Mersin’de bulunan fabrikalarında yıllık 500 ton üretim kapasitesine sahip olarak akrilik koli bandı sektöründe faaliyetlerini sürdüren BonaBant'ın Yönetim Kurulu Başkanı Nida Beyoğlu Arslan, pandemi döneminde aldıkları riskin sonuçlarını olumlu anlamda gördüklerini, şimdilerde Rusya, Romanya,  Almanya, İtalya ve başta Irak olmak üzere Orta Doğu pazarından yoğun talep aldıklarını söyledi.

"AMBALAJ SEKTÖRÜ ÇOK İYİ FIRSATLAR BARINDIRIYOR"

Arslan, "Gelişmekte olan bölgelerde harcanabilir kişisel gelirde yaşanan artışlar tüketimi artırmakta ve artan tüketim sonucunda ambalaj talebi de yükselmektedir. Bu nedenle ambalaj sektöründe çok iyi fırsatlar bizi bekliyor." diye konuştu.

Covid-19'un etkisinin sürdüğü 2021'in ilk yarısında zorlu bir sürece rağmen üretimi durdurmadıklarını aksine üretim kapasitelerini 2020'nin aynı dönemine kıyasla artırmayı başardıklarını aktaran Arslan, söz konusu süreçte ihracatın etkisine dikkat çekti.

"ÜRÜNLERİMİZİN KALİTESİNİ YURT DIŞINA İSPATLADIK"

Pandemi nedeniyle üretimin durma noktasına geldiği Avrupa ülkelerine ürün gönderme fırsatı bulduklarını kaydeden Arslan, "Böylece hem ticaret yaptık hem de ürünlerimizin kalitesini yurt dışına da ispatlamış olduk. Yeni girdiğimiz pazarlarda pandemide yaptığımız ihracatlarımızın devamını yine aynı ülkelere gerçekleştirmeye devam ediyoruz." dedi.

"İHTİYACI TÜRKİYE'DEN KARŞILAMAK İÇİN ÖNÜMÜZ AÇIK"

Gün geçtikçe gelişme gösteren Mersin sanayisinin limanıyla, serbest bölgesiyle Türkiye’nin ikinci sanayi üssü olma yolunda hızla ilerlediğini dile getiren Arslan, "Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesi’nde (MTOSB) şu an 3. bölgedeki inşaat çalışmaları devam ediyor. 2021 yılı içerisinde burada bulunan tüm yatırımların faaliyete geçmesi planlanmakta. MTOSB 3. bölgede yaklaşık 5 bin kişi istihdam edilecek. Ayrıca tüm çalışmaları yapılan ve bakanlık onayı beklenen 4. bölgenin arsa tahsislerinin yapılması planlanıyor. Şu anda MTOSB 4. bölge için 300 başvuru yapıldığını ve yatırım iştahının artarak devam ettiğini gözlemlemekteyiz." şeklinde konuştu.

Arslan ek olarak, Tarsus OSB ve Mersin Tarsus Tarımsal Ürün İşleme İhtisas OSB'nde çalışmaların hızlandığını, söz konusu bölgelerin faaliyete geçmesiyle beraber Mersin’de toplamda 6 organize sanayi bölgesinin faaliyete gemiş olacağını, bunun da gerek üretim gerekse istihdam yönünden önemli olduğunu dile getirdi.

Liman kenti Mersin'den dünyaya açılmak konusunda kararlı ve iddialı olduklarını vurgulayan Arslan, 2 yılda aldıkları mesafenin gelecek için umut verici olduğunu ifade ederek, "Kısa süre içinde dünyanın farklı ülkelerinin bant ihtiyacını neden ülkemizden karşılamayalım?" ifadelerini kullandı.

"FİYAT, KALİTE VE PERFORMANSIMIZ İLE TERCİH EDİLİYORUZ"

Sektörün büyük ihtiyacını karşıladıklarını, Amerika, Bakü ve İngiltere'ye ihracat yaptıklarını kaydeden Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Firma olarak biz pandemide aslında müşterilerimizin bütün riskini kendimiz üstlendik. Stratejik olarak iyi hamleler yaptık. Ve zamanında teslimatlarla birlikte, fiyatlarımıza ham madde krizini fırsat bilerek birden bire zam yapıp müşterilerimizi mağdur etmedik. Böylece müşterimizin güveni de sağlamış olduk. İthal akrilik ürünü yerli firmalar 40 günde tedarik ederken, biz istenilen boy ve ebatta 3 iş gününde teslim edebiliyoruz. Özellikle fiyat avantajı nedeniyle yurt dışındaki ülkeler tarafından da tercih edilir konumda bulunuyoruz. Ve fiyat – kalite ve performans endeksine baktığımızda da bizler yine tercih ediliyoruz. Bu doğrultuda ülkemiz adına her zaman katma değeri yüksek ürün ihracat edilmesi amacıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz."

"HAM MADDE SORUNU İÇİN DEVLETTEN DESTEK BEKLİYORUZ"

Ticaret Bakanı Mehmet Muş'tan ham madde konusunda sıkıntı yaşayan sektör adına bir iyileştirme beklediklerini söyleyen Arslan, yurt dışı pazarıyla rekabet edebilmek adına ham maddeye daha uygun fiyatlarla ulaşabilmek için yollarının daha açık olması gerektiğini dile getirdi.

Arslan, şirket olarak sektörleri adına çok büyük bir katkı sağladıklarını, ithal olan akrilik bantı üretip pazarlamaya başladıklarını ve bu sayede yerli üreticinin de önünü açtıklarını vurgulayarak, "Bugün Türkiye’nin en iyi ikinci markası konumunda bulunuyoruz. Ancak bu konum bizi daha çok çalışıp üretmek konusunda oldukça motive ediyor." diyerek sözlerini tamamladı.