Anahtar, priz ve elektrik aksesuarları alanında faaliyet gösteren Günsan Elektrik, yeni dönemde daha fazla Pazar talebi oluşturmayı hedefliyor. Yeni dönem hedef ve iş gündemini konuştuğumuz Günsan Elektrik Genel Müdürü Erhan Kaya, “İnovasyonu öncelik olarak kabul ettiğimiz yeni dönemde, portföyümüze katacağımız yeni ürünlerimiz ve dijital kanallar için sürdüreceğimiz stratejimizle 2021’i aynı başarıyla kapatmayı hedefliyoruz. 2022 yılında da önemli kamu ve gayrimenkul projelerinde yer alarak tüm paydaşlarımız ve iş ortaklarımız için her yıl daha da fazla pazar talebi oluşturmaya ve üretim alt yapımızı yapılandırmaya devam edeceğiz” dedi. 

Günsan Elektrik olarak geniş bir ürün gamınız bulunuyor. Yeni dönemde odaklandığınız ürünler hakkında bilgi verebilir misiniz? 

Anahtar priz ve elektrik aksesuarları sektörünün temsilcilerinden biri olarak 1982 yılından bu yana inovatif ürün yelpazemiz ve yenilikçi yaklaşımımızla fark yaratıyoruz. Saha dinamikleri ve küresel parametreleri merkeze alan Ar-Ge destekli yeni teknoloji ve trendlerden oluşan 17 bin parçalık ürün gamımız mevcut. Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli argümanımız hedef odaklı stratejik adımlarımız, dijital sistemlere entegre olabilen yapımız ve sektöre kazandırdığımız inovatif bakış açısı. 

Ekonominin itici gücünü oluşturan inşaat endüstrisi için elektrik anahtar priz serileri, grup priz, otomatik sigortalar, kompakt şalterler, kaçak akım röleleri, sigorta kutuları ve aksesuarları üretiyoruz.  2021 yılında hem önceliklerimiz hem de beklentilerimiz değişti. Günsan olarak dünyanın yaşadığı teknolojik değişiminin farkındayız ve bu değişimin izini süren stratejik bir yol haritası izliyoruz. Çalışmalarımızın temelinde; hayata değer katan, üretimi ve verimi destekleyen ve rekabette fark yaratan yenilikler yer alıyor. Bu kapsamda pazarın geleneksel yapısını değiştiren, kişiselleştirilebilir, farklı yaşam alanlarında herkes için kullanımı kolay, güvenli ve estetik elektrik ürünleri üretmek üzerine çalışmalarımıza tüm hızımızla devam ediyoruz. Birçok projede çözüm ortaklığı yaparak, prestijli yapılarda ürünlerimizle yer alıyoruz. Aynı zamanda Modüler Seri, Radius, Visage, Eqona, Fantasy gibi öne çıkan ürün serilerimizle kullanıcıların evlerine şıklık katıyoruz. 

Anahtar konusunda son dönemde öne çıkan kişileştirilebilir ve özgün tasarımlar öne çıkıyor. Bu konuda gerçekleştirdiğiniz önemli çalışmalar bulunuyor. Sektörden nasıl dönüşler aldınız? Yeni dönemde geliştirmeyi planlıyor musunuz? 

Pandemi dönemiyle birlikte ev dekorasyonunda yenilik yapmak isteyenlerde başlayan talep artışı normalleşme sürecinde de devam ediyor.  2021 yılının Ocak-Haziran dönemlerinde portföyümüzde yer alan birçok ürünün diğerlerine göre çok daha fazla tercih edildiğini söyleyebiliriz.  Eqona Metallic ile Visage Amazon serisinin Füme ve Akçaağaç renkleri en fazla talep gören tasarımlarımızdı. Telefon, tabletlerin aynı anda şarj edilmesini sağlayan çift girişli USB anahtar prizlerin satışlarında da dikkat çeken artışlar yaşanmaya devam etti. Yeni dönemde Şalt ve İngiliz tipi ekipmanlarla BS ürün yelpazemizi zenginleştirmekle birlikte, elektrik bandı, kablo bağı gibi elektrikçi kanalına yönelik sarf ürünlerimizi güncellemeye devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde son kullanıcıların ve elektrikçilerin ihtiyaçlarına yönelik yeni ürünler üzerine çalışmaya devam edeceğiz. Yeni dönemde enerji tasarrufu sağlayan çevre dostu ürünlerimizi geliştirmeyi amaçlıyoruz.  

Toplam cironuzun yüzde 40’ını ihracattan elde ediyorsunuz. Yeni dönemde ihracat rakamını artırmak için nasıl çalışmalar yapmayı planlıyorsunuz? Odaklandığınız yeni pazarlar var mı? 

Hem Günsan’ın hem de ülke ekonomisinin kalkınmasında uluslararası ticaretin ciddi bir hakimiyet alanı mevcut. Biz sanayileşme ve kalkınma stratejimizde dış ticareti çok önemli bir kanal olarak görüyor ve yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da önemli projelerin çözüm ortağı olmayı sürdürüyoruz. 2020’de sürekli arttırdığımız üretim kapasitemiz ve güçlü iş birliklerimizle İhracat Onur Listesi’nde yer almak bizi daha da cesaretlendirdi. Toplam ciromuzdan önemli bir pay alan ihracat oranları ile özellikle son yıllarda ağırlık verdiğimiz şalt grubu ve aksesuar ürünlerimizde ortalamanın üstünde büyüme gerçekleştiriyoruz. Ülkemizdeki ve ihracat yaptığımız bölgelerdeki gelişmelere paralel olarak yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik. Pazar dinamiklerine ve dünyadaki gelişmelere bağlı olarak 2021 yılı bizim için verimliydi. 2020 yılında yakaladığımız çift haneli büyüme rakamlarını bu sene de sürdürme hedefiyle yola çıktık. Son yıllarda özellikle ihracat kanalını büyütecek yatırımları gündemimize aldık. Ortadoğu, Afrika, CIS ülkeleri ve Türki Cumhuriyetlerdeki ihracat ağımızı arttıracak adımlara odaklandık. 

Enerji ve elektrik sektöründe dijitalleşme konusunda önemli bir gündem maddesi… Dijitalleşme konusunda nasıl çalışmalar gerçekleştiriyorsunuz? Dijitalleşme konusunu hem ürünlerinize hem de üretim hattınıza nasıl entegre ediyorsunuz? 

Dünyada dikkat çeken dijital dönüşüm karşısında sistemimizi yeniliklere hızla adapte ederek değişen beklentilere cevap vermek önceliğimizdi. Bu anlamda geçtiğimiz yıl başlayan dijitalizasyon sürecimizde, dijital kanal operasyonlarımızı fiziksel mağazalara entegre ettik. Sadece nihai tüketicinin değil sektör paydaşlarımızın ve iş ortaklarımızın beklentilerine de maksimum oranda cevap verebilmek amacıyla dijital çözümler üzerinde çalışmalar yürütüyoruz. Bu çalışma neticesinde online bir platform olan ve işimizi oluşturan değer zincirinin son halkası elektrikçileri de içine alan bir ekosistem oluşturduk. GEP CLUB (Günsan Elektrikçi Platformu), tüm iş ortaklarımızla iletişimi ve etkileşimi merkeze alan, aradaki iş birliğini güçlendirecek, son gelişme ve trendlerden hızlıca haberdar eden ve çeşitli eğitim içeriklerinin yer aldığı interaktif bir alan. Bu kapsamda geçtiğimiz yıl hayata geçirdiğimiz ödüllendirme platformumuz GEP CLUB ile 2021 yılının ilk çeyreğinden başlayarak üye sayımızı yüzde 25 arttırıp 81 ilin tamamında etkili rakamlara ulaştık. Bu ilgiyi daha da ileriye taşıyarak 3 yıl içinde Türkiye’deki elektrikçilerin en az yarısına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu yatırım ile daha fazla elektrikçiye ulaşarak aramızdaki sinerjiyi dijital ortamda güçlendirmek ve elektrikçilerimizin iş süreçlerinde katma değer yaratmak istiyoruz.

E-ticaret konusunda gerçekleştirdiğiniz çalışmalar hakkında bilgi verebilir misiniz? Özellikle pandemi döneminde artan online alışverişin sizin sektörünüze etkisi ne oldu?

Dünyada yaşanan gelişmelere bağlı olarak dijitalleşme bir tercih olmaktan çıktı ve zorunlu bir konu olarak tüm sistemleri domine etmeye başladı. Günsan olarak bu sürece hızlıca adapte olduk ve Türkiye’nin önde gelen e-ticaret alışveriş sitelerinde ürünlerimizi ekleyerek, Amazon, Trendyol, Hepsiburada, Gittigidiyor, n11.com ve Günsan online pazar yerlerinde ürünlerimizi tüketicilere hızlıca ulaştırdık. Bu alandaki gücümüzü daha da artırmak için 2021 yılı itibariyle online sipariş ve operasyon süreçlerimizi daha basit ve hızlı hale getiren pazar yeri sürecimizi tamamladık. Ürün listeleme, stok, fiyat güncelleme, kargo takibi ve fatura işlemlerimizi tek panelden yönetebilir hale getirdik. Bu sayede online platformlardan gelen tüm siparişleri daha hızlı bir şekilde müşterilere ulaştırdık. Çevik ve hızlı yapımızla 2021’in ilk yarısını doğru stratejiler ve dijital atılımlarla sektörün üzerinde bir büyüme ile bitirdik. İlk 6 ayda e-ticaret satışlarımız 2020 yılının aynı dönemine göre yüzde 40 büyüdü. Portföyümüze katacağımız yeni ürünlerimiz ve dijital kanallar için sürdüreceğimiz stratejimizle birlikte yılı aynı başarıyla kapatacağımıza inanıyoruz.

Yaşadığımız dijital dönüşüm ile sektör bu eksende şekil alıyor. Artık üretim süreçlerinde dijital yapay zekâ ve otonom sistemler kullanılıyor. Yönetimden organizasyonel süreçlere kadar dijital temelli alt yapılar tercih ediliyor. Dijital çözümleri iş süreçlerine dahil eden firmalar, geçtiğimiz yıl üretim kapasitelerinden bir şey kaybetmeden dijitalleşmenin hızlı yükselişine bağlı olarak e-ticaret kanallarında satış rekorları kırmayı sürdürüyor. İnsanların satın alma alışkanlıkları da bu dönüşümün bir parçası olarak evrildi ve online alışverişe soğuk bakan X kuşağı bile bu süreçte e-ticarete yöneldi. Aslında baktığımızda dijital çözümler her aşamada hâkimiyetini göstererek hem küresel rekabet hem de güçlü bir ekosistem için ne kadar belirleyici olduğunu kanıtladı. 

Yeni dönem hedef ve projelerinizden bahsedebilir misiniz? 

Önümüzdeki yıllarda da adını sıkça duyacağımız teknoloji ve inovasyon tüm dünya endüstrilerinde en etkin rekabet araçlarının başında geliyor. Gelinen noktada inovasyon ve dijitalleşme bir seçenek değil, zorunluluk olarak karşımıza çıkıyor.  İnovasyonu öncelik olarak kabul ettiğimiz yeni dönemde, portföyümüze katacağımız yeni ürünlerimiz ve dijital kanallar için sürdüreceğimiz stratejimizle 2021’i aynı başarıyla kapatmayı hedefliyoruz. 2022 yılında da önemli kamu ve gayrimenkul projelerinde yer alarak tüm paydaşlarımız ve iş ortaklarımız için her yıl daha da fazla pazar talebi oluşturmaya ve üretim alt yapımızı yapılandırmaya devam edeceğiz.

2021, başarılarımızı tescillendirdiğimiz bir yıl oldu. Sektörümüzde kadınlara iş gücü yaratma amacıyla hayata geçirdiğimiz Hayatı Aydınlatan Kadınlar Projemizle iletişim dünyasının en prestijli ödüllerinden Altın Pusula ve International Gold Media Awards’tan ödülle döndük. The Hammers Awards'ta “Yapı ve İnşaat Sektöründe En İyi Pazarlama Takımı” ödülünü almaya hak kazandık. Bu anlamda başarı getirecek proje ve çalışmalarımızı yeni dönemde de sürdüreceğiz. 

GLOBALDE NÜKLEER VE GÜNEŞ ENERJİSİ YÜKSELİŞTE GLOBALDE NÜKLEER VE GÜNEŞ ENERJİSİ YÜKSELİŞTE