Nominal yükünün en az %40'ı kadar yük altındayken ve normal çalışma koşullarında bir motorun ısı dağılımını görmek, size motorun durumu hakkında birçok bilgi verebilir. Düşük yük koşulları altında motor incelemeniz gerekiyorsa en küçük sorunlara bile dikkat etmelisiniz. Çünkü yük arttıkça sıcaklık da artacaktır ve motorda herhangi bir sorun varsa bu küçük sıcaklık farkları da artacaktır.

NELER, NEREDE İNCELENMELİ?    

•    Motor gövdesinin dışını tarayın. Gövdede sıcak noktaları tespit eder ya da gövdenin normalden çok daha sıcak olduğunu fark ederseniz daha kapsamlı bir inceleme yapmanız gerekir.
•    Motor soğutma fanını kontrol edin (varsa) ve fanın çalıştığından emin olun.
•    Sargılara bakın. Belirli bir yerdeki sıcak noktalar, hattaki transienler ya da harmonikler tarafından üretilen ısı sebebiyle sargıların yandığı anlamına gelebilir.
•    Klemens kutusu kapağını açın ve bağlantıları tarayın. Bağlantıların çok gevşek ya da çok sıkı olması veya hatlardaki kopuk teller, elektrik enerjisinin ısıya dönüşmesine sebep olacak yüksek direnç oluşturabilir.
•    Rulman sıcaklığını kontrol edin. Rulman sıcaklığı, motor gövdesi sıcaklığından 5°C ila 10°C daha yüksekse bir hizalama sorunu, aşınmış ya da çok fazla veya çok az yağlanmış bir rulman mevcut olabilir. 

KAPLİNLERİ VE TAHRİK MİLLERİNİ DİKKATLİ BİR ŞEKİLDE KONTROL EDİN

Bu bileşenler, genellikle parlak metalden üretilmiştir ve bu sebeple kızılötesi kameranız yansımadan ötürü olduklarından daha sıcak ya da daha soğuk görünmelerine neden olur. Bu sorunun giderilmesini sağlayan çeşitli geçici çözümler mevcuttur. Bunlar, diğer makalelerde ve eğitim kurslarında açıklanmıştır. Zaman içerisinde kritik motorlar için termal görüntü arşivi oluşturduğunuz taktirde sıcak noktalarda oluşabilecek sorunları kolaylıkla belirleyebilirsiniz. Motor onarımları sonrasında termal görüntüleme cihazınızı kullanarak yapılan onarımların başarılı olduğunu doğrulayıp yeni taban verileri oluşturun.