banner732
x

DOKA, 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NDE

Alanının en köklü firmalarından Doka Kalıp İskele, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Otoyolu'nun ankraj blokları, keson ve yaklaşım viyadükleri işlerinin sorumluluğunu üstlendi. Projenin itme-sürme yöntemiyle yapılan yaklaşım viyadüğü, V01, V08 ve yapımı devam eden V06 viyadüklerinde ise firma, konunun uzmanı Freysaş Freyssinet A.Ş.'nin güvenilir çözüm ortağı olarak yer alıyor.

DOKA, 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NDE
Endüstrideara

YELİZ YİRMİBEŞ - Çözüm ortağı olarak yer aldığı büyük çaplı projelere bir yenisini daha ekleyen Doka, “1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Otoyolu Projesi”nin çeşitli aşamalarında katkı sağlıyor. Proje dahilindeki 1915 Çanakkale Köprüsü, toplam 101 kilometrelik Malkara-Çanakkale Otoyol hattının kilit noktasında bulunuyor. Köprü projesi kapsamında ankraj blokları ve keson işlerini 2018’de başlayıp 1 yıl içinde tamamlayan Doka, otoyol bölümünde yapımı süren Asya ve Avrupa yakalarındaki yaklaşım viyadükleri ile Malkara, Gelibolu ve Lapseki’de yer alan V01, V06, V08 viyadüklerinde ise çözüm ortağı olarak yer almaya devam ediyor. Projenin maksimum verim ve güvenlikle ilerleyebilmesi için çalışan Doka, kalıp-iskele çözümlerinin yanı sıra, bu aşamaya kadar hızlı kurulum, kolay kullanım, yüksek iş güvenliği standartları ve mühendislik hizmetleriyle de teknik destek sağladı. 

BAŞARISI 150 YILLIK BİRİKİMİNDEN GELİYOR

Doka Kalıp-İskele, hız ve iş güvenliği konularında marka bilinirliği en yüksek şirket olarak tanınıyor. 
Firma, Avusturya’da küçük bir ahşap işleme atölyesi olarak yolculuğuna başlayan 150 yıllık Umdasch Grup’un amiral gemisi olarak, bugün 5 kıtada, 7 binden fazla çalışanı ve tecrübesiyle sektörünün lider firmalarından biri. 

“YER ALDIĞIMIZ PROJELERİN HER AŞAMASINDA ÇÖZÜM ORTAĞI OLUYORUZ”

Doka Kalıp İskele Genel Müdürü Ender Özatay, Doka’nın köklü ve başarısını kanıtlamış bir firma olmasının müşterileri tarafından tercih edilmesinin başlıca nedeni olduğunun altını çizdi. Özatay, “Doka, bugüne kadar Türkiye’de olduğu gibi dünyada da pek çok önemli projede görev üstlendi. Yer aldığımız projelerin ilk planlama aşamasından sona ermesine kadar tüm süreçlerinde çözüm ortağı oluyoruz. Çalıştığımız projelerde ihtiyaçları doğru çözümleyip zaman ve maliyet kapsamında en optimum çözümü sunarak, üretim, planlama ve uygulama aşamalarının tümünde güvenliği ilk sırada tutuyoruz” diye konuştu.

“1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Otoyolu Projesi”sinin viyadük işlerinde de görev üstlenen Doka, İtme-Sürme yöntemiyle yapılan Yaklaşım Viyadüğü, V01, V08 ile yapımı devam eden V06 viyadüğünde konunun uzmanı olan Freysaş Freyssinet A.Ş. ile çözüm ortağı olarak çalışıyor. 

PROJEDE, DOKA’NIN SORUMLULUK ALDIĞI KISIMLAR VE YAPILAN İŞLER ŞÖYLE;

Keson İşleri: 
2018’in Şubat ayında başlayan keson fabrikasyon çalışmaları, birinin uzunluk, genişlik ve yüksekliği 82.3 metre, 71.4 metre ve 16 metre, diğerininki ise 82.3 metre, 71.4 metre ve 21 metre olan toplamda iki keson, 77 bin metrekare kalıp alanına sahip olarak Mayıs 2019’da tamamlandı.
İş güvenliği, zamanlama ve imalatın uygunluğunun büyük önem taşıdığı keson işlerinde, 150 F tırmanır kalıp sistemi ile operasyonu kolay ve güvenli bir şekilde tırmandırma işlemi yapıldı ve Dokascaff Uni çalışma iskele sistemleri ile de bütün çalışma alanlarında emniyetli çalışma sahası sağlandı.

Projede kullanılan Doka sistemleri: MF240 Tırmanma Sistemi, Top 50 geniş yüzeyli kalıp sitemi çözümü, 150 F Tırmanma Sistemi, DokaScaff Uni iskelesi çalışma platformları ve merdiven kuleleri, Ağır yük taşıma iskelesi D2

Ankraj Blokları: Kasım 2018’de başlanan, 147.750 metreküp beton, 18.400 ton demir donatı ve 27.200 metrekare kalıp alanına sahip Ankraj Blokları, Kasım 2019’da tamamlandı.  Yapının diğer önemli unsurlarından biri olduğundan yapım metodu, kullanılan malzeme ve zamanlaması çok önemli olan projenin bu kısmında, Doka, yapının zorlu tasarımına rağmen hızlı ve güvenilir çözümü sağlamayı başardı.

Projede kullanılan Doka sistemleri: Frami Xlife Kolon ve Perde Sistemi, Top 50 geniş yüzeyli kalıp sitemi çözümü, 150F Tırmanma Sistemi, Ağır yük taşıma iskelesi D2, DokaScaff Uni iskelesi çalışma platformları ve merdiven kuleleri.

Yaklaşım viyadükleri: İtme-Sürme yöntemiyle yapılan köprüler olan yaklaşım viyadükleri, projede 38 metre kalıp boyutlarında iki ayrı köprü kalıbına ve toplamda 3.500 metrekare alana sahip. İş güvenliği ve hızın çok önemli unsurlar olduğu projenin bu kısmında, Doka’nın yaptığı mühendislik tasarımı ve kullanılan malzeme, en hızlı ve en güvenilir kullanım imkanlarını sağlıyor.

Projede kullanılan Doka sistemleri: Top 50 geniş yüzeyli kalıp sitemi çözümü, DokaScaff Uni iskelesi çalışma platformları ve merdiven kuleleri, ağır yük taşıma iskelesi D2, XP Edge, Kenar kalıbı kalıp arabası

V01, V06, V08 viyadükleri:Kalıp dökme açıklığı 33 metre boyutlarında iki ayrı köprü kalıbına sahip bu viyadükler, projede iki köprü kalıbı toplamda 3.250 metrekare alana sahip. Bu viyadüklerde de, Doka’nın hazırladığı mühendislik tasarımı ve kullanılan malzeme en hızlı ve en güvenilir kullanım imkanlarını sağlıyor.

Projede kullanılan Doka sistemleri: Top 50 geniş yüzeyli kalıp sitemi çözümü, DokaScaff Uni iskelesi çalışma platformları ve merdiven kuleleri, Ağır yük taşıma iskelesi D2, XP Edge

Projede Kullanılan Doka Ürünleri:

Tüm formlar ve yükler için uygun geniş yüzeyli kalıp Top 50: Geniş yüzeyli kalıp Top 50, birbirinden farklı görevler için projeye özel olarak modüler sistemden hazır monte edilen geniş yüzeyli bir kalıptır. Elemanların şekli, ebadı, ankraj düzeni ve kalıp yüzeyi her ihtiyaca göre uyarlanabilir.

Projeye özel tasarım sayesinde uygulama güvencesi
•    Kalıp yüzeyinin ve ankraj düzeninin serbestçe seçilebilmesi, tüm mimari taleplerin yerine getirilmesini sağlar.
•    Boyutlandırma işlemi her taze beton basıncına göre kolayca yapılabildiği için betonlama hızı istenildiği şekilde düzenlenebilir.

Optimum kalıp çözümü sayesinde hızlı ve verimli çalışma
•    Malzeme maliyetinde tasarruf sağlayan yüksek kullanım sıklığı
•    Personel maliyetinde tasarruf sağlayan kısa kalıp hazırlama süreleri
•    Yeri değiştirilecek olan üniteler büyük ve optimum boyutlarda olduğundan vinç ihtiyacı minimum düzeydedir

Doka kullanıma hazır servisinde gerçekleştirilen hassas ön montaj sayesinde maliyet güvencesi
•    Birbiri ile tam örtüşen ek yerleri sayesinde mükemmel derz görünümü
•    Şantiyede zaman ve yer tasarrufu
•    Birbirine tam olarak uyan elemanlar sayesinde herhangi bir düzeltme gerekmez
•    Köprü, tünel ve endüstriyel yapılar için özel çözümler

Sisteme uyumlu merdivenler ve çalışma platformları sayesinde geniş kapsamlı iş güvenliği
•    Merdiven sistemi XS ile güvenli ulaşım
•    Platform sistemleri Xsafe plus sayesinde her konuda güvenli çalışma yeri
•    Çift kollu payanda, kaldırma ve yeniden konumlandırma elemanları gibi kullanışlı aksesuarlar sayesinde kalıp güvenli ve kolay bir şekilde kullanılır.

DokaScaff UNI: “Tüm iskele uygulamaları için tek sistem”
Bir iskele ile birden çok uygulama yapabilmeyi sağlayan DokaScaff UNI, daha az sayıda farklı üründen oluşması nedeniyle kurulum ve sökümde büyük kolaylık sağlıyor, şantiyeye hız ve ekonomi sağlıyor. 

Malzemesinin yüzde 80’inin tekrar kullanılabilir özellikte olduğu DokaScaff UNI iskele sistemi, çok doğrultulu disk kilitlemesine dayanılarak tasarlandı ve kullanıcılarına en yüksek ürün kalitesi ve mümkün olan en düşük bakımla dayanıklılık sunan yüksek dayanımlı çelik, otomatik kaynak ve kaplama olarak sıcak daldırmalı galvanizasyon kullanılarak imal edildi.

Tasarım sayesinde çok amaçlı
Yatay ve çapraz elemanların veya diğer bileşenlerin birleştirilmesine göre daha başka olasılıklara imkan tanıyan delikli diskler, DokaScaff UNI iskele sistemine sürekli geometrik iyileştirmeler için üstün esneklik sağlar. DokaScaff UNI iskele sisteminin ayak başına 5.8 tona kadar yüksek yük taşıma kapasitesi destekleme ve çeşitli çalışma iskeleleri boyunca çözümlere ulaşmak için iskele uygulamalarının geniş bir aralığına izin verir.

Çok yönlü güvenlik
Güvenlik kemeri sabitlenmesi için test edilmiş bağlama noktaları DokaScaff UNI iskele sistemi kurulur ve sökülürken güvenliği arttırır. Her 50 santimetrede korkulukların eklenmesi ve alt korkulukların tüm çevreyi sarması sayesinde DokaScaff UNI, iskele sisteminin son kullanıcıları için güvenliği arttırır ve bileşenlerinin belgeli test kurumları tarafından doğrulanmasını da içeren Avrupa EN 12 810-1 iskele kurma standardına uyumludur.

Kolay kurulum
DokaScaff UNI iskele sistemi, sadece bir kişinin güvenlikle iskeleyi yukarı doğru kurulmasına izin veren taban elemanlarını kullanır ve ilk seviye bir kez yerleştirildiğinde, başka bir tesviyeye ihtiyaç duyulmaz.
Yatay elemanları birleştirmek için önceden yerleştirilmiş açılarda kamalarla kenetlenmiş bağlantılar ve dikmelere yüklemek için sabit geçme bağlantıları, DokaScaff UNI iskele sistemine yüksek kurulum hızı sağlar. Konfigürasyona bakılmaksızın, öğrenme zamanını azaltan ve işçinin performansını arttıran kurulum iş akışı her zaman aynıdır.

Düşük Maliyet
DokaScaff UNI iskele sistemi bileşenlerinin yüzde 80’i bir uygulamadan diğerine tekrar kullanılabildiğinden, ekipman yatırımını azaltır. Geleneksel iskelelerin zaman alıcı vidalı birleşimlerinin yerine, bağlantılama işlemi basit ve kullanıcı dostu olduğundan, işgücünden tasarruf sağlar.

Taşınma ve çerçeve iskele ile karşılaştırıldığında depolama için gerekli hacmi azaltır.
Galvanizlenmiş yüzey ve sökülebilir kamalar gibi bağlantısız bileşenlerin yokluğu, DokaScaff UNI iskele sistemine daha uzun bir dayanıklılık sağlar.

İskele Konfigürasyonları
•    Cephe iskelesi
•    Merdiven kuleleri
•    Hacimli iskeleler
•    Yük taşıyıcı kule iskeleler
•    Çubuk donatı iskelesi

Kalıp ve yapı kenarları için düşmeye karşı koruma sistemi: XP Edge
Bu sistem, tüm kenar koruma ihtiyaçları için evrensel güvenlik çözümüdür. Doka sistemleri ile ideal uyuşur – duvar ya da döşeme kalıbıyla – döşeme kenarını korumak için ya da yapı kenarında düşme bariyeri olarak.

Hem kalıpta hem yapı kenarında düşme koruması için tek sistem
Çok fonksiyonlu
•    Her çeşit yan koruyucu için yalnızca bir tip dikme
•    Kalıp, merdiven ve yapı kenarları için
•    Tüm uygulamaları kapsayan farklı konektörleri sayesinde

Yüksek verimlilik sağlayan kolay takma özelliğiyle Hızlı ve kolay kurulur
Ergonomik olarak tasarlandı

•    Sistemi hızlı ve kendi kendine açıklayan mantıklı bir kurulum prosedürüyle
•    Kolay kullanım için
•    Sağlam hafif yapı sayesinde
•    Aynı zamanda maliyetleri de düşüren, sabit entegre edilmiş parçalarla

Dikmeler için devrim niteliğinde, alttan sabit yükseklik arttırıcılar
Yüzde 20 daha az dikme ile 1,80 metreye kadar ızgara yükseklikleri mümkündür 
Bu dahiyane sistem ile
•    Sadece bir dikme ile 1,20 metreye kadar tam güvenlik sağlar
•    Dikme olarak özel geliştirilmiş, alttan sabitlenmiş bir yükseklik uzatması eklenerek 1,80 m'ye kadar uzatılabilir
•    Tüm uygulamaları sadece iki tip dikme ile mükemmel şekilde kapsar ve birçok farklı türü birlikte kullanmaya gerek kalmaz

Test edilmiş güvenlik
Bununla deneyim kazanmak için kiralayın ve gerekirse satın alın
•    Sıcak daldırma galvanizli ve son derece sağlam
•    GS işareti taşıyan EN 13374 uyumlu ekipman
•    Ayrıntılı Kullanıcı Bilgileri kitapçığı
•    Rüzgar yükleri dahil boyutlandırma diyagramları

Yüksek Kapasiteli Ağır yük taşıyıcı iskele D2 ile En Güvenli Çözüm
Ağır yük taşıyıcı iskele D2, yüksek kapasiteli yük taşıma iskelesi yüksek kapasitesi ve ekstra et kalınlığı sayesinde döşeme ve kirişlerin dökümü için tercih sebebi oldu. Ağır yük taşıyıcı iskele D2; sahip olduğu 3 tip 1,52 metre genişliğindeki ana çerçeve sistemi ile her yüksekliğe uygulanabiliyor. 0,90 metre, 1,20 metre ve 1,80 metre gibi farklı ana çerçeve yükseklik seçeneği sunan modüler sistemde krikolu ayak ve krikolu başlık sayesinde yükseklik ayarları istenilen şekilde yapılabiliyor. Böylelikle içerisinde farklı yükseklikler barındıran sistem, en ideal ve kolay çözümü sağlamış oluyor. Ayrıca masa tipi D2 iskelenin sağladığı daha geniş masalar ve ahşap kiriş çözümü sayesinde daha az işçilikle daha seri bir inşaat süreci sağlanırken, yüksek dayanım ve taşıma kapasitesi sayesinde proje güvenli şekilde ilerliyor. İskele, sahip olduğu galvanizli yapısı ve 5 milimlik et kalınlığı sayesinde de herhangi bir burkulma veya bozulma riski taşımadığı için de işçiler için en güvenli ortamı sağlamış oluyor.


 

Güncelleme Tarihi: 31 Ağustos 2020, 12:17
YORUM EKLE

NEA

Markaküpü

Dergiler
Partnerler