Anadolu Etap, pandemiye rağmen 2020 yılında ihracat oranını yüzde 70’e çıkardı. Fabrikalarında çiftliklerinde ve paketleme tesislerinde işledikleri meyve miktarının 320 bin tonu aştığını belirten Anadolu Etap Genel Müdürü Bahadır Açık, bu yılın ilk çeyreğinde de ihracat ivmelerini artırmaya devam ettiklerini söyledi.

Uluslararası kalite standartlarında ürettikleri ürünleri Uzak Doğu, Avrupa ve Amerika’yı da içeren çok geniş bir pazarda 65 ülkeye kaliteli taze meyve ve meyve suyu konsantrelerini ihraç etmeye devam ettiklerini ifade eden Açık, Türk tarımına, bölgesel kalkınmaya ve istihdama büyük katkı sağladıklarını söyledi.

Türkiye’de tarımsal arazilerin parçalı veya küçük ölçekli olmasından dolayı sera kurulumları büyük arazilerde pek sık kullanılmadığını ileten Açık, çiftliklerin tamamında sektöre örnek olacak uygulamalarla akıllı tarıma ve doğal kaynakların verimli kullanımına yönelik yatırımlar yaptıklarını belirtti. Ekimden hasada ve müşteriye kadar olan süreçlerin tamamında bilgiyi, veriyi ve teknolojiyi etkin bir şekilde kullandıklarına dikkat çeken Açık, çiftliklerinde dijital kontrollü, uzaktan erişimli akıllı sulama ve gübreleme sistemleri, elektrostatik akıllı ilaçlama makineleri, sensörlerle donatılmış tarım makineleri, bilgisayar destekli donsavar pervane sistemleri, biyoteknik mücadele yöntemleri, IoT tabanlı ısı, nem, sıcaklık ölçer ekipmanları gibi birçok teknolojiyi kullandıklarını ve sürekli geliştirdiklerini ifade etti.

55 ÜRÜNÜN ÜRETİMİNDE İLK 10 ARASINDALAR

Dünyada 55 ürünün üretiminde ilk 10 arasında yer aldıklarını vurgulayan Açık, kuruldukları günden bu yana Türkiye meyve sektörüne 350 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi. Açık, modern üretim teknolojilerinin, akıllı tarım sistemlerinin, alt yapı kurulumlarının, modern ekipmanların, bilgi sistemleri alt yapısının, adaptasyon ve Ar-Ge faaliyetlerinin bu yatırımlarda önemli paya sahip olduğunu ifade eden Açık, Mersin meyve suyu fabrikasında ve Balıkesir Tahirova çiftliğinde olmak üzere iki Ar-Ge merkezleri olduğunu aktardı.