İSTANBUL (AA) - Büyük bir ihracat seferberliği içerisinde olan Türkiye, dünyadaki tüm ülkelere ürün satmaya çalışıyor. İhracatçılar için zor bir pazar kabul edilen Japonya’ya girmenin püf noktaları, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nde masaya yatırıldı. 

Japon İş insanları ile Kültürel Ekonomik İşbirliği Derneği Başkanı Güven, Japonların, Türk Cumhuriyetler, Balkanlar ve Afrika açılımı yaptığına işaret ederek, Japonya’ya doğrudan mal satmak yerine, onlarla ortaklı, bu bölgelere ihracat yapılmasını önerdi.

Erdal Güven, büyük Japon alıcılara odaklanmak yerine, Türkiye’deki KOBİ’lerin, Japonya’daki KOBİ’ler ile işbirliği yaparak, ihracat yapabileceğini söyledi. 

JAPONYA İLE TİCARETİN ŞİFRELERİ

Güven Japonya ile ticarette, onların dilini, kültürünü bilmenin işin anahtarı olduğunu belirterek şöyle konuştu:

“Fuar alanlarında, stantlarda karşınızdaki Japon’un unvanı ne olursa olsun, hepsine üst düzey saygılı yaklaşalım. Alt düzeyden bir Japon, aldığı yetkiyle firmanızla işbirliği kararını verecek kişidir. 

Şirketler arası iletişimde, eşitler arası konuşalım. Üst düzeyle konuşma ısrarı, saygısızlık kabul edilir.

Japonya'nın bir kurallar devleti olduğuna işaret eden Güven, “Japonya ile ticaretin temeli, Japonları tanımaktan geçiyor. Onları tanıdıktan sonra, ticaretin de ne kadar kolay yapıldığını göreceksiniz.
Bir kez Japonya’ya girerseniz, oradan kolay kolay çıkmazsınız. Japon nüfusu yaşlıdır ve giderek de yaşlanmaktadır. Bu nedenle artık bu ülkede çalışma izni almak eskiye göre, çok daha kolay ve esnek hale getirildi. Yaşlı firmaları da Japonya’dan uygun rakamlara almak mümkün oldu. Ürünlerinizi, Japonya’ya adapte etmek zorundasınız.

JAPONYA’DA SÖZÜNÜZE BAKILIR!

Japonların kadim kültüründe, yaptığınız konuşma, kullandığınız sözlerin büyük önemi olduğunu ifade eden, Güven, “Japonlar, yazılı antlaşmalara değil, sözünüze ve karşılıklı güvene bakarlar.
Japonlar uzun sürede karar alır ama çok hızlı harekete geçerler. Teslimatı hızlı yapmalısınız. Japon muhatabınıza, hızlı yanıt vermelisiniz. İhraç ürününe göre değil, özel bilgi vermelisiniz. İhraç ürününde, yalnızca uluslararası işaretler olmalıdır.

İhracat ya da pazarlamacınız, üretim sürecine mutlaka vakıf olmalıdır. Japonya ile ticaret yapacaksanız, en azından Japonca bilen personeliniz olmak zorunda. Olası bir anlaşmazlığı, mahkemeyle değil, müzakere yolu ile çözebilirsiniz.