Motor Aşin, Türkiye’de otomotiv ve ticari araç pazarında yedek parça ve satış sonrası hizmet sektöründe 50 yılı aşkın süredir faaliyet gösteriyor. Sektörün son dönemde geldiği noktayı değerlendiren MOTOR AŞİN CEO'su Saim Aşçı, “Otomobil satın almak nihai tüketici için her geçen gün daha da zorlaşıyor. Otomobillerin işlevsellik, güvenlik, verimlilik ve teknoloji disiplinlerinde 10 yılda büyük bir gelişme gösterdi. Ancak diğer taraftan üretim maliyetlerinin de katlanarak arttı.” dedi. 

OTOMOBİL FİYATLARI TÜRKİYE'DE YÜZDE 500 ARTTI

Aşçı, konuşmasına şu sözlerle devam etti: “Uzakdoğu'dan Güney Amerika'ya kadar uzanan uzun bir tedarik zincirimiz var. Son dönemde artan lojistik ve enerji maliyetlerinin yanı sıra ham madde kriziyle de karşı karşıya kaldık. Bu durum maliyetlerin 1 yıl içerisinde yüzde 100’den fazla artış göstermesine neden oldu. 10 yıl içinde ortalama 40 bin Euro olan premium bir otomobilin bugün üretim maliyeti 60 bin Euro, 4-6 bin Euro’ya ulaştı. Standart bir otomobillerde ise bu rakam 8-12 bin Euro seviyelerine çıktı. Her geçen gün daha teknolojik, daha güvenli, daha işlevsel otomobiller yollarla buluşurken aynı zamanda nihai tüketici daha fazla ödeme yapmak zorunda kalıyor. Otomobil fiyatları 10 yıl içinde Avrupa'da yüzde 15-20, Türkiye'de ise dalgalı döviz kurunun da etkisiyle yüzde 500 kadar arttı." dedi. 

ENERJİ VE İŞ GÜCÜ MALİYETLERİ ARTIYOR ENERJİ VE İŞ GÜCÜ MALİYETLERİ ARTIYOR

ELEKTRİKLİLEŞMEYLE ÜRETİM MALİYETİ KATLANARAK ARTACAK

Aşçı, "Dünya çapında alınan politik kararlar direkt olarak tüketiciye ve otomotiv sektörüne etki ediyor. Özellikle elektrikli araçların kritik elemanı olan bataryalara bu kriz sıçradığı durumda önümüzdeki 5 yıl içerisinde otomobilin üretim maliyeti en az 3 kat artarak 40-50 bin Euro'yu bulacaktır. Bu süreçte ekonomik otomobil üretimini B planı olarak kullanacak üreticiler olası bir kriz riskini bertaraf edebilir. Otomobilden daha pratik, daha uygun fiyatlı mikro otomobiller ve yeni mobilite çözümleri de endüstriyi dönüştürebilir." dedi.