Panasonic, 2020 hedeflerini ve enerji verimliliğine yönelik çalışmalarını anlattı. İhracat atağıyla büyümeye devam ettiklerini belirten Panasonic Life Solutions Türkiye Şirket Başkanı Tatsuya Kumazawa, ihracat pazarını 4 ana bölgede değerlendirdiklerini ve pek çok pazarda önemli  oyuncular arasında yer aldığını belirtti. 

Panasonic'in dünyadaki ve Türkiye’deki geçmişi ve faaliyet alanları nelerdir? 

1918 yılında, Konosuke Matsushita tarafından kurulan ve 2018 yılı Mart ayında 100. yılını dolduran Panasonic, tüketici elektroniği ürünlerinden endüstriyel cihazlara kadar çok geniş bir yelpazede ürün, sistem ve çözümler geliştirerek, “Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya” hedefi ile global ölçekte faaliyet göstermektedir. 2018 yılında Interbrand tarafından açıklanan sonuçlara göre dünyanın en değerli 100 markası arasında gösterilen Panasonic’e bağlı bulunan 7 farklı şirket grubu bulunmaktadır. Biz ise faaliyetlerimizi Life Solutions şirketine bağlı olarak sürdürmekteyiz. Life Solutions Şirketi, elektrik tesisat ve konut malzemeleri başta olmak üzere; konutlar, ofisler, ticari tesisler ve akıllı şehirler dahil, her türlü yaşam tarzı için konforlu bir alan ve zenginleştirilmiş ürünler sunmaktadır. Mart 2019 rakamlarına göre, konsolide şirket sayısı yaklaşık 582, çalışan sayısı ise 272 bin olan Panasonic’in sektörümüze yönelik Türkiye faaliyetleri ise 2014 yılında, sektörünün lider ve Super Brand statüsüne sahip markası VİKO’ya gerçekleştirdiği yatırımla birlikte başlamıştır. Halen VİKO markasını da bünyesinde bulunduran Panasonic Life Solutions Türkiye, İstanbul’da yer alan endüstriyel tesislerinde, yaklaşık 1.000 kişiden oluşan çalışanı ile birlikte faaliyet göstermekte olup, konfor, güvenlik ve enerji verimliliği sağlayan yenilikçi ürün ve çözümlerini dünya pazarlarına ulaştırmayı ve insan odaklı yaklaşımlarla daha iyi ve konforlu bir ‘yaşam’ sunmayı hedeflemektedir. Panasonic Life Solutions Türkiye, kullanıcıların yaşam alanlarının kalitesinin artırılmasına yönelik ürünler ve çözümler üretmek ve yenilikçi ürünleri pazara sunmak için Ar-Ge, inovasyon ve tasarım çalışmalarına devam ediyor. Panasonic Life Solutions Türkiye’nin bünyesinde bulundurduğu ürün gamı kapsamında; elektrik anahtar ve prizleri, aksesuarlar, alçak gerilim şalt ürünleri, sigorta kutuları, otomatik sayaç okuma sistemleri, akıllı ev ve bina otomasyon sistemleri, elektronik elektrik sayaçları, LED aydınlatma ürünleri, profesyonel el aletleri, güneş enerjisi panelleri, güvenlik kamera sistemleri ve yangın algılama sistemleri yer alıyor.

Çalışan odaklı bir şirket olarak tesislerinizde hayata geçirdiğiniz fark yaratan uygulamalardan bahseder misiniz? 

Bizler, Panasonic’in 7 ilkesi çerçevesinde ekibimizle birlikte koordinasyon içerisinde çalışıyoruz. Çünkü başarının ancak çalışanların ortak hedefler etrafında kenetlenmesi ile mümkün olacağına inanıyor ve bu doğrultuda bir takım anlayışı ile hareket ediyoruz. Bu doğrultuda, çalışanlarımızın motivasyonunu artıran, hobilerini geliştiren, kurumsal sinerjimizi ve çalışanlarımız arası pozitif iletişimi güçlendiren çalışmaları önemsiyoruz. Bu amaçla kurum içinde ve dışında çeşitli sportif turnuvalar ve sosyal aktiviteler düzenliyoruz. Ayrıca gönüllülük programları, özel gün kutlamaları ve bahçe partileri gibi aktiviteler yürütüyoruz. Ortaya koyduğumuz bu vizyon doğrultusunda, yaratıcılığı, yenilikçiliği ve motivasyonu artıran bir çalışma ortamı sunmak için yeni ve farklı uygulamaları hayata geçirmeye devam ediyoruz. Yıllık izinden dönen çalışanlarımızı sabah işe girişlerinde kırmızı halı ile karşılıyor, şirket bahçemizde faaliyete açtığımız hobi bahçesi ile çalışanlarımızın stres atmasını sağlıyor, onların çocukları için her yaz spor okulu açıyor, her yıl kurum içi birçok sportif turnuva düzenliyoruz. Yine bu yaklaşım doğrultusunda geçtiğimiz aylarda açılışını gerçekleştirdiğimiz “Innovation Corner” ile çalışanlarımızın daha rahat bir ortamda, birlikte fikir üretmesi, ekipler halinde projeler geliştirmesi ve şirket hedeflerimizi destekleyecek faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için fayda sağlanmasını hedeflemiş bulunuyoruz. Çalışanlarımızın şirket dışına çıkmaksızın, ihtiyaçlarını karşılayabileceği kafemizi yine geçtiğimiz aylarda açtığımızı özellikle belirtmek isterim. 

Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, önümüzdeki dönem hedefleriniz hakkında neler söyleyebilirsiniz? 

Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, yeni ürün sunmaktan öte müşterilerimiz için değer yaratmaya odaklanmış durumdayız. İnovasyonu, ürün kalite ve güvenliğini, özgün tasarımları ve verimliliği yaşam alanlarına bir arada taşıyan yenilikçi ürün ve çözümler sunuyoruz. Panasonic Life Solutions Türkiye olarak bizler, müşterilerimizin beklentilerini en iyi şekilde yorumlamanın gayretini taşıyor, şirketimizin tüm faaliyet ve aksiyonlarında insanların daha iyi bir yaşama sahip olmaları konusuna odaklanıyoruz. Panasonic’in geniş ürün gamından alacağımız desteğin de katkısı ile yaşam alanlarına konfor ve güvenlik teknolojilerini etkin bir şekilde entegre eden kullanıcı dostu, toplumu destekleyen yaşam çözümleri sunacağız. Tüm enerjimizle insan odaklı çözümlerle daha iyi ve konforlu bir ‘yaşam’ sunmaya odaklanacağız. Panasonic ve VİKO markalı ürünlere ilave olarak, pazara sunmayı hedeflediğimiz yeni ürün ve çözümlerle “Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya” hedefi ile sektörümüzdeki lider pozisyonumuzu her geçen gün daha da güçlendirmek için çalışacağız.

Türkiye pazarının Panasonic açısından önemi hakkına neler söyleyebilirsiniz? 

Panasonic’in 2014 yılında VİKO markasına önemli bir yatırım yaparak gerçekleştirdiği satın almanın sebebi, Türkiye’nin bizler için oldukça önemli ve stratejik bir konuma sahip bulunmasındandır. Panasonic denildiğinde, TV ve bilgisayar gibi elektrikli ev aletleri aklına gelen kişi sayısı oldukça yüksek olabilir, ancak bilmenizi isterim ki şirketimizin ilk kuruluş yıllarındaki ürünleri elektrik tesisat ekipmanları kapsamındaydı. 1918 yılındaki kuruluştan itibaren geçen sürede Panasonic elektrik tesisat ekipmanlarının üretim ve satışını sürdürdü ve daima dünyada bir numaraya yükselmeyi hedefledi. Panasonic, elektrik anahtarı ve priz sektöründe Tayvan, Vietnam, Filipinler, Endonezya, Japonya, Kore ve Tayland gibi Asya ülkelerinde ise pazar lideri... Ancak Asya’nın doğusunda, Avrupa ve Afrika’da da liderliği hedefliyoruz. Panasonic’in Uzak Doğu’daki ihracat başarısını da arkamıza alarak, daha da güçlenmek ve ürünlerimizi dünya pazarlarına sunmak istiyoruz. Japonya, Asya’nın en doğu ucunda, Türkiye ise en batısında... Asya’nın her iki ucundaki ülkelerin markalarının pazardaki gücünü kullanarak liderlik pozisyonunu elde etmeyi hedefliyoruz. 

Türkiye Panasonic’in bölgedeki hedefleri doğrultusunda merkezi bir konumda… Ülkemizden en çok hangi ürünler ihraç ediliyor ve en fazla ihracat gerçekleştirilen ülkeler hangileri? 

Bugün 70’ten fazla ülkeyi kapsayan oldukça geniş bir coğrafyada ürünlerimizi tüketicilerle buluşturuyoruz. İhracat pazarlarımızı genel olarak 4 ana bölgede değerlendiriyoruz. Bu bölgeler Rusya, Ukrayna, Avrupa ve AMEA dediğimiz Asya, Afrika ve Orta Doğu ülkelerini kapsayan bölgelerdir. Pek çok ülkede pazarın önemli oyuncuları arasında yer alıyoruz. Rusya ve Ukrayna satış temsilciliklerimiz ile satış ve dağıtım kanallarını yerinden yönetiyoruz. Avrupa’da ise aralarında Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa, İspanya, İsveç ve Polonya gibi ülkelerin yer aldığı çok sayıdaki ülkede Panasonic ve VİKO markalı ürünlerimiz pazarda yer almaktadır. Avrupa pazarlarındaki daralmayı AMEA olarak nitelendirdiğimiz Asya, Orta Doğu ve Afrika ülkelerine odaklanarak telafi ettik ve Ukrayna, Kazakistan, Özbekistan, Gürcistan, Kosova, Angola gibi ülkelerdeki güçlü pozisyonumuzu başarı ile sürdürüyoruz.

Enerji verimliliği şu an dünyanın gündeminde… Ürünleriniz ile enerji verimliliği arasında ilişkinin kapsamı hakkında bilgi verebilir misiniz?  

Enerji verimliliği tüm dünya için her geçen gün önem kazanan, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için alınacak sorumlulukların da önceliğini belirleyen bir kavram. İçinde bulunduğumuz çağda, teknolojinin baş döndürücü bir hızla gelişmesi, tüketici tercihlerinde de bir dönüşüm yaşanmasına neden oldu. Bu anlamda artık yeni nesil bir tüketici grubu ile karşı karşıya olduğumuzu rahatlıkla söyleyebiliriz. Küreselleşen pazarlardaki artan rekabet, ürün sayısını artırdığı gibi, bu ürünlerin birbirinden farklı özelliklere sahip olmasını da adeta bir zorunluluk haline getirdi. Günümüz müşterileri, ürünün ambalajından çevreye zarar verip vermediğine ve enerji verimliliğine katkısına kadar birçok parametreyi tercih sebebi olarak görmekte. Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, yeni nesil ürünler ve teknolojiler sunarak enerjide tasarruf kültürünü yaygınlaştırmaya destek olacak ürünler geliştirirken, bu alandaki sorumluluğumuzu tüm süreçlerde ele almaya gayret göstermekteyiz. Enerji ve doğal kaynakların daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan, atıkların çevreye zarar vermemesi için gerekli önlemleri alan, daha yaşanılabilir bir çevre oluşturmayı ve bu konuda toplumun duyarlılığını artırmayı hedefleyen bir kuruluş olma sorumluluğu ile hareket ediyoruz.