Kayseri’de bulunan Kilim Mobilya’nın faaliyete geçen Ar-Ge merkezi gerek inovatif ürünler, gerek pazarlama, gerekse mobilya sektöründe Endüstri 4.0 dönüşümü gibi geniş bir yelpazede projeler geliştirecek.   

Merkezin odaklandığı projeler arasında üretimde verimlilik, tasarımda yenilikçilik ve satış pazarlamada mağaza otomasyonu yer alıyor. 

Kilim Mobilya CEO’su Mesut Yiğit, Ar-Ge faaliyetlerinin önemine vurgu yaparak, inovatif ve taklit edilemeyen bir üretim gerçekleştirmek için Ar-Ge’nin şart olduğunu dile getirdi. Gelişmenin ana motivasyonu Ar-Ge’nin gerekliliğine inandıklarını kaydeden Yiğit, rekabette farklılaşmak adına söz konusu çalışmaların yapılmasının önemine değindi.

KİLİM MOBİLYA’NIN 3 TEMEL MOTİVASYONU 

Ar-Ge’nin, firmaların en önemli eksiklerinden olan analiz yetenekleriyle ilgili sorunların üstesinden gelmek adına etkin olduğunu söyleyen Yiğit, “Şayet bir sektörde Ar-Ge yapılmıyorsa, sektör taklit girdabından kurtulamaz. Herkesin birbirini taklit ettiği sektörde, ürün de politikalar da teknolojiler de çeşitlilik gösteremez.” diye konuştu.  

Ar-Ge merkezlerini kurma aşamasında üç ana motivasyon kaynağının kendilerine yol gösterdiğini ifade eden Yiğit, bunları şu şekilde özetledi: “İlk olarak Ar-Ge merkezi, yer alınan sektörün üst sıralarına çıkabilmek, önde gelen katılımcılar arasında yer alabilmek amacıyla önem taşıyor. Bu nedenle Kilim Mobilya’nın bir Ar-Ge merkezi bulunuyor. İkincisi Ar-Ge, firmalara rekabet gücü kazandırıyor. Üretimimizi Ar-Ge destekli yaparak böylelikle yurt içinin yanı sıra globalde de rekabet gücümüzü artırıyor, maliyet konusunda avantaj sağlamamıza yardımcı oluyor. Son olarak da perakende mağazacılıkta, yapay zeka bazlı perakende analitiği çalışmaları ile veriler toplayarak gerçekleştirdiğimiz analizler sayesinde doğrudan perakende satış ile ilgili faaliyetlerimizi düzenleme imkanı buluyoruz.” dedi.