ÇANAKKALE (AA) - Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanına sahip olacak renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle "simgelerin köprüsü" olarak nitelendirilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, kule bloklarının ilk sevkiyatı gerçekleşti.

Gelibolu ilçesi Sütlüce ve Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkileri arasında inşası devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ıslak havuzdaki kule kesonlarında, çelik şaft montajı çalışmaları son aşamaya geldi.

Köprünün Avrupa kısmında bulunacak kule kesonlarını batırma çalışmaları ise 9 Mayıs tarihinde gerçekleştirildi.

Asya kısmında, Lapseki'nin Şekerkaya mevkisinde yerleştirilecek kesonun batırılması için ise 25 Mayıs tarihinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan'ın da katılımıyla tören gerçekleştirildi.

Törenden sonra batırma çalışması başlayan, 74 metre genişliğinde, 83,3 metre uzunluğunda, 20 metre yüksekliğinde ve 54 bin 800 ton ağırlığındaki Asya yakasına ait kule kesonu saatte 40 santimetre batma hızıyla yaklaşık 24 saatte dip montajına ulaşşıldı.

Süren çalışmalar kapsamında köprünün çelik imalatını gerçekleştiren Çimtaş tarafından, Bursa'nın Gemlik ilçesinde imal edilen köprü kule bloklarının ilk kısmı bitirildi. Her biri 800 ton ağırlığındaki 4 kule blokunun sevkiyatı yapılıp "1915 Çanakkale Köprüsü" şantiye alanına deniz yoluyla getirildi.

Köprünün diğer bloklarının imalatının devam ettiği ve tamamlanmalarından sonra Çanakkale'ye gönderilecekleri bilgisi alındı.

Çimtaş tarafından sürdürülen çalışmalar kapsamında, 1915 Çanakkale Köprüsü'nde toplamda 90 bin tonu bulacak çelik kule ve çelik tabliye imalatı yapılacak.