Eskiden neredeyse tüm sektörlerde "Örgütsel satınalmayı tetikleyen markalar" vardı. Örneğin bir fuara katılmak için firmalar kendi sektörünün en büyük markalarını (rakiplerini) takip eder, onların katıldığı fuara katılır, katılmadığı fuarlara katılmazlardı. 

Şimdi bu etki günden güne azalıyor. Neden mi? 

Bunun iki nedeni var: 

1- O kendi sektörünün devi olan markalar "Güç zehirlenmesi" yaşadı! Yani, "Sektörün en büyüğü benim, dolayısıyla tüm koşulları her zaman ben belirlerim" diye düşünüldü. 

2- Dijital pazarlamayı mevcut pazarlamanın bir parçası olarak görmek yerine, "Tamamen başka bir alan" olarak gördüler. 

Dijital pazarlamanın 'Veri sunuyor olması' ilk etapta onlara çok cazip geldi.  Ancak sadece dijital pazarlamanın marka değerine hiçbir katkısı olmadığını daha yeni yeni fark ediyorlar. 

Şimdilik mevcut marka değerlerinden yiyerek önemli bir sorun yaşamıyorlar ama, şimdilik! 

Yakın bir gelecekte rekabetin kurallarının iyice değişeceği kesin. 

Şimdilik sektörünün en büyüğü olan o dev markalar, ilk olarak fiyata dayalı rekabete iyice çekildiklerinde anlayacaklar. Ardından eskisi kadar karlı satış yapamadıklarını fark edecekler. 

İşte ondan sonra uzunca bir süredir markalarına yatırım yapmadıklarını anlayacaklar. O gün ya bu büyük yanlıştan dönecekler ya da iş işten geçmiş olacak. 

Elbette şimdi benim ağzımı doldura doldura kullandığım bu ifadelere birçok kişi katılmayabilir. Ben şimdilik buraya bir not düşeyim de ileride hep birlikte bakarız inşallah. 

Siz ne düşünürsünüz bu konuda?