“Üretim, planlama, kalite kontrol ve tedarik süreçlerinde 2000 yılların başında yapılan çalışma ve yazılım geliştirmeleri ile Alarko Carrier Sanayi ve Ticaret olarak ilk dijitalleşme çalışmaları başlatıldı. 
Bunları aşağıdaki şeklide sırlayabiliriz; Satınalmada siparişlerin MIF(malzeme istek fişi) kâğıt ortamdan kaldırılarak elektronik onay mekanizması ile açılan siparişler amir onayı ile satınalma sorumlusunun ekranlarına aktarımı sağlandı. Planlanan imalat siparişlerinin bileşenlerinin otomatik hesaplanarak planlamacı kontrolünde siparişlerinin açılması sağlandı. 1992 yılında oluşturulan tesellüm ambar süreçleri ile birlikte, kalite kontrol, imalat süreçlerinde tedarikçiler tarafında sağlanan malzemeler (satınalma, dış atölye üretimi) kalite kontrol verileri doğrultusunda yarı mamul ambarlarına girişleri otomatik olarak kayıt alına alınmış ve süreç minimize edilmiştir. Sipariş bazında teslim süreleri ve uygunsuz malzeme tespitleri ile tedarikçi firma değerlendirilmesi yapılmakta, bu veriler bir geriye dönük tedarikçi firma ile paylaşılmaktadır.

2006 yılı itibarıyla tüm ürünlerimizde seri numaraların sistem tarafından üretim siparişlerine bağlı olarak otomatik oluşturulması ve barkod basılarak (Ambalaj üstü ve Tip Etiketleri) ürün izlenebilirliği sağlandı. Bu sayede bir ürünün üretildiği andan itibaren son kullanıcıya kadar olan süreçleri izlenebilir hale getirildi. 

Klima Santrali ve Rooftop ürünlerinde aşağıdaki süreçler geliştirdiğimiz yazılımlar ile desteklendi.  Yurtdışı ve yurt içi siparişlerin ilgili birimler tarafından elektronik ortamlarda üretime gerekli doküman ekleri ile aktarılması, sipariş onay süreçleri, seçim programı çıktıları ile birlikte ürün ağaçlarının oluşturulması, kodların (ürün ve bileşenleri) sistemde belirlenen algoritmalar çerçevesinde oluşturulması, rotalama ve operasyonlarının tanımlanması ve akabinde üretim siparişlerinin açılması, müşteri siparişlerine göre hafta bazında üretim kapasite planlamasının yapılması, tedarik süreleri uzun olan ithal bileşenler için geliştirilen onay süreçleri ile birlikte ürün üretim hattına girmeden tedarik süreleri kısaltıldı, üretim süreçlerinde QR kod ile takip işlemleri hayata geçirildi, IoT cihazları ile üretim hattının durum ve performanslarının planlama ekibi ve yöneticileri tarafından dashboard ve çeşitli raporlar ile izlenmesi anlık olarak sağlanmıştır. Üretime indirilen siparişler standart ve fiili zamanları izlenmeye başlandı. Siparişi yapan işçi bilgileri ile birlikte bekleme, siparişin üretimin durma bilgileri planlama tarafında izleme altına alınabildi. Ürünlerin seri numara bazlı takibi ile birlikte mamul kalite kontrol sonuçları kayıt altına alındı. Ürünlerin sevk aşamaları kayıt altına alındı. 2020 yılında üretim süreçlerine katılan sac atölyesi için geliştirilen yazılımlar ile süreçler minimize edildi. Bu süreçlerde geliştirmeler hala devam etmektedir.
Isıtma ürünlerinden kombi ve kazanlar için 2010 yılından itibaren ürün izlenebilirliğinin, ürünlerde kullanılan kritik bileşenlerin gelen parti ve seri numarası bazında üretim zamanları, montaj hat, personel ve test verileri el terminalleri kayıt altına alındı. Ürüne monte edilen bileşende ve/veya gelen partide olası bir problem durumunda ürünün nerede olduğu (ambar, bayi, son kullanıcı) bilgilerine erişim sağlandı. Dijitalleşme çalışmalarına, IoT cihazları ile üretim süreçlerimizi destekleyen yazılım gurubumuz ile devam edeceğiz.”