MG International Fragrance Company, kapasite artışına gidecek. Son 5 yıldaki büyüme oranlarını koruyarak üretimlerini artıracaklarını söyleyen MG International Fragrance Company Genel Müdür Yardımcısı Bülent Konca, kendi döviz rezervimizi artırmak için ihracat ataklarımıza devam edeceğiz ve 2021-2022’nin private label (PL) yılı olacağını belirtti.
Bu yılın ilk yarısında üretim alanlarına son teknoloji bir robot hattı daha ekleyeceklerini açıklayan Konca, sektördeki dostları için daha çok üreteceklerini kaydetti. Türkiye’nin en büyük 750 sanayi şirketi arasında yer alan şirketin, robotik sistem entegre tesisinde 4 bin 500’den fazla hammadde kullanımıyla 200 binin üzerinde esans formülü ve 280 farklı hammaddenin üretiminin gerçekleştirdiğini aktaran Konca, şirketin 2020’de yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda hedeflerine ulaştığını belirtti. 

İHRACATTA YÜZDE 50 ARTIŞ YAŞANDI

Hijyen ve temizlik ürünlerine artan talep ve tüketim perakende kanallarında satılmakta olan premium kozmetik ürünlerin satışındaki artışın sektöre olumlu yansıdığını ifade eden Konca, dezenfektan, ev ve kişisel hijyen ürünlerine artan ilginin üretim artışına katkı sağladığını ve lokal tedarikçilerle işbirliğini güçlendirdiğini kaydetti. Söz konusu ürün kategorilerinde, geçen yılın aynı dönemine göre ihracatta yüzde 50’ye yakın artış yaşandığına dikkat çeken Konca, 2021’de PL markalı ürünlere yenilerinin ekleneceğini ve ilginin artarak devam edeceğini öngördüklerini vurguladı.

SEKTÖREL İŞBİRLİKLERİ GELİŞECEK

İthalatta yaşanan sorunlar ve artan lojistik maliyetlerin üreticilere tek bir tedarikçiye bağlı kalmama zorunluluğunu hatırlattığını ifade eden Bülent Konca, Bu zorunluluğun sektöre dinamizm ve çeşitlilik getirdiğini ifade etti. Ülkeler ve üretici firmalar, bazı ilave maliyetlere katlanarak kendi bölgelerinde ya da bölgelerine yakın, kolay ulaşılabilir ve sürdürülebilir yerlerden tedarik etme tercihini kullanacağını söyleyen Konca,  lokal tedarikçilerin önem kazanacağını ve sektörel işbirliklerinin gelişeceğini belirtti.