Kullanıldığı duvara ve mekana standart boyalı duvardan farklı olarak büyük bir estetik kazandıran dekoratif kültür taşları üreticisi Pangolin Stone, 2021’de belirlediği satış hacmi, ciro, miktar hedeflerini yüzde 21 oranında geçti.

Pangolin Stone Genel Koordinatörü Kerem Üstündağ, henüz kurulalı 3 yıl olmasına rağmen, bugün Türkiye’de ve dünyadaki 30 ülkede yaklaşık 300 bin metrekare duvarın Pangolin Stone ürünleri ile kaplanmış olduğunu vurguladı.

Kerem Bey, bize şirketinizin yapılanmasını kısaca paylaşır mısınız? 

Pangolin Stone, dekoratif kültür taşı sektöründe faaliyet gösteren, üretim tesisleri Konya’nın Cihanbeyli ilçesinde, işletmesi kendisine ait 2.750.000 metrekare hafif agrega ocakları sahasında kurulmuş ve Türkiye’nin tüm coğrafi bölgelerinde satış ofisleri olan bir üretici/ihracatçıdır. Yurt içinde 135 yetkili bayisi olan Pangolin Stone, bugün düzenli olarak 11 ülkede 30 şehirdeki bayilerine ihracat yapmaktadır. Düzenli olmayan, proje bazlı satışları ile bugüne kadar toplam 34 ülkeye ihracat gerçekleştirmiştir. 

Satışlarını gerek iç gerek dış pazarda yetkili bayileri vasıtası ile yapmaktadır. Yetkili bayiler diye adlandırdığımız firmalar, genelde uygulamayı da üstlenen mimarlık, proje ve dekorasyon firmalarıdır. Birkaç ülkede ise, depolama kabiliyeti olan, stoklu çalışan distribütör diye adlandırdığımız ve oradaki uygulamacı ve alt satış noktalarına dağıtım yapan büyük toptancılar ile çalışıyoruz. 
Organizasyonel olarak toplam 54 çalışanımız var. Bunlardan 43’ü mavi yakalı, 11’i beyaz yakalıdır. 

Dikey hiyerarşiden ziyade, daha çok, sorumlulukları, görev tanımları ve coğrafi bölgeleri belli, kendi içlerinde yetkilerini rahatlıkla kullanabilen, şirketin genel politikalarına uyum gösterirken, aynı zamanda sorumlu olduğu bölgenin koşullarına göre de esnek çalışabilen ve birbirinden tamamen bağımsız olmasa da büyük oranda özgürce politika belirleyebilen küçük birimler halinde çalışıyoruz. 

"İÇ DENETİM MEKANİZMASI GÖREVİ ÜSTLENİYORUZ" "İÇ DENETİM MEKANİZMASI GÖREVİ ÜSTLENİYORUZ"

Şirketiniz 2021 yılını nasıl tamamladı? Hedefleriniz neydi, ne oranda karşılandı? 2022 yılı gündeminizi, varsa yeni yatırımlarınızı ve projelerinizi paylaşır mısınız? 

Çok şükür, gururla söyleyebilirim ki 2021 yılı, hem Dünya’daki hem ülkemizdeki sosyal ve ekonomik türbülanslara rağmen bizim için oldukça iyi geçti. Aralık ayı itibarı ile sene başında belirlediğimiz satış hacmi, ciro, miktar hedeflerini yüzde 21 oranında geçtik. Bu vesile ile, sizlerin aracılığıyla da, emeği geçen tüm arkadaşlarımı, can-ı gönülden tebrik ediyorum. Biz üretime 3 yıl önce başlamamıza rağmen, bugün itibarı ile fabrikamızda üretilmiş ve iç ve dış piyasaya sevk edilmiş ürünlerin toplam metrekaresi 300 bin metrekare rakamını geçti. Bir başka deyişle, bayilerimizin stoklarında çok çok az ürün olduğuna göre, bu ürün grubunun satışı yüzde 99 oranında müşteriden gelen sipariş üzerine yapıldığına göre, bugün Türkiye’de ve Dünya’daki 30 ülkede yaklaşık 300 bin metrekare duvar Pangolin Stone ürünleri ile kaplanmış durumdadır. 

2022 yılı için de dağıtım hedefimiz, bu senenin başında hedeflediğimiz gibi iç piyasa/ihracat oranını yüzde 50- 50‘de tutmaktır. Koşullar ihracatı özendirse de Türkiye bizim evimiz, anavatanımız, birinci öncelikli pazarımız. Bu yüzden, bir yandan ihracat pazarlarımızı 2022’de de geliştirirken, bugün kültür taşı sektörünün lideri haline geldiğimiz ülkemizin pazarında liderliğimizi sürdüreceğiz. 

Kültür taşı üretiminde önemli olan kaliteli agrega üretimini nasıl gerçekleştiriyorsunuz? 

Pangolin Stone, hafif ve kaliteli agrega olarak aynı anda hem kalker hem de pomza kumunu birlikte kullanan ve kesinlikle dere kumu tabir edilen agregayı kullanmayan bir üreticidir. Ve bu konuda Türkiye’deki tek üreticidir. Diğer tüm irili ufaklı üreticilerin bazıları, yüksek fiyatlı diye hiçbir şekilde pomza kumu kullanmazken, diğerleri de pomza kumu ile birlikte, ağır ve ucuz olan dere kumunu kullanır agrega olarak. Diğer üreticiler ile aramızdaki bu farkın sonucu ise çok nettir; doğaltaşlara göre yüzde 60 daha hafif olan Pangolin Stone kültür taşları, diğer kültür taşı üreticilerinin ürünlerine göre de metrekare bazında yüzde 35-40 oranında daha hafiftir, uygulama esnasında kesme, ebatlama, şekil verme gerekirse, daha kolay işlenebilir, şantiye, iş sahası vb. yerlerde uygulama yapan işçi ekiplerinin daha az yük taşımasını ve daha az yorulmasını sağlar ve ticari olarak da nakliye ücretlerinin sürekli arttığı bir ortamda, kamyon başına daha fazla metrekare nakliye edilmesine olanak verir. 
Gerek kendi ürettiğimiz agregayı gerekse dışarıdan satın aldığımız agregayı, kendi konkasör tesislerimizde gerekli ebatlamasını yaparak kendimiz karıştırıyoruz, yıkama tesislerimizde yıkıyor temizliyor ve üretimde kullanılabilir hale getiriyoruz. 

Kültür taşı ürünlerinizi ve kullanım alanlarını paylaşır mısınız? Yapıların mimarisine ve dekorasyonuna ne tür katkılar sağlıyor?

Bugün dekoratif kaplama kültür taşları, gerek iç ve dış duvarlarda, gerekse zemin taşı olarak; tüm ev, apartman, ofis, villa, mağaza, kafe, restoran, otel, verandalar, yürüyüş yolları, havuz kenarları, tarihi yapıların restorasyon projeleri, istinat duvarları, bahçe duvarları vb. hemen hemen bütün üst yapı projelerinde gönül rahatlığı ile kullanılıyor. Öncelikle kullanıldığı duvara/mekana standart boyalı duvardan farklı olarak büyük bir estetik kazandırıyor, onlarca farklı model ve yüzlerce farklı renk kombinasyonu ile, hiçbir duvar bir diğeri ile bire bir aynı olmuyor. Bu çok ciddi bir çeşitlilik ve alternatif sunuyor. Monoton ve hareketsiz duvarlardan, mekanlardan bambaşka bir atmosfer kazandırıyor uygulandığı projeye. Ayrıca, binanın/mekanın ekonomik değerini de ciddi oranda artırıyor. Ve son olarak da, uygulandığı duvarın ısı ve ses yalıtımına katkıda bulunuyor.