İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB), Türkiye'nin geleceği için büyük önem taşıyan ve Avrupa Birliği tarafından desteklenen "EYE (Empowering Youth by E-Commerce)" projesini hayata geçirdiklerini duyurdu. Projeye ilişkin hibe sözleşmesi İMMİB Koordinatör Başkanı Adil Pelister tarafından imzalandı.

GENÇLERİN BECERİLERİ ARTIRILARAK İSTİHDAMA KAZANDIRILACAK

Gençleri geleceğe hazırlamayı amaçlayan EYE Projesi ile eğitim ve istihdam alanında yer almayan 22-29 yaş aralığındaki gençlere, dijital becerilerin ve sektörel bilgilerin sunulması hedefleniyor. İMMİB'in hayata geçirdiği ve Avrupa Birliği'nin desteklediği EYE projesinin imza töreni geçtiğimiz günlerde İMMİB Koordinatör Başkanı Adil Pelister ve AB ve Mali Yardımlar Dairesi Başkanı Süreyya Erkan’ın katılımıyla Ankara’da gerçekleştirildi.

BEYAZ ET SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİME DEVAM BEYAZ ET SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİME DEVAM

Eğitim ve pratik beceriler ile gençleri güçlendirmenin, başarılı bir geleceğin temeli olduğuna inandığını dile getiren İMMİB Koordinatör Başkanı Adil Pelister, dijital pazarlamanın dış ticarette gittikçe artan önemine vurgu yaptı. Gençlerin bu alanda yetiştirilerek sürdürülebilir ekonomik büyümeye katkı sağlamalarını, küresel rekabette avantaj elde etmelerini ve Türkiye'nin dış ticaret potansiyelini artırmalarını desteklediklerini söyledi.

EYE projesi ile gençlere ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırarak istihdamlarını artırmayı hedeflediklerini söyleyen Pelister, geniş üye ağına sahip ve Türkiye'nin lider ihracatçı birliği olan İMMİB'in, bu potansiyeli ortaya çıkarma hedefiyle gençlere yeni fırsatlar sunmasının oldukça önemli olduğuna değindi. Kapsamlı hedeflere sahip proje ile 100 gencin, dijital pazarlama, dış ticaret  ve sosyal becerileri içeren kapasamlı eğitimler ile destekleneceğini ve uygulamanın ön planda olduğu projede, gençlere firmalarla eşleşme fırsatı tanınacağı belirtildi.

Pelister, ayıca İstanbul Üniversitesi bünyesinde gençlere kariyer yolculuklarında hizmet verecek bir merkez kurulmasının planlandığını ve bu yapı aracılığıyla, dijital pazarlama alanındaki iş gücü ile KOBİ'ler arasındaki arz ve talebin eşleştirilmesinin amaçlandığını, böylece, İMMİB akademi ve iş dünyası arasında köprü kurularak sektörlerin ihtiyaçlarına yönelik yetkinliklerin geliştirilmesine de katkı sağlayacaklarını söyledi.
 
1 Haziran 2023 tarihi itibarıyla da projenin faaliyetlerine resmi olarak başlaması planlanıyor.