte müşterilerimizle bir araya geldik. Müşterilerimizin, bizimle çalışmaktan duydukları memnuniyeti ve bundan sonraki projelerinde de yalnızca bizi tercih edeceklerini dile getirmeleri bizi onure etti. Bu başarımızda müşterilerimizin bizi tercih ediyor olması kadar çalışanlarımızın da katkısı büyük. Doka Türkiye genç, dinamik ve liyakatı yüksek bir ekipten oluşuyor.

Üniversite öğrencileri ile farklı etkinliklerle bir araya geliyorsunuz. Bu kapsamda neler yapıyorsunuz?

Gençlerde kariyer bilincini oluşturmak amacıyla, üniversitelerin kariyer günlerinde öğrencilerle bir araya geliyoruz. Mezun olduğum Ylıldız Teknik Üniveristesi’nde 700 öğrenci ile birlikteydik. Kişi yeteneğine ve yapmak istediği şeye göre, uzmanlık ya da yöneticilik olmak üzere iki kariyer şeçeneğinden birini tercih etmeli. Bu doğrultuda konferanslarla gençlere kariyerlerini nasıl şekillendirecekleri konusunda destek oluyoruz. Benim öğrencilik yıllarımda kariyer günleri düzenlenmiyordu. Bu çalışmamızla öğrencilere tecrübemizi, fikirlerimizi paylaşmak beni çok mutlu ediyor. 

İnşaat yapımında kalıp ve iskele kullanımı teknik bilgi ve mühendislik çözümleri gerektiriyor. Üniversitelerin ilgili bölümlerinde iskele kalıp hakkında eğitim verilmesine ihtiyaç var mı sizce?

Kesinlikle böyle bir ihtiyaç var. Kalıp iskele eğitimi yalnızca İstanbul Teknik Üniversitesi’nde yüksek lisansda seçmeli ders olarak görülüyor. Yıldız Teknik Üniversitesi ve Yeditepe Üniversitesi, kalıp ve iskeleyi ders programına almayı planlıyor. Tüm üniversitelerde öğrencilere bu konuda bir eğitim verilmeli. İnşaat mühendislerinin, inşaat yapımında kalıp ve iskele kullanımını bilerek üniveritesiden mezun olması gerekiyor. Çünkü inşaat mühendisliğinin temeli betonarme yapı, bunun da en önemli unsurunu kalıp oluşturuyor. 

Önümüzdeki süreçte hangi konulara odaklanacaksınız? 

Verimliliğimizi artırmaya odaklanacağız. Doka’nın güçlü bir insan ve sermaye kaynağı var. Bunu en verimli ve faydalı hissedar değeri için nasıl kullanabileceğimize odaklanacağız. 
Firmamız 2017 yılını çok iyi bir şekilde geçirdi, neredeyse üç basamaklı rakamlara yakın bir büyüme yakaladık. Bu yılın geçen yıla göre daha iyi geçeceğine inanıyoruz. Şunu özellikle belirtmek istiyorum ki büyüyelim diye kendimize bir hedef belirlemedik. Bu büyüme, müşterilerimizin bizi tercih etme tevecchünü göstermesi sebebiyle gerçekleşti. Agrasif büyüme bütçeleri yapmadık. Bu sene resmi bütçemiz geçen yılın altında; ancak ilk üç ayın sonuçlarına baktığımızda güçlü bir büyümenin geldiğini söyleyebilirim. 
 

Güncelleme Tarihi: 11 Ocak 2019, 17:35
Robot Yatırımları
YORUM EKLE

Enerji Zirvesi

ST Endüstri Radyo

Dergiler
Partnerler