Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş. (TREDAŞ), müşteri hizmetleri yönetiminde yazılı ve sözlü insan konuşmasını taklit edebilen Avrupa’nın ilk ve tek yapay zeka destekli dijital asistan uygulaması “TREDAŞ Enerjik”i devreye aldı. Müşteri memnuniyetini artırma hedefiyle gerçekleştirilen dijitalleşme uygulamalarına yoğunlaşan TREDAŞ, talep ve sorulara hızlı bir şekilde yanıtlandıracak. 

AVRUPA ELEKTRİK DAĞITIM SEKTÖRÜNDE İLK

Avrupa Elektrik Dağıtım sektöründe bir ilki gerçekleştirdiklerini belirten TREDAŞ Genel Müdürü Reşit Bilgili, konuyla ilgili detayları şu sözlerle anlattı. “Tüketicilerin taleplerine hem hızlı hem de insan müdahalesi olmadan cevap verilmesini sağlamak amacıyla yapay zeka destekli dijital asistan uygulaması hayata geçirildi. Bu uygulama tamamen Türk mühendisleri tarafından hazırlandı. Uygulama kapsamında kullanılan yapay zekaya bölgede yaşayan kişilerin daha rahat iletişim kurması içinde özel bir çalışma yapıldı. Bu çalışma kapsamında yapay zeka programına ‘Trakya Lehçesi’ öğretildi. Telefon üzerinden erişme imkanı olmayan işitme engelli bireyler içinse yazılı komutlar eklendi. Son revize ve güncellemelerle herkes ‘Dijital Asistan programını rahatça kullanabilecek.  Bu uygulama ayrıca Google Asistan’a entegre edilecek.” dedi.