Yaklaşık 20 yıldır marka danışmanı olarak görev yapan, ‘Anneleri Anlayan Marka Olmak’ kitabının yazarı Esra Baykal’ın ikinci kitabı ‘Markaların Seyir Defteri’, Le Vapeur Magique’de tanıtıldı.

ESRA BAYKAL: “PAZARLAMA, ZAMANA KAFA TUTAN BİR MARKA YARATMA OYUNUDUR!”

Esra Baykal, önsözünü Güven Borça’nın yazdığı, Bülent Fidan ve Mete Yurtsever'in arka kapak referans yazıları ile taçlandırdığı kitabında, pazarlama dünyası paydaşlarının kolaylıkla uygulayacakları ipuçları değinmekle kalmıyor, marka yaratma oyununun kurallarına da yer veriyor. Türkiye’den markalaşma örnekleri ile zenginleştirilen, yeni trendlerden ve Türk tüketicisinin içgörülerinden beslenen ‘Markaların Seyir Defteri’, pazarlama dünyası oyuncuları için önemli bir kaynak olma iddiası taşıyor.

Sektörel tecrübelerini paylaşmaktan çekinmeyen Esra Baykal, marka yaratma yolculuğuna ilişkin zorlukları da açık bir şekilde anlatıyor. Lansman toplantısında gerçekleştirdiği konuşmasında, “İnsan var oldukça, pazarlama var olacaktır. Ancak ben bu pazarlama oyununun; daha adil, belli değerler üzerine kurulu bir anlayışla devam etmesini istiyorum.” diyen Baykal, kendi rotasına ilişkin önemli ipuçları da paylaştı. Konuşmasında, “Yolculuk rotanızı daha gemiye binmeden detaylı şekilde çizerseniz ve her bir tayfanın sesine kulak verirseniz, en az badire ile hedefinize ulaşır; gökkuşağının altında gömülü olan cinlerin hazinesine ulaşırsınız.” diyen Baykal, bu yolculukta okuyucularına rehber olmayı hedeflediğini söyledi.

ULUSLARARASI YAPAY ZEKA ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM ULUSLARARASI YAPAY ZEKA ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM

SEKTÖRDEKİ ÖNEMLİ İSİMLER KİTABA İLİŞKİN DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞTI

Deneyimli Marka Danışmanı Güven Borça söz aldığı lansman toplantısında "Markaların Seyir Defteriéne ilişkin şunları söyledi: “Bu kitap hayatta değişen ve değişmeyen şeylerin güzel bir harmanı olmuş. Ayrıca ülke gerçeklerini hesaba katıp bize özel tavsiyelerde de bulunuyor. Ve en güzeli; influencerlar, e-ticaret, sosyal medya, metaverse, VR derken konu zeytin, bakliyat ve yumurtaya dönüyor ki olması gereken de bu. Hayatın, ülkenin gerçeği bu!”

Pazarlama Mentoru ve Topluluk Yöneticisi Mete Yurtsever “Marka inşasının püf noktaları bu kitapta.” diyerek söze başladığı konuşmasında, şunları söyledi: “Esra Baykal, 20 yılı aşkın tecrübeye dayanan reklam ve iletişim dünyasındaki stratejist kimliğiyle pazarlamanın bileşenleri arasında bizi bir yolculuğa çıkarıyor. İletişimin unsurlarından renklerin rolüne, hikâye yapısına ve arketiplere; marka sadakatinden sosyal sorumluluğa, marka inşasının püf noktalarını rahat okunur bir şekilde kendi heybesinden örnekleri okuyucularla paylaşıyor.”

Marka Danışmanı ve Trend Analisti Bülent Fidan da konuşmasında şu ifadelere yer verdi:  “Markalar kendi kendilerine oluşan doğal varlıklar değiller. Markaları yaratanlar insanlar. Üstelik kendi ihtiyaçlarından, statülerinden ve duygularından marka yaratıyorlar. Durum böyle olunca da insansılaştırma (antropomorfik) yaklaşımıyla hareket edip insanmış gibi davranan ve yaşayan markalar oluşturuyorlar. Satın aldığımız ve tükettiğimiz ürün-hizmet olsa da tercih ettiğimiz ‘şey’ marka. Esra Baykal marka üzerine hazırladığı bu kitapta zihnimizi açmaya devam ediyor. İnsansı markaları biraz daha keşfetmeye yönelik bir içerik sizi bekliyor. Kendi hayatımıza bilerek dahil ettiğimiz markaların dünyasında bakalım başka neler var?” dedi.

Kitabı okurken keyifle dinleyebileceğiniz bir müzik listesi hazırladık.
https://open.spotify.com/playlist/1HVrDeSiMkh1YQqTfOUh1z?si=f5gDNvvETrecGAJNE-spng

MARKA KÖKLENDİRME DANIŞMANI ESRA BAYKAL KİMDİR?

İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyatı mezunu olan Esra Baykal, Marmara Üniversitesi’nde MBA yüksek lisansı yapmıştır. Bir stratejist olarak kariyeri Leo Burnett’te başlamış, McCANN Erickson, Movida Plus MAP, Art Grup Türkiye, Arnavutluk, Azerbaycan ofislerinde ve THE Reklam’da stratejik planlama direktörü olarak devam etmiştir. İngiltere’nin en prestijli kurumsal sosyal sorumluluk ödüllerinden olan Green Apple’ı, CSR Europe’da Birincilik ödülünü, Peer Awards’da yine büyük ödülü destek verdiği ajanslara ve markalara kazandırmıştır.

2017'de Türkiye’nin 2. markalı dersi olan “Game Kudra İletişim Oyunları” programını, Altınbaş Üniversitesi, Pazarlama ve Marka Yüksek Lisans Programı’na kazandırmış ve 2 yıl boyunca öğretim görevlisi olarak görev yapmıştır.

Anne-çocuk markaları konusunda uzman bir stratejist olan Esra Baykal, 2019 yılında Türkiye’deki farklı anne profillerini keşfeden ve bu annelere ulaşmak isteyen markalara bir başucu kitabı niteliğinde olan “Anneleri Anlayan Marka Olmak” kitabını kaleme almıştır.

Endüstri Radyo’da her Salı yayımlanan “Zamana Kafa Tutanlar” programının yapımcısı ve sunucusu olan Esra Baykal, Reklam Yaratıcıları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Marka Konseyi üyesi, Anne Meclisi Danışma Kurulu Üyesi ve aynı zamanda Brand Map’in Yayın Koordinatörü’dür.

Bugün Türkiye’nin prestijli ajanslarına ve markalarına, iletişim stratejileri, stratejik planlama, araştırma metodolojileri, kurumsal sosyal sorumluluk modelleri tasarlayan Baykal, dijital pazarlama stratejileri ve tüketici içgörüleri konularında da eğitim, moderasyon ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.