Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM), İstanbul’un girişimcilik ekosistemini güçlendirecek, global rekabet gücünü artıracak bir proje için start verdi. 

İstanbul Ticaret Odası’nın girişimciliği destekleyip, geliştirmek için kurduğu, Küresel Doğan StartUp’lar projesinin hedef kitlesi, 40 küresel doğan StartUp, olarak belirlendi. Söz konusu StartUp’ların, uluslararası bir markaya dönüşmeleri devlet eliyle desteklenecek. 
İstanbul Valiliği, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Kalkınma Ajansı’nın (İSTKA) ve İstanbul Ticaret Üniversitesi ortaklığı ve desteği ile yürütülen proje, Türkiye’nin global marka çıkarma çabalarının parçası olarak ele alınıyor.
TÜRK UNICORN'UNA BTM LOKOMOTİF OLACAK...

BTM, Güçlendirilmiş Hızlandırma Mekanizmasının Kurulum Projesi’ne lokomotif olurken, projeyi de devreye almış olacak. Projenin tanıtımı amacıyla BTM’nin Fulya’daki yerleşkesinde toplantı düzenlendi. 

BTM, STARTUP ÜNİVERSİTESİ'NE HAZIRLANIYOR

BTM Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Doğan Salman, İTO’nun, girişimcilerin buluşma noktası olmayı hedefiyle yola çıktığını belirterek, “Şimdilerde BTM ile zihninlerde StartUp üniversitesi canlanıyorsa, bunu başardık demektir” dedi.

40 KÜRESEL DOĞAN STARTUP

 İTO Yönetim Kurulu Üyesi de olan Salman, bundan sonrası için hedef büyüttüklerini kaydederek, “WinGlobal: Küresel Doğan StartUp’lar projesinin ilk etapta hedef kitlesinin, 40 küresel doğan StartUp olduğunu belirtti. 

İstanbul’un girişimci ekosisteminine katkı sağlarken, küresel ticaretteki rekabetçiliği ve bölgesel çekim gücünü artıracak bir proje. Projeyle BTM girişimcileri; kendisini baz alan, eğitim, mentorluk, yatırımcı eşleştirmeleri gibi faaliyetlerle 16 haftalık yoğun bir programa tabi tutacak. Belki de ilk Türk Unicorn’unu bu proje ile çıkaracağız” dedi.