Bal ihracatının yanı sıra Apitera markasıyla propolis ve propolis katkılı fonksiyonel ürünlerle Kuzey Amerika ve Uzak Asya’da yeni pazarlara girmeyi hedefleyen Balparmak, bal ve arı ürünlerini de Amerika, Ortadoğu ve Çin gibi toplam 20’nin üzerinde ülkeye ihraç ediyor.
Balparmak Genel Müdürü Onur Özyurt, Balparmak’ın başarının altındaki en önemli sırrın tüketicilerin Balparmak’a duyduğu güven olduğunu belirtti. Priospot sistemi sayesinde tüketicinin, satın aldığı balın doğal ve sağlıklı olduğunu belgeleyen analiz raporunun yanı sıra kaynağının hangi çiçek ve bitkiler olduğu bilgisine rahatlıkla ulaşabildiğini ifade eden Özyurt, bunun için tüketicinin Balparmak ambalajlarında yer alan QR kodunu telefonuna okutmasının yeterli olduğunu aktardı. 

YURT DIŞINDA APİTERA MARKASI İLE BÜYÜYECEKLER

Bu yıl itibarıyla ihracatta farklı bir yol izleyeceklerini belirten Özyurt, yeni dönemde Balparmak Apitera markası altında geliştirdikleri propolis ve propolis karışımlı arı ürünleriyle büyümeyi hedeflediklerini söyledi. Tüketicilerin Balparmak’a duyduğu güvenin kendilerini sektörde lider yaptığını vurgulayan Özyurt, balın yanı sıra bugün yoğun Ar-Ge çalışmalarıyla geliştirdikleri katma değerli arı ürünleriyle de sektöre öncülük ettiklerini ifade etti. 
20'nin üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarına dikkat çeken Özyurt, Avrupa’da lokal ve gurme ürünler satan marketlerin yanı sıra zincir marketlerin raflarında da yer aldıklarını söyledi.  Özyurt, geçmiş yıllarda olduğu gibi 2021 yılında da ama bu kez propolis gibi yüksek katma değerli arı ürünleri ile de ihracat şampiyonluğu alacaklarına inançlarının tam olduğunu da sözlerine ekledi.