Marka gücünü 2020 yılında devam ettiren ve pandeminin en yoğun hissedildiği geçtiğimiz yılı daha da güçlenerek tamamlayan HARIBO, Nielsen verilerine göre pazar payını yüzde 50’ye ulaştırdı.  

YUMUŞAK ŞEKERDEKİ PAYI YÜZDE 57 OLDU

Çocuk ya da büyük herkese mutluluk vadeden ve Nielsen verilerine göre Türkiye’nin bir numaralı yumuşak şeker markası[1] olan HARIBO, marka gücünü 2020’de de devam ettirdi ve pandeminin en yoğun hissedildiği 2020 yılını daha da güçlenerek tamamladı.

Tatlı atıştırmalık dendiğinde akla gelen ilk 3 markadan biri, yumuşak şeker dendiğinde ise akla gelen ilk marka olan HARIBO[2], 2020 yılında 2019 yılına oranla yüzde 50 oranında büyüdü ve içinde bulunduğu yumuşak şeker kategorisini büyütmedeki payı yüzde 57 oldu.[3]

"CİROMUZU YÜZDE 40 BÜYÜTMEYİ VE YATIRIM YAPMAYI HEDEFLİYORUZ" 

Sergiledikleri performans ile ilgili değerlendirmelerde bulunan HARIBO Gelişen Pazarlar ve Türkiye Başkanı Kostas Vlachos, yumuşak şeker kategorisinin 2020 yılında, geçen yıla göre yüzde 35 büyüyerek 495 milyon TL’ye ulaştığı bilgisini verdi.

Vlachos, "Covid-19 koşullarında geçen 2020'de pazar liderliğimizi pekiştirdik ve pazar payımızı önceki yıla göre 4 puan artırdık.[4]  Ciro bazında ise geçen yıla göre yüzde 50’lik bir büyüme göstererek 2020 yılında Türkiye pazarında 220 milyon TL’ye ulaştık." diye konuştu. 

Gerek sektörün gerekse markalarının pazar payı büyümesinin 2021 yılında da devam edeceğini öngördüklerini kaydeden Vlachos, 2021 yılı sonuna kadar cirolarını yüzde 40 büyütmeyi ve yıl sonuna kadar 10 milyon avro yatırım yapmayı hedeflediklerini söyledi.

"İHRACATIMIZI YÜZDE 15 ARTIRMAYI AMAÇLIYORUZ"

Covid-19 pandemisinin geçtiğimiz sene her ülkede ve pazarda farklı etkileri olduğunu kaydeden Vlachos, ihracat hedeflerini ve öngörülerini de paylaştı.

Müslüman ülkeler, Japonya, G. Kore, Endonezya gibi Asya Pasifik ülkeleri, ABD ve bazı Avrupa ülkelerin de bulunduğu yaklaşık 60 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini aktaran Vlachos, 2020'de yüzde 25 oranında ihracat artışı beklediklerini ve 2021'de de yüzde 15'lik bir ihracat artışı hedeflediklerini ifade etti.

[1] Nielsen’in Nisan 2020 – Nisan 2021 arası yumuşak şeker kategorisi, ciro pazar payı verileri esas alınmıştır.
[2] Global Brandtracking 2020 Raporu’na göre. 
[3] Nielsen’in 2019 ve 2020 yumuşak şeker kategorisi, karşılaştırmalı satış verileri esas alınmıştır.
[4] Nielsen’in 2019 ve 2020 yumuşak şeker kategorisi, karşılaştırmalı ciro pazar payı verileri esas alınmıştır.