KFK Metal ile ortaklık kurarak, 5 milyon TL’ye yakın bir yatırımla yeni bir Titanyum PVD kaplama tesisini hayata geçirdiklerini söyleyen Hotelya Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Yüksek Mimar Zümrüt Doyran, “Bu yeni titanyum PVD kaplama tesisi sayesinde sadece üretim kapasitemizi ve çeşitliliğimizi artırmakla kalmayıp aynı zamanda pandemi döneminde istihdam da yaratmış olduk” dedi. Zümrüt Doyran ile yeni yatırımlarını ve sağlayacağı getirileri konuştuk. 

Hotelya’nın yapılanması ve iş gündemi hakkında bilgi verir misiniz? 

Hotelya olarak, hareketli ve sabit mobilya üretimimiz ile 5 kıtada müşterilerimize hizmet veriyoruz. Beş yıldızlı oteller ağırlıklı olmak üzere hastaneler, mağazalar, ofisler, havaalanları, restoranlar, kafe ve rezidanslar gibi farklı projelere de hizmet vermekteyiz. Bu sebeple her ihtiyaca ve mekana uygun, farklı tasarımlarda mobilya üretebilme kabiliyetimiz ve kapasitemiz bulunuyor. Bu üretimler çok modern ve basit bir koltuktan altın varaklı klasik bir koltuğa, bahçe mobilyasından ofis mobilyalarına kadar çeşitlilik gösterebiliyor. Projelerimizin yüzde 80’ini oteller, yüzde 2’sini hastaneler, yüzde 10’unu restoran ve kafeler ve yüzde 8’lik bir kısmını karışık projeler oluşturuyor. Hayata geçirdiğimiz her bir proje, bizim yeni deneyimler kazanmamızı sağlıyor. Bu deneyimlerimiz en büyük sermayemiz. Şimdiye kadar teslim ettiğimiz dünya çapındaki toplam proje sayımız 700’ü aştı. 150’den fazla ülkeye Türk markasının gücünü taşımayı başardık. 

KFK Metal ile kurduğunuz ortaklığın içeriğini paylaşır mısınız? 

Bu yıl, 5 milyon TL’ye yakın bir yatırımın altına imza atarak, KFK Metal ile ortaklık kurduk ve yeni bir Titanyum PVD kaplama tesisini hayata geçirdik. Bu yeni titanyum PVD kaplama tesisi sayesinde sadece üretim kapasitemizi ve çeşitliliğimizi artırmakla kalmayıp aynı zamanda pandemi döneminde istihdam da yaratmış olduk. 
KFK Metal ile yapılan ortaklığın en değerli kısımlarından biri, 18 yıllık metal üretim deneyimini bünyemize katmamız. Yaptığımız maddi yatırım ile eş zamanlı olarak yurt dışında büyük bir pazarlama atağına geçtik. Dünyanın dört bir yanından, hedef kitlemizde bulunan 12 bini aşkın tekil kişi ile portföy ve çalışmalarımızı paylaştık, üretim gücümüzü, deneyimimizi ve yeni yatırımlarımızı anlatarak sektördeki varlığımızı hatırlattık. 

Neden titanyum kaplama? Hangi özellikleri sizi böyle bir yatırıma yönlendirdi? Ne kadar sürede tamamlandı? 

Titanyumun, insan vücuduna en uyumlu maddelerin başında gelmesiyle beraber mobilya sektöründe kullanılan metal ürünlere kattığı avantajlar yadsınamaz. Birçok uluslararası markanın kullanmayı tercih ettiği titanyum PVD kaplama olan mobilyalar, diğer kaplamalara göre ısınma, darbe, aşınma ve çizilme karşısında çok daha dayanıklı. Kapladığı metalin ömrünü 10 yıla kadar uzatabilmesi ise, uzun ömürlü mobilyayı tercih eden kalıcı projeler için neredeyse biçilmiş kaftan. Bizim işimiz de en dayanıklı, en kaliteli mobilyayı üretmek. 
Yurt dışında titanyum PVD kaplama özellikle tercih ediliyor ancak Türkiye’de bu kaplamayı yapabilen çok az sayıda üretici var. İhracat yapan üreticiler için bu teknoloji olmazsa olmazlar arasında. Böylece Hotelya, özellikle Avrupa ve Amerika genelindeki projelerde daha rekabetçi olabilecek ve bu durum ihracatını ciddi oranda artıracak. 
Bu yatırım için dersimize çok çalıştık. Yaklaşık 1 yıl boyunca araştırdık, görüşmeler yaptık, fizibilite çalışmalarımız oldu. Ve sonunda en doğru yatırımı yaptığımıza inanıyorum.

5 milyon TL’lik yatırım, ne gibi makina ekipmanları ve teknolojileri içeriyor? Kapasitenizi ne oranda artırdı?  

İmalatta makina ekipman kadar imalathanenin fiziki özellikleri de çok önemlidir. Yaptığımız ortaklıkla imalat alanımızı 3 katına çıkardık. Hem metal işleme hem de metal yüzey kaplama işlemleri için tesisi yeniden düzenledik. Bu tesis düzenlemesinde yeni iş akışlarımıza göre gerek inşai gerekse sistemsel ve yazılımsal harcamalarımız oldu. Tabi ki bu harcamaların içinde en büyük pasta dilimi titanyum kaplama makinasına ve birlikte çalışması gerektiği ekipmanlara ait.

Makina parkurunuz hakkında bilgi vererek, son dönemde bu alanda yaptığınız yatırımları ve sağladığı avantajları anlatır mısınız?   

Genelde proje bazlı üretim yapmaktayız. Standart üretim çok yapmadığımız için ihtiyaca göre imalattaki işlerin bazı yarı mamülleri dışarıda çözüyorduk. Fakat bu durum termin sürelerimizi ve kalitemizi kötü etkiliyordu. Hal böyle olunca frezeden tornaya, bükümden cakaya kadar tüm makinaları kendi bünyemize ekleyerek projelerimizde hem süre, hem kalite hem de maliyet açısından avantaj yarattık.

Bu yatırımın ihracatta size nasıl bir olumlu dönüş yapmasını bekliyorsunuz? 

Dünyanın en büyük zincir otellerinin çözüm ortağı olarak, dünyada son zamanlarda titanyum kaplama ürünlere olan ilginin ve talep artışının farkında olduğumuz için bu yatırımı yaptık. Özellikle Avrupa ve Amerika genelindeki projelerde daha rekabetçi bir yaklaşım sergileyerek orta ve uzun vadede ihracatımızı güçlendirmeyi planlıyoruz. Projelerimizin yaklaşık yüzde 70’ini yurt dışında gerçekleştiriyoruz. Hareketli ve sabit mobilya üretiminde 45 yılı aşkın bir tecrübeyi sermaye edinen bir firma olarak; Türkiye’nin ihracat alanında ulaşmak istediği hedeflere katkı sunmayı ve bu dönüşümde önemli rol üstlenmeyi önemli bir misyon olarak görüyoruz.

2020 yılı sizin için nasıl tamamlandı? 2021 için ne tür beklentileriniz var? 

2020 yılına çok büyük umutlarla başlamıştık. 2018 sonları ve 2019 başlarında turizmde yaşanan hareketlenme bizi 2020’de daha güzel işler yapmak için umutlandırmıştı. Maalesef pandeminin boy göstermesiyle beraber proje odaklı mobilya sektörü de bu süreçten olumsuz etkilenen sektörlerden biri oldu. Ancak biz bu süreci doğru değerlendirebilmek adına, elimizdeki projelerin üretimlerine devam ettik. Pandemi olmasına rağmen 2020 yılı başlangıcı itibari ile Singapur, Amerika, Irak ve Katar gibi birbirinden farklı birçok ülkede bulunan projeye başladık, çoğunun teslimatını yaptık. 2021 yılında ertelenmiş taleplerin 2020’nin son aylarında gündeme gelmesi ile tekrar yoğun üretim durumumuza gelmeye başladık
Önceliğimiz henüz varlık göstermediğimiz ülkelerde dahil olmak üzere, dünya çapında marka bilinirliğimizi artırmak ve projeler için hareketli ve sabit mobilyalar adına ilk başvurulan adres haline gelmek. Cirosal anlamda geçen seneye göre yaklaşık yüzde 30 oranında bir büyüme hedeflemek ile beraber bir dünya markası olma yolundaki yolculuğumuzda çok daha büyük hedeflerimiz var.