Lojistik ve bilişim alanındaki 20 yıllık deneyimiyle sektöre uçtan uca lojistik hizmetleri sunan Senkron Group Lojistik, bilişim alanında sahip olduğu güçle teknolojiyi ve lojistiği bir araya getiriyor. Depolama, sipariş yönetimi, sevk ve dağıtım, iade yönetimi hizmetleri vermekte olan Senkron Group Lojistik, kendi kaynaklarıyla geliştirmiş olduğu Depo Yönetim Sistemi yazılımı ve Kargo Takip Sistemi yazılımını hem kendi operasyonlarında kullanıyor hem de yerelde ve globalde satışını yapıyor. Türkiye pazarına girmek isteyen tüm dünya ülkelerine danışmanlık hizmeti de vermekte olan Senkron Group Lojistik Kurucu Ortağı Faruk Çalıkuşu ile röportajımız sizlerle.

Faruk Bey sizleri tanımak isteriz…

İşletme mezunuyum ve yüksek lisansımı da Marmara Üniversitesi’nde işletme üzerine tamamladım. Bilgi güvenliği sektöründe ve siber güvenlik alanında uzmanlık ve danışmanlıkta bulundum fakat daha sonra tecrübelerimi lojistik alanına yansıtmaya karar verdim ve Senkron Group Lojistik firmasını kurdum. Şu anda depolama çözümleri, lojistik çözümleri ve fulfillment hizmetlerle hizmet vermeye devam ediyoruz. 

Şirketinizi tanıyabilir miyiz?

Senkron Group Lojistik bilişim ve danışmanlık üzerine kurulu bir firma. Dolayısıyla bizim hedeflediğimiz bir lojistik alanı var. Bu lojistik alanında faaliyet göstermek, burada katma değerli hizmetler üretmek, aynı zamanda bilişim alanında da bu sürece destek vermek istiyoruz. Biz mevcut süreçlerimizi yönetirken kullanmış olduğumuz yazılımları da kendimiz geliştiriyoruz. Dolayısıyla bu anlamda hem sektörde kullanılan uygulamalara bir katkı sağlamış oluyoruz hem de müşterilerden gelen talepleri daha kolay karşılıyabiliyoruz.

 Geliştirdiğimiz depo yazılımıyla müşterilerin kendi satış ve sipariş sistemlerine, kendi muhasebe sistemlerine de entegrasyon sağladık.

Geliştirmiş olduğunuz yazılımlar hakkında detaylı bilgi verebilir misiniz?

LOJİSTİKTE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ANAHTARI TEKNOLOJİ YATIRIMI LOJİSTİKTE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ANAHTARI TEKNOLOJİ YATIRIMI

Geliştirdiğimiz yazılımlar lojistik sürecini tamamlayan içeriğe sahip. Yani bir ürünün depoya kabul edilmesi, ürünlerin sayımının yapılması, stokların tanımlanması ve stoklara giriş çıkış işlemlerinin yapılması gibi standart özelliklerin hepsini içeriyor. Bizim öne çıktığımız taraflar ise bu müşterinin taleplerine daha kolay yanıt verebilme ve süreçlere esneklik kazandırma. Müşterilerin kendi satış ve sipariş sistemlerine, kendi muhasebe sistemlerine de entegrasyon sağladık. Kendi sipariş sistemlerinden bizim geliştidiğimiz depo yönetimi uygulamamıza şu anda siparişler otomatik olarak düşüyor. Biz bu siparişi hazırladığımızda ve sipariş kargoya teslim edildiği anda müşterimizin muhasebe sistemine de entegrasyon sağladığımız için bu siparişlere ait faturalar da otomatik olarak o muhasebe programına aktarılıyor ve onaylı bir şekilde e-arşive ya da e-faturaya otomatik dönüşüyor. Aynı zamanda faturanın alıcısına da otomatik bir şekilde mail gönderiyor. Bu sistem birçok yazılımda bulunmuyor. Bu özelliği de biz bu sene faaliyete geçirdik. Günlük sipariş sayısı 25-30 adet olduğunda bu süreçler kolay yönetilebiliyor ama günlük sipariş miktarı 3000 adete ulaştığında bu süreçleri yönetmek gerçekten çeşitli riskleri ve problemleri doğurduğu için böyle bir çözüm ürettik. Bu çözüm sayesinde de şu an müşterilerimiz çok rahat bir şekilde tüm bu süreçleri takip edebiliyorlar. 

Fulfillment hizmetiniz hakkında bilgi alabilir miyiz? 

Fulfillment kavramı Türkiye'de yaklaşık 35 yıl önce gündemimize gelmiş bir konu. Bu gelişmeden önce depolama firmaları bu hizmeti veriyordu. Depolama firması malı teslim alıyor, belli bir süre malı bekletiyor, daha sonra müşterinin ihtiyacı olduğu zaman gelip malını teslim alıyordu. Şu an fulfillment hizmeti kapsamında süreç değişti. Sadece müşterinin ürünlerini depolamak ve korumanın haricinde bu malın takibini yapmak, bu malın sipariş bazında hazırlıklarının yapılması, siparişlerinin hazırlanması da sürece dahil oldu. Depolama faaliyeti dediğiniz zaman siz 1 firmayla çalışıyorsunuz sadece ama fulfillment dediğiniz zaman o müşterinin müşterileriyle çalışmaya başlıyorsunuz. Aslında siz o firma adına o müşterinin müşterilerine hizmet ediyorsunuz. Günde 500 siparişin geldiğini varsaydığımızda, bu 500 siparişin oluşturulması, paketlenmesi ve kargo süreciyle ilgilenilmesi gerekiyor. Dolayısıyla siz 500 sipariş hazırlıyorsanız aslında günde 500 kişiye temas ediyorsunuz; 500 adrese temas ediyorsunuz demektir. Fulfillment dediğimiz zaman biraz daha son kullanıcı odaklı ve o ürünün alıcıya ulaşana kadarki bütün sürecini kapsayan bir hizmetten bahsediyoruz. 

Türkiye pazarı e-ticaret sektöründe oldukça önemli bir ivme kat etti. Önde gelen e-ticaret platformlarında yer almak bir süreç gerektiriyor. Bu noktalarda da biz danışmanlık yapıyoruz.

Türkiye pazarına girmek isteyen şirketlere de fulfillment hizmeti ve danışmanlık vermektesiniz. Buradaki süreç nasıl işliyor? 

Yabancı müşterilerimizin Türkiye’de resmi olarak ofisleri açıldıktan sonraki tüm süreçleriyle ilgileniyoruz. Bunun içerisinde lojistik süreçler, sevkiyat, sipariş hazırlama ve sipariş takibi var. Ayrıca Türkiye'deki yerel pazara girme süreci var. Bizim hizmet verdiğimiz firmalar daha çok son kullanıcıya ürün satan firmalar; ağır sanayi üreticisi veya sanayi firmaları bizim hedef sektörlerimiz değil. Biz bu firmaların Türkiye'de konuşlanmasına yani resmi süreçleri tamamlamasına rehberlik ediyoruz. Türkiye pazarı e-ticaret sektöründe oldukça önemli bir ivme kat etti. Önde gelen e-ticaret platformlarında yer almak bir süreç gerektiriyor. Bu noktalarda da biz danışmanlık yapıyoruz. 

Promosyon şirketlerine depo lojistiği hizmeti veriyorsunuz. Bize bu süreci anlatır mısınız? 

Promosyon şirketleri genelde marka değeri yaratmak adına ya da firmanın yeni bir ürünü tanıtmak ya da bu ürüne ilişkin sahadan görüş almak üzere çalışan firmalar. Son 8-10 yıl içerisinde böyle bir pazar oluştu Türkiye'de. Biz promosyonların hazırlanması ve depolanması konusunda setler halinde çalışıyoruz. Bir paketin içerisinde 5-6 kalem ürün oluyor ve bu setlerin 1000, 2000 ya da daha fazla kişiye gönderilmesi gerekiyor. Şu anda 10 bin set siparişi için bir meyve suyu markasıyla çalışıyoruz. 3 aylık bir zaman diliminde 10 bin set ürün gidecek; her bir setin içerisinde 6-7 adet ürün bulunuyor. Tüm bu ürünlerin gönderim zamanlarına göre hazırlanması, setlerin oluşturulması ve paketleme süreci var. Ardından kargoya verilmesi ve kargonun son alıcıya ulaşana kadarki sürecin takip edilmesi sürecinin tamamıyla ilgileniyoruz.

Beni mutlu eden nokta farklı müşteri deneyimleri görmek ve bunlara bir çözüm üretmek.

Senkron Group Lojistik’in gelecek hedefleri arasında neler var? 

Müşteri kitlemizi daha da büyütmek ve kapasitemizi artırmak istiyoruz. Metrekare açısından fiziki yerlerimizi daha da arttırma gayreti içerisindeyiz. Bunların yanı sıra beni mutlu eden nokta farklı müşteri deneyimleri görmek ve bunlara bir çözüm üretmek. Bu anlamda sektöre katma değer sağlamaya devam edeceğiz. Sektörün hizmet yelpazesi gelişmeye ve yeni alanlar da oluşmaya devam ediyor. Biz de bu sektörlerde farkımızı ortaya koyarak yer almaya devam edeceğiz.