ASSAN PANEL’İN YÜKSEK PERFORMANSLI ÇÖZÜMLERİ ASSAN PANEL’İN YÜKSEK PERFORMANSLI ÇÖZÜMLERİ

2018 yılında güneş enerji santrallerinde dijitalleşme çözümleri sunmak amacıyla yola çıkan Loggma, bu süre içerisinde geliştirdiği ürünlerle sektörde önemli bir ihtiyaca cevap veriyor. Geliştirdikleri yazılımlarla enerji üretim santrallerinin kayıplarını azaltarak verimliliği artıran Loggma, Avrupa başta olmak üzere Amerika ve Afrika pazarlarında ihracatını artırmayı hedefliyor. 

Geliştirdikleri ürünlerden ve hayata geçirdikleri projelerden konuşmak amacıyla bir araya geldiğimiz Loggma Ürün ve İş Geliştirme Yöneticisi Refik Günaydın, “Avrupa başta olmak üzere devamında Amerika ve Afrika pazarında ihracatımızı arttırmak birinci hedefimiz. Yatırımcı görüşmelerimiz hala devam etmekte. Ürünü çok daha iyi bir noktaya taşıyabilmek için ölçeklenebilir bir yatırımla 2022’yi mutlu noktalamak istiyoruz. Sözleşmelerde Loggma ürünlerinin özelliklerini anlatan maddeleri görmek bizi mutlu ediyor” dedi. 

Loggma firmasının kuruluşundan ve geldiği noktadan bahsedebilir misiniz?

2018 yılında güneş enerji santrallerine dijitalleşme çözümleri sunma düşüncesiyle başlayan Loggma Yazılım serüveni, birden farklı ürünü farklı ülkelere ihraç eden, başta güneş ve rüzgar olmak üzere yenilenebilir enerji alanına hizmet veren tüm santrallere, fabrikalar, plazalar, işyerleri gibi tüketim noktalarına sahip alanlara uçtan uca dijital çözümler sunan bir yapıya evrildi.

Solarify ürününüzü anlatabilir misiniz? Ürünün öne çıkan özellikleri nelerdir?

Solarify temelde güneş enerji santralleri için tasarlanmış yapay zekâ tabanlı performans analiz ve iş yönetim platformu olarak adlandırılıyor. Biraz daha açacak olursak; temelinde barındırdığı yapay zeka algoritmasıyla santraldeki cihaz bozulumlarını keşfeder aynı zamanda gereksiz alarmların da önüne geçer. Yapısına entegre iş emri yönetimi sayesinde büyük portföylere sahip varlık yöneticilerine santral yönetimi ve işletimi alanında detaylı bir iş yönetim arayüzü sağlar. Problemin zamanı, sebebi, aksiyonu, çözüme nasıl ve ne zaman ulaşıldığı, santralin ne kadarlık bir enerji kaybı yaşadığı gibi tüm raporlar kullanıcıya saniyeler içerisinde ulaştırılıyor. 

Yer aldığınız güneş enerji santrali projelerinden bahsedebilir misiniz?

İlk etapta lisanssız Güneş enerji santrallerine ürünümüzü tanıtarak müşteriyle buluşturabilme şansımız oldu. Devamında Ek-18 kapsamında PPC modelini anlayarak lisanslı santrallere çözüm sunmaya başladık ve portföyümüzü genişlettik. Atıl çatıları verimli hale getiren yatırımcılar için farklı çözümler sunarak Çatı GES alanında ilerleyişimizi sürdürdük. Hali hazırda yeni jenerasyon Hibrit modelle beraber enerji santrallerine ek kaynak olarak yapılan GES santrallerinde PPC deneyimimizi sunuyoruz. Hibrit PPC ile tekliflendirmelerimize devam edip portföyümüzü daha da büyütüyoruz.

Yeni ürününüz Enerify nasıl bir ihtiyaç doğrultusunda doğdu? Bu ürününüzle odaklanmayı planladığınız alanlar nelerdir?

Solarify çerçevesi altında topladığımız müşteri topluluğunda özellikle iki farklı portföy dikkatimizi çekti. Bunlar; Enerji üretim yapan enerji tüketicileri ve farklı tip enerji kaynaklarına sahip üreticiler. Farklı tip enerji kaynaklarına sahip üreticilerden; “Solarify üzerinden güneş enerjisi santrali takibimizi kolay bir şekilde yapıp verim sağlayabiliyoruz. Neden diğer üretim kaynaklarımızı da tek bir platforma entegre edip enerji varlıklarımızın takibini daha kolay bir şekilde yapmıyoruz?” geri dönüşlerini çok fazla alıyorduk. Bu geri dönüşler bizi konfor alanımızın dışına çıkardı ve talebe geri dönüş sağlayacak çalışmalar yapmaya başladık.

Enerji üretimi yapan tüketiciler tarafında ise;
•    “Çatısında enerji üretimi yapıyorum ama fabrika içinde enerji verimliliği çalışmalarımı arttırmak istiyorum.”
•    “Enerji üretiminin yanı sıra tüketimi de optimize edebilmeye yardımcı olacak bir platform arayışında olunmalı” 
gibi fikirleri bizim geliştirme sürecini devam ettirip Enerify platformunu ortaya çıkarmamızı sağladı.

2022 yılı ile ilgili hedeflerinizi ve projelerinizi paylaşabilir misiniz?

Avrupa başta olmak üzere devamında Amerika ve Afrika pazarında ihracatımızı arttırmak birinci hedefimiz. Yatırımcı görüşmelerimiz hala devam etmekte. Ürünü çok daha iyi bir noktaya taşıyabilmek için ölçeklenebilir bir yatırımla 2022’yi mutlu noktalamak istiyoruz. Sözleşmelerde Loggma ürünlerinin özelliklerini anlatan maddeleri görmek bizi mutlu ediyor. Güncel yapıya uygun geliştirici tavrımız bu geri dönüşü bizlere sağlıyor. Bu tavrı geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da sürdürebilmek ana düşüncemiz olmaya devam edecek.