Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, online olarak düzenlenen 4'üncü Antalya Devlet Destekleri Zirvesi toplantına İstanbul’dan katıldı.

Pandemi nedeniyle küresel ekonominin içine düştüğü mevcut durumda, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin pek çoğunun işletmelere ve KOBİ’lere farklı türde destekler verdiğini dile getiren Pekcan, bu tür durumların; kaynakların etkin kullanımının ne kadar önemli olduğunu ve devlet desteklerinin sonuç odaklı şekilde uygulanması gerektiğini gösterdiğini dile getirdi.

İhracatın, Türkiye’nin ekonomik gelişimi, büyümesi ve kalkınması açısından kilit bir rol oynadığını vurgulayan Pekcan, "Özellikle son 18 yıllık dönemde, küresel pazarlar ve piyasalarla olan etkileşimini oldukça derinleştiren Türkiye ve Türk ihracatçısı ihracat kapasitesini de hızlı biçimde artırmıştır. Geçen sene korumacılık önlemleri nedeniyle bütün dünyada ihracat yüzde 3,6 daralırken, Türkiye’nin ihracatı yüzde 2,1 artışla 180,8 milyar dolar olarak gerçeklemiş ve dünyada ihracat artışı sağlayan 50 ülke arasında Türkiye altıncı sırada yer almıştır." dedi.

İHRACATIN YARISI KOBİLERDEN

İhracatçı sayısının da her geçen gün arttığını anımsatan Pekcan, "Türkiye’nin ihracat serüveni her geçen gün daha fazla gelişmekte ve tabana yayılmaktadır. Mikro, küçük ve orta ölçekli işletmelerin toplam ihracatımızdan aldığı pay halihazırda yüze 56,3’e ulaştı. İhracatımızın yüzde 50’den fazlasını KOBİ’lerin ve mikro işletmelerin sağlıyor olması kayda değer bir göstergedir. Bir taraftan da bakanlığımızın hedeflerine ve amaçlarına ulaştığının da göstergesidir." ifadelerini kullandı.

Ekonomik gelişim ve kalkınmada büyük hedefleri olan bir ülke olarak Türkiye’nin ihracattaki dinamizmini sürdürmek durumunda olduğuna dikkati çeken Bakan Pekcan, şunları söyledi:
"Bu nedenle hem mevcut ihracatçı firmalarımızın kapasitelerini güçlendirmek; hem de henüz ihracata başlamamış firmalarımızı ihracata teşvik etmek üzere ihracatta devlet desteklerimizi uygulamaktayız. Türkiye’nin ekonomik gelişim hedeflerine paralel olarak ihracat desteklerimizle teknolojiye, Ar-Ge’ye, tasarıma ve katma değere dayalı ihracatı artırmak en önemli önceliklerimiz arasındadır. Yine bu çerçevede, ihracatçılarımızın pazar çeşitlendirmesi sağlayabilmesi, yeni pazarlara ulaşması ve mevcut pazarlarımızdan aldığımız payları artırması temel beklentilerimiz arasındadır."