Tümaş Mermer, projelere özel çözümleri ile öne çıkan bir marka. Yurt içinde ve yurt dışındaki projelere doğal taşları ile değer katan firmanın çalışmalarını, Pazarlama Satış Yönetmeni Arcan Söğütlüoğlu ile konuştuk. 

Tümaş Mermer’ in ocakları ve gündeminizdeki çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Tümaş Mermer’in şuanda altı aktif çalışan ocağı bulunuyor. Yaklaşık 25’e yakın ise çalışmayı bekleyen ocakları mevcut. Farklı ve satışını yaptığımız taşlara muadil olacak doğal taşları çıkarmak üzere yeni ocak arayış çalışmalarımız devam ediyor. Gündemimizde yurt içindeki ve yurt dışındaki projelerimiz var. Ürün ve üretim faaliyetlerimizi, projelere göre yönlendirmeye başladık. Stoklu üretimi biraz daha azaltarak, projelere göre özel ürünler üretiyoruz. 

Mevcut ocaklarınızdan hangi taşları çıkarıyorsunuz? 

Tümaş Mermer olarak farklı şehirlerde ocaklarımız mevcut. Antalya, Burdur, Denizli’deki ocaklarımızın yanı sıra ruhsatını almayı beklediğimiz ocaklarımız da var. Bu ocaklardan bej, beyaz, kırmızı ve sarı renkli taşları çıkartıyoruz. Yeni ve popüler renkler ile ilgili araştırma çalışmalarımız devam ediyor. 

Çözüm sunduğunuz projelere örnek verir misiniz? 

Tümaş Mermer olarak bugüne kadar çalışmalarını tamamladığımız yurt içinde ve yurt dışında birçok proje var. Şu anda görüşmekte olduğumuz birçok proje mevcut. Yaptğımız çalışmalara örnek vermem gerekirse CVK Otel’in taşlarını biz sağladık. İngiltre Londra’da önemli bir projede firmamızın taşları kullanıldı. Bu projede çalışmamız tamamlanmak üzere. Yurt içinde de birkaç proje için görüşmelerimiz devam ediyor. 

İspanya Mallorca’da yer alan konut projesindeki çalışmanızı anlatır mısınız? 

İspanya Mallorca’da yer alan yaklaşık 12 villadan oluşan bir konut projesine Appleston isimli taşımızla çözüm sunduk. Limra taşı türünde olan bu taş görselliği ile konutlara değer katmış,  beğeni gören bir proje olmuştu. Hem projenin yapıldığı yer, hem de yapılan evlerin güzelliği nedeniyle bizi heyecanlandıran bir projeydi. Şu anda Applestone ocağımızdaki çalışmaları durdurduk. 

Doğal taşın iç mekana kattığı değer hakkında görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Doğal taşın kişiye özel bir yapısı olduğu görüşündeyim. Hiçbir doğal taşın bir ikincisi bulunmuyor. Ayrıca doğal taş yaşanmışlığı ile de mekana değer katıyor. Milyonlarca yıl içerisinde oluşan doğal taşların bir enerjisi olduğunu düşünüyorum. Görsel olarak daha elit bir görünüme sahip doğal taş… Bu özellikleri nedeniyle artık iç mekanın yanı sıra dış mekanda da tercih ediliyor. Tümaş Mermer olarak doğal taşlarımız ile dış cephe kaplaması da yapıyoruz. 1 santimlik dış plakalar kesiyoruz. Fabrikamızın sahip olduğu teknoloji ile müşterilerimize geniş bir yelpazede hizmet veriyoruz.

İhracatınız hakkında bilgi verir misiniz?

5-6 yıl öncesine kadar ihracat rakamlarımız genel satış oranlarımıza bakıldığında bir hayli yüksekti. Şu anda dış pazar ile iç pazar payımız eşitlendi diyebiliriz; hatta zaman zaman iç piyasa ihracatın önüne geçiyor. Bunun nedeni firmamızın daha çok projelere yönelmiş olması. Ayrıca yurt dışında rekabet zor oldu. Merdiven altı diye tabir edilen firmalar çok fazla düşük fiyatta teklif veriyor.  Bu gibi etkenler nedeniyle yurt dışında pazarımızı biraz daha küçülterek iç pazara yöneldik. Tabii yurt dışında organize edilen Çin, İtalya fuarlarına katılım gerçekleştiriyoruz. Blok ihracatımız devam ediyor; ancak bitmiş üründe geçmişe nazaran yurt dışında yoğun bir satış yapmıyoruz. 

Tümaş Mermer önümüzdeki süreçte neyi hedefliyor?

Fabrikamızda makine yatırımlarımız sürekli devam ediyor. Son zamanlarda biraz daha insan ve çalışana yönelik yatırımlar yapmaya başladık. Çalışanlarımıza birtakım eğitimler veriliyor. Firmaya katma değer katacak verimli çalışma modelleri gibi eğitimleri çalışanlarımıza veriyoruz. Tümaş Mermer olarak dinamik bir yapıya sahibiz. Kendimizi ve çalışanlarımızı geliştirecek yatırımlar yapmaya devam ediyoruz. 

Türkiye, doğal taş revzervlerinde dünyanın en zengin ülkeleri arasındayer alıyor. Türkiye’nın bu alanda bir marka olabilmesi için neler yapılması gerekilir?

Marka olmak uzun bir süreç gerektiriyor; ancak ne yazık ki ülkemiz doğal sektör oyuncularının marka olmak için bu kadar uzun bir zamanı yok. Çünkü hızlı yoldan çok fazla kazanç sağlanmak amaçlanıyor. Sektörde markadan daha ziyade fiyat üzerinden satış yapılmaya çalışınıyor. Şu anda gördüğüm tablo içerisinde Türkiye doğal taş sektörünün İtalya, İspanya gibi markalaşması zor! Bir firma yeni bir taş ocağı açtığında, diğer bir markada hemen yanı başında ocak açıyor ve pazarda ürünün fiyatını düşürüyor. Halbu ki firmaların birlikte hareket etmesi gerek. Birlikte hareket edildiği takdirde dünyada başarılı olabilirsiniz. Fiyat noktasında herkesin istikrarlı olması gerekiyor; aksi durumda firma hem kendisine hem de sektöre zarar veriyor.