Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımının artması sonucu güneş yaşam kaynağımız olmanın yanı sıra bizlere hayatı da kolaylaştırıyor. Yenilenebilir olması üretiminde güneş enerjisinin gücünü daha da arttırmasına neden oluyor.

Türkiye’nin coğrafi konumu sayesinde güneşe uzun süre maruz kalıyor bu durumda güneşi verimli şekilde kullanmaya olanak sağlıyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarına baktığımızda verimlilik konusunda en hızlı ilerlemenin GES’lerde olduğunu görüyoruz. Güneş enerji sistemlerinin kullanımının artmasıyla birlikte işletmeler ve konutlarda kullanılan güneş panellerinin önemi bir hayli arttı.

GÜNEŞ ENERJİSİNDE DİJİTAL VERİMLİLİK

İş Geliştirme Müdürü Defne Olcay; güneş panellerinin enerji verimliliğe etkisini değerlendirir misiniz?

Güneş enerjisi üzerine şunları söyleyebilirim, diğer yenilenebilir enerji kaynaklarıyla kıyaslama yapmam gerekir. Yenilenebilir enerjinin ileri de daha da önemli bir konuma geleceğini biliyoruz. Bu noktada en önemli soru hangisinin ön planda olacağı. Geçen yıla göre güneş enerjisi sektörü, rüzgâr enerjisi sektörüne göre az bir farkla daha fazla büyüdü, fakat hidrolik enerjinin ciddi anlamda önüne geçti. Dünyanın da en hızlı büyüyen ikinci yenilenebilir enerji kaynağı oldu. Bu durumda bize ucuz elektrik için en iyi çözümün güneş enerjisi olduğunu gösteriyor.

Peki güneş enerjisi kullanımını değerlendirmemiz gerekirse;

Türkiye hem güneşlenme süresi yüksek hem de doğal güneşi olan şanslı bir ülkelerden biri. Yenilenebilir enerjinin önemi her geçen gün daha da artıyor. Üreticiler açısından baktığımızda sadece taleplere uygun şekilde yeni teknolojik ürünleri üretmek değil üretim kapasitelerini artırmak da önemli olmalı.

İlerleyen teknoloji sayesinde artık hayatlarımız çok daha kolay, dijitalleşme enerji sistemlerine nasıl yansıdı?

En önemli başlıklardan biri kesinlikle enerjinin dijitalleşmesidir. Özelliklede GES projelerinde tam kapsamlı sistemlerde veri toplama ve toplanan verilere göre optimizasyon yapmak mümkün artık. Böylelikle kurulan kapasitelerinde en optimum seviyede yönetilmesi söz konusu bu durumda çok ciddi bir avantaj sağlıyor. Farklı bir açıdan bakarsak çok hızlı gelişen data ve veri kısmı değil de aslında pazarlama ve satış stratejileridir. Dijitalleşen uygulama taraflarını Türkiye pazarında henüz görmüyoruz ama özellikle ABD pazarı olmak üzere satış süreçleri tamamen değişmiş durumda.

Avrupa ve Türkiye’de Temiz Enerji Kullanımı Artıyor Avrupa ve Türkiye’de Temiz Enerji Kullanımı Artıyor

Editör: Semra Çakmak