Çin’deki otomobil üreticilerine elektrikli ve hibrid otomobil üretimi konusunda kota uygulanıyor. Bu uygulamaya kapsamında tüm üreticiler 2021 yılında satışlarının yüzde 14’ünü bu tarz araçlardan oluşması gerekiyor. Aksi halde para cezası ödemek zorunda kalıyorlar. Ancak üreticilere Avrupa Birliği’nde (AB) olduğu gibi, belirli koşullara uymak şartıyla yeşil kredi satın alması mümkün kılınıyor. Bu uygulama, AB’de şirketlerin birleşmesi yoluyla yapılabiliyor. Çin’de ise sistem negatif veya pozitif (veya "yeşil") krediler aracılığıyla işliyor. Yine AB’de hesaplama yöntemi de farklı, çünkü Çin’de AB’de yapıldığı gibi karbondioksit değil, yakıt tüketimi baz alınıyor.      

TESLA İÇİN İYİ HABER 

Çin’de üretim yapan Volkswagen’in SAIC-VW ile ilgili grubun ülkedeki iki eş girişiminden biri olan FAW-Volkswagen fazla negatif krediye sahip olduğu için Tesla’dan pozitif ya da yeşil kredi satın alacak. İşlemin tutarı ve kredi miktarı konusunda kesin bilgi bulunmamakla birlikte, Reuters’a göre FAW-VW’nin kredi başına 390 avro ödemesi bekleniyor. Bu, Tesla için iyi bir haber oldu. Çünkü 2020 yılı karları da Avrupa’da edindiği kredilerden oluşuyor. Bu rakam ise 1,58 milyar dolar olarak biliniyor. Bu finansal manevra Volkswagen için yılı kurtarma bakımından gerekli, ancak uzun süreli olacağı düşünülmüyor. Çünkü Volkswagen’in bu yıl Çin’de çok sayıda elektrikli araç modelini piyasaya sunması bekleniyor. Şirket, ID 4 dışında ID 3 de tıpkı SUV ID 6 ve SUV ID 5 gibi modelleri ürün yelpazesine katacak.