MÜHENDİSLERİN BİLGİ MERKEZİ PLATFORMU HAYATA GEÇTİ MÜHENDİSLERİN BİLGİ MERKEZİ PLATFORMU HAYATA GEÇTİ

Ericsson ConsumerLab tarafından yayınlanan 5G: The Next Wave (5G: Yeni Dalga) raporu, bugüne kadar 5G üzerine yapılmış en kapsamlı tüketici araştırması olmasıyla dikkat çekiyor.  

Ericsson tarafından küresel apta yapılan kapsamlı 5G araştırması artan bağlılığı ve yeni nesil kullanım alışkanlıklarına dair gerçekleri gözler önüne serdi. Ericsson ConsumerLab tarafından yayınlanan 5G: The Next Wave (5G: Yeni Dalga) raporu çeşitli ülkelerde 5G teknolojisinin ilk kullanıcılar üzerinde bıraktığı etkiyi ele alıyor, aynı zamanda 5G abonesi olmayan kişilerin teknolojiye  ilgi duyup duymadıklarını ve bu konudaki beklentilerini de araştırıyor. Araştırma verilerine göre 5G kullanıcıları, sanal dünyalardaki oyunlar ve artırılmış gerçeklik (AR) gibi metaverse hizmetlerine, 4G kullanıcılarına kıyasla haftada ortalama bir saat daha fazla vakit ayırıyor. Halihazırda genişletilmiş gerçeklik (XR) hizmetleri kullanan 5G tüketicilerinin yarısı, AR uygulamalarının iki yıl içinde akıllı telefonlardan XR gözlüklerine taşınacağına inanıyor. Rapor, akıllı telefon kullanıcılarının en az yüzde 30’unun önümüzdeki yılda 5G’ye abone olacağını işaret ediyor.

1,7 MİLYAR TÜKETİCİYİ TEMSİL EDİYOR

Araştırma boyunca 5G alanında sektördeki en büyük küresel tüketici anketi olan araştırma kapsamında, 37 ülkede 49.000'den fazla tüketiciyle görüşüldü. Görüşmeler sonunda hazırlanan rapor iletişim hizmeti sağlayıcılarının (telekom operatörlerinin) dijital hizmetleri 5G tarifeleriyle birleştirmeleri sonucunda, özellikle gelişmiş video ile artırılmış gerçeklik (AR) uygulamalarının daha fazla kullanılması olmak üzere, ortaya çıkan davranış değişikliklerine ışık tutuyor. Aynı zamanda 5G'nin ana akımda benimsenme hızını, tüketici taleplerinin karşılanıp karşılanmadığını, akıllı telefon davranışlarındaki 5G kaynaklı değişimleri ve tüm bunların ağ trafiği üzerindeki etkisini de ele alıyor. Yapılan anket 430 milyon 5G abonesi de dahil olmak üzere, dünya çapında yaklaşık 1,7 milyar tüketicinin görüşlerini temsil ediyor.

"Araştırmanın ölçeği, tüketicilerin 5G ile ilgili gerçek görüşlerini ve tutumlarını anlamamızı sağlıyor. Rapora göre yeni potansiyel 5G kullanıcılarının, ilk kullanıcılara göre teknolojiden farklı beklentileri bulunuyor” diyen Ericsson ConsumerLab'in Başkanı Jasmeet Singh Sethi, “Genel olarak tüketiciler, 5G kullanmanın gelecekteki yaşam tarzlarının önemli bir parçası olacağını düşünüyor" diye konuştu.

Sethi sözlerine şöyle devam etti: “5G’nin, ilk benimseyenleri için, etkileşimli üç boyutlu sanal oyun platformlarında sosyalleşme, oyun oynama ve dijital eşya satın alma gibi, metaverse hizmetlerinin kullanımında önemli bir faktör olarak öne çıkmasını görmek enteresan oldu. 5G kullanıcılarının artırılmış gerçeklik uygulamalarında geçirdikleri süre, 4G kullanıcılarına kıyasla, son iki yılda ikiye katlandı.”

5G – YENİ DALGA’DA DİKKAT ÇEKEN 6 TREND  

  1. 5G'ye geçiş, enflasyona direnç gösterecek: 2023 yılında, 37 pazarda en az 510 milyon tüketicinin 5G'ye geçiş yapması bekleniyor.
  2. Yeni kullanıcı dalgası yüksek beklentilerle geliyor: 5G teknolojisini yeni benimseyecek olan kullanıcıların, bu teknolojiyi yeni ve inovatif hizmetleri mümkün kıldığı için tercih etmiş ilk kullanıcılara nazaran, özellikle kapsama alanı gibi konularda 5G performansından büyük beklentileri var.
  3. Algılanan 5G kapsamı, tüketicilerin yeni memnuniyet kıstası olarak öne çıkıyor. Coğrafi kapsama, kapalı/açık alandaki kapsama ve toplu alanlardaki kapsama noktaları, kullanıcı algısı oluşturma noktasında teknolojiyi kullanan kişi sayısından daha önemli.
  4. 5G, gelişmiş video ve artırılmış gerçeklik kullanımını artırıyor. Geçtiğimiz iki yılda, 5G kullanıcılarının AR uygulamalarında geçirdiği süre ikiye katlanarak haftada iki saate ulaştı.
  5. 5G'yi gelire dönüştürme modellerinin gelişmesi bekleniyor: 10 tüketiciden 6'sı, 5G'nin yalnızca veri hacmi ve hıza odaklanmayıp, belirli ihtiyaçlar için talebe göre özel ağ özellikleri sunmasını bekliyor.
  6. 5G'ye geçiş, metaverse için zemin hazırlıyor. 5G kullanıcıları, 4G kullanıcılarına kıyasla metaverse hizmetlerine şimdiden haftada bir saat daha fazla vakit ayırıyor. 2025 yılına kadar, 1,5 saati AR/VR gözlüklerinde olmak üzere, mobil cihazlarda 2 saat daha fazla video içeriği tüketilmesi bekleniyor.