Yeni dönem hedef ve projelerini konuştuğumuz Panasonic Life Solutions Global Pazarlama Genel Müdürü Erhan Güngör, “Panasonic Life Solutions olarak teknolojiye olan güvenimizle ve yenilikçi yaklaşımımızla salgın döneminde de yeni ürünler sunmayı sürdürdük. Pandemi sürecinde yaşadığımız alanları daha hijyenik hale getirmenin önem kazandığı gerçeğinden yola çıkarak tüketicilerimizle iki yenilikçi çözümü buluşturduk” dedi.

Panasonic Life Solution olarak sektöre sunduğunuz yeni ürünler hakkında bilgi verebilir misiniz? Yeni dönemde hangi ihtiyaçlara odaklanacaksınız? 

Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi süreciyle birlikte tercihlerimiz ve ürünlere olan yaklaşımlarımız da değişti. Hijyenin hiçbir zaman olmadığı kadar önem kazandığı son dönemde biz de tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik çözümlere ürünlerimizle yanıt verdik. Sektörümüzde bir yeniliğe imza attık ve yüzeyi bakteri, mantar gibi mikroorganizmalara karşı koruyan VİKO marka Karre Clean serisini tüketicimizle buluşturduk. Diğer yandan da sevdikleri ve kendileri için hijyen hassasiyeti taşıyanlara yönelik VİKO Touchless elektrik anahtarlarımızla temassız teknoloji sunarak yaşam alanlarında hayatı kolaylaştırmayı hedefledik. VİKO Touchless elektrik anahtarları sağladığı kolaylığın yanı sıra temassız teknolojisiyle üst düzeyde hijyen ortamı da sunuyor, böylece tüketicilerimiz kendilerini daha güvende hissedebiliyor. 

PETROL OFİSİ GRUBU VE CHEVRON İŞ BİRLİĞİNDE 10 YIL PETROL OFİSİ GRUBU VE CHEVRON İŞ BİRLİĞİNDE 10 YIL

Bunların yanında, son dönemde neredeyse birer ofise dönüşen ve uzun süreler geçirdiğimiz evlerimizde, teknolojik cihazların yarattığı kablo dağınıklığının önüne geçmek için de bir çözüm geliştirdik. Bu kapsamda Viko markalı VKD Kablo Kanalları’nı tüketici ile buluşturduk. Ürünümüzle yalnızca evlerde değil ofiste, okulda, stüdyoda, atölyede ve birçok yaşam alanında açıkta kalan kabloların yol açtığı dağınıklığın önüne geçiyoruz. Viko45 modüler priz serileriyle de tüketicilerimizi kullanışlı, geniş fonksiyonlu ve teknolojiye hizmet eden, aynı zamanda dekorasyona da şıklık katan priz seçenekleriyle buluşturuyoruz. 

Aydınlatma çözümlerimize baktığımızda ise ürünlerimizi üstün kalite ve yüksek verimlilikle üretiyoruz. Doğru aydınlatma prensipleriyle ürettiğimiz Panasonic LED Lamba Serisiyle, üstün malzeme kalitesini de bir arada sunuyoruz böylece mutfaktan çalışma odalarına kadar evdeki yaşam alanlarının her noktasında tüketiciyi kaliteli aydınlatmayla buluşturuyoruz. Son olarak Panasonic olarak 100 yılı aşkın bir süredir yaşam için ürettiğimiz tüm çözümlerimizi yüksek teknoloji, üstün performans, kalite, güvenlik ve tasarım değerlerinden ödün vermeden geliştiriyoruz. Panasonic LED Etanj armatürlerini de aynı yaklaşımla ve sürdürülebilir ışık kalitesi anlayışıyla tasarladık, bu ürünümüzü de tüketici ile buluşturduğumuz için çok mutluyuz. 


Türkiye son dönemde ihracata yönelik önemli çalışmalar gerçekleştiriyor. Panasonic Life Solution olarak siz de bu konuda yoğun yatırımlar yapıyorsunuz. Yeni dönem ihracat hedefiniz ile ilgili bilgi verebilir misiniz? Odaklanmayı planladığınız bölgeler hangileri olacak? 

60’tan fazla ülkeye gerçekleştirdiğimiz ihracat ile markalarımızı dünya pazarlarında başarıyla temsil ediyoruz. İhracat pazarını 4 ana bölgede değerlendiriyoruz ve pek çok ülkede pazarın önemli oyuncuları arasında yer alıyoruz. Aynı zamanda ülkemizde de sektör liderliğimizi sürdürüyoruz. Dünya’nın her noktasında insanların hayatlarına dokunmaya devam ederken yaptığımız yatırımlarla da ülke ekonomisine çok önemli katma değerler sağladık. Bu anlayışla çalışmalarımızı sürdürürken aldığımız ödüller de bizi daha fazla çalışmaya ve daha fazla katma değer sağlamaya teşvik ediyor. “Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya” için yeni nesil teknolojiler ve ürünler geliştiren Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, 2020 yılında ulaştığımız ihracat hacmiyle Elektrik ve Elektronik İhracatçılar Birliği (TET) tarafından her yıl hazırlanan İhracat Onur Listesi’nde listede yerimizi aldık. Yeni çözümler geliştirirken, yerli üretim ve dış ticaret çalışmalarımızla ülke ekonomisine katkı sunmaya devam edeceğiz. 

Yeni otomasyon hatları ile ilgili yatırım gerçekleştirdiniz. Yatırımın detayları hakkında bilgi verebilir misiniz? Üretim kapasitenizi ne oranda artırmayı planlıyorsunuz? 

Pandemi döneminin pek çok sektörü zorladığını ve bilinmezlik yarattığını, bu nedenle de birçok alanda faaliyetlerin yavaşlamasına sebep olduğunu biliyoruz. Ancak biz Panasonic Life Solutions olarak teknolojiye olan güvenimizle salgın döneminde de yatırımlarımızı sürdürdük. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 100 milyon TL tutarında yatırım yaparak, Avrupa menşeili yeni otomasyon hatlarını tesislerimize kazandırdık. Panasonic’in, Türkiye’nin sahip olduğu büyüme potansiyeline olan güveni ve inancı sayesinde de yatırımlarımızı her geçen yıl artırıyoruz. 


Yeni dönem iş gündeminizi paylaşabilir misiniz? Özellikle pazarlama departmanınızın gündeminde hangi başlıklar yer alacak? 

Tüketicilerin ihtiyaçlarını gözlemleyerek genişletmeye özen gösterdiğimiz ürün gamımızı, anahtar-priz pazarında standarttan lüks segmente kadar geniş bir yelpazede sunuyoruz. Portföyümüzü yeni serilerle zenginleştirerek birçok yeni ürün ve çözümü tüketicimizle buluşturmayı planlıyoruz. En başta LED aydınlatma ürünlerimizle günümüzde en çok konuşulan ve dikkat edilmesi gereken konular arasında yer alan enerji verimliliğine de dikkat çekiyoruz. Akıllı bina otomasyon sistemleri, akıllı sayaçlar ve uzaktan okuma sistemleri, lüks segment anahtar priz serileri gibi bazı ürün ve çözümlerimizin de mevcut pazarlarımızdaki performansının artırılması ve Panasonic’in hâkim olduğu pazarlara sunulması gibi çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Kârlı ve sürdürülebilir büyüme hedefimizi pazarlama faaliyetlerimizde etkin bir şekilde kullanacağız.